Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door runnerted »

Ook ik ga het een en ander verbouwen aan de bus, de eerste mod is al geweest..

zie hier voor mijn voorstel topic:
http://www.weetjewel.nl/forum/home.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding


Als eerste heb ik na aanschaf direct een nieuwe rechter aandrijf as gekocht..
deze is 3 weken terug gemonteerd door de dealer samen met een nieuwe apk..

ook heb ik een set nieuwe wielen gekocht van een X5..
nu zitten er 17 inch Thunder velgen onder met winterbanden...
De X5 wielen zijn 19 inch en worden zsm gemonteerd.. bij de bandenwissel wil ik ook gelijk de remklauwen rood verven.
hier de wielen:
Afbeelding
Afbeelding

Helaas is de orginele radio niet helemaal lekker meer doordat er af en toe een speaker uitviel...
Zo helaas was dit helemaal niet, zo kon ik de orginele Delta vervangen voor een alternatief.. op zoek geweest naar een RNS-510 maar met een telefoon module en achteruitrij camera werd dit gewoon te duur mijn inziens, dus nu een nieuwe JVC KW-NT30 gekocht met stuurwiel bediening..

gelijk een vraag hierover, ik zie geen tekst meer tussen de tellers op het FIS display.. hoe kan ik dit oplossen?

over de radio niets anders dan lof, mijn vriendin heeft de KW-NT3 in haar auto zitten dus zo nieuw issie niet meer in gebruik :nuts
Vrijdag aanstaande wordt er nog even geschakelde plus bij gemaakt.
Zie hier de foto:
Afbeelding
er mist nu nog een kapje in naast de esp knop.. hier zat het schermpje op geschroeft van de carkit. deze is besteld.

Bij deze radio heb ik ook een achteruitrij camera, maar ik weet nog niet zo goed hoe ik de video kabel moet laten lopen, voor tips sta ik graag open!! :zwaai

Verdere vorderingen worden hier bijgehouden.

Groetjes Ted
Laatst gewijzigd door runnerted op 11 jun 2013, 21:11, 3 keer totaal gewijzigd.
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door runnerted »

Heeft iemand een idee hoe en waar ik de video kabel voor een acheruit rij camera moet doorvoeren ??

ik heb de uitvoering met achterklep...

GrtTed
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door ktmkrik »

runnerted schreef:Heeft iemand een idee hoe en waar ik de video kabel voor een acheruit rij camera moet doorvoeren ??

ik heb de uitvoering met achterklep...

GrtTed

Van dashboard via de stijl onder de hemel door is de gemakkelijkste weg, vervolgens via het doorvoerrubber van hemel naar achterklep.
Is even prutsen maar het is te doen want heb de mijne daar ook langs lopen.
Succes!
Gebruikersavatar
maartenonnink
Berichten: 44
Lid geworden op: 06 jul 2011, 13:47
Locatie: Leiden ZH

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door maartenonnink »

Ziet er goed uit Ted!

Had zelf ook achteruitrijcamera aangezien ik geen ramen achter heb maar werkte voor mij niet helemaal zoals ik wou, nu maar parkeersensoren.

Ik had de kabels ook via de hemel laten lopen naar een scherm aan me achteruitkijkspiegel.
1.9 Tdi uit 2007
Kleur: Grauw-weis R902
Multivan voor bumper en koplampen
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door runnerted »

Thanks voor de hulp mannen!

camera is aangesloten, en werkt bijna naar behoren, zit nu nog te wachten op een nieuwe stuurwiel interface voor de radio die tevens wat andere draden toevoegd waaronder het automatisch omschakelen naar camera wanneer de auto in zijn achteruit gezet wordt.

De camera zat eerst in een nummerplaathouder, maar dit vindt ik er echt walgelijk uitzien dus gekozen om de camera uit de houder te slopen, de strip met kenteken verlichting van de bus af slopen en met de dremel erin...

resultaat als volgt:
Afbeelding
Dit is nog niet de definitieve montage.. meer om te passen
Afbeelding
Afbeelding
hier de groffe bedoeling, tis nu netjes afgewerkt met een randje zwarte kit rond het camera'tje
Afbeelding
en de binnen zijde, vastgelijmd...

Overdag is het zicht op de trekhaak super, net thuisgekomen en in het donker is het nauwelijks te zien.. ( denk dat de cam kwaliteit niet super is)

Ik heb de camera dan ook puur en alleen ingebouwd om het aanhanger aankoppelen te vergemakkelijken.. vandaar dat tie ook redelijk dicht op de auto gericht staat..

laat maar weten wat jullie er van vinden..
Ted
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door ktmkrik »

runnerted schreef:Thanks voor de hulp mannen!

camera is aangesloten, en werkt bijna naar behoren, zit nu nog te wachten op een nieuwe stuurwiel interface voor de radio die tevens wat andere draden toevoegd waaronder het automatisch omschakelen naar camera wanneer de auto in zijn achteruit gezet wordt.

De camera zat eerst in een nummerplaathouder, maar dit vindt ik er echt walgelijk uitzien dus gekozen om de camera uit de houder te slopen, de strip met kenteken verlichting van de bus af slopen en met de dremel erin...

resultaat als volgt:
Afbeelding
Dit is nog niet de definitieve montage.. meer om te passen
Afbeelding
Afbeelding
hier de groffe bedoeling, tis nu netjes afgewerkt met een randje zwarte kit rond het camera'tje
Afbeelding
en de binnen zijde, vastgelijmd...

Overdag is het zicht op de trekhaak super, net thuisgekomen en in het donker is het nauwelijks te zien.. ( denk dat de cam kwaliteit niet super is)

Ik heb de camera dan ook puur en alleen ingebouwd om het aanhanger aankoppelen te vergemakkelijken.. vandaar dat tie ook redelijk dicht op de auto gericht staat..

laat maar weten wat jullie er van vinden..
Ted
Wat je nog kan proberen om het zicht in het donker beter te maken is ledjes in je kentekenplaat verlichting te zetten.
Die heb ik er ook in en scheelt behoorlijk in het donker, led geeft blijkbaar net even wat meer licht dan de normale buisjes.
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door runnerted »

Ik heb er al ledlampjes inzitten :yes maar ik vindt het qua helderheid op t scherm niet je van het...

maargoed, misschien dat als ik in het donker de aanhanger aankoppel ik genoeg reflectie van de achterlichten krijg dat het zicht beter wordt.... niet dat ik zo vaak aankoppel, maar ik ga dat nog wel is uittesten in het donker
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
AnilTDI
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 feb 2013, 00:24

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door AnilTDI »

Super mooie bus, en hele nette updates!
Groeten, Anil Muldur
Caravelle 2.5TDI BNZ & Lupo 3L 1.2 TDI AYZ
Gebruikersavatar
gertned
Berichten: 148
Lid geworden op: 23 nov 2010, 16:32

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door gertned »

Mooie bus en mooie camera
Maar ik denk dat die camera het niet lang gaat houden in die kit
Het lijkt erg op siliconenkit
Heb je het wel ontvet?
Je had beter powerbond kunnen gebruiken van innotec.

Nu bestaat het gevaar als iemand van je familie of vrienden achter in je auto iets willen pakken
Per ongeluk je camera naar binnen drukt omdat ze niet direct weten hoe die open moet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door Mickel Moen »

runnerted schreef:Ik heb er al ledlampjes inzitten :yes maar ik vindt het qua helderheid op t scherm niet je van het...

maargoed, misschien dat als ik in het donker de aanhanger aankoppel ik genoeg reflectie van de achterlichten krijg dat het zicht beter wordt.... niet dat ik zo vaak aankoppel, maar ik ga dat nog wel is uittesten in het donker
Voor meer licht achter de bus. Hier het resultaat van mijn zoektocht: viewtopic.php?f=3&t=35954" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door runnerted »

gertned schreef:Mooie bus en mooie camera
Maar ik denk dat die camera het niet lang gaat houden in die kit
Het lijkt erg op siliconenkit
Heb je het wel ontvet?
Je had beter powerbond kunnen gebruiken van innotec.
Bedankt voor je reactie, ik heb het aan de binnenzijde met een lijmpistool van kinzo gelijmd.. uiteraard ontvet...

en aan de buitenzijde zit inderdaad silicone kit ( polymax ) dit heeft ook geen werking voor houvast, maar om het randje rond de camera mooi aansluitend te krijgen...

Misschien als dit niet werkt dat ik dan alsnog bovengenoemde kit/ lijm erop doe... inmiddels heb ik alles alweer dicht gebouwd...
Mickel Moen schreef:Voor meer licht achter de bus. Hier het resultaat van mijn zoektocht: viewtopic.php?f=3&t=35954" onclick="window.open(this.href);return false;
Zolang ik maar de aanhanger kan aanpikken in het donker ben ik te vreden, zoals tezien is, is de camera zo goed als naar beneden gericht. had ik nou voor het achteruit rijden zelf de camera gehad dan was het mijn inziens een ander verhaal..

en wie weet komen die led lichtjes er alsnog wel in.. in ieder geval bedankt voor de tip :jump


Nu een ander probleem... wou vandaag de zomerwielen monteren, maar omdat ik sidebars heb kan ik de orginele krik niet kwijt onder de bus.... toen maar de potkrik gepakt en deze kan ik ook niet op het door de fabriek opgegeven punt kwijt... dus nu verder kijken naar een garage krik, die heb ik op mijn werk ook en deze zijn heel fijn...


Grt Ted
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

19 Inch X5 wielen gemonteerd

Bericht door runnerted »

Vandaag was het dan eindelijk zover, heb vanmorgen een nieuwe krik gekocht zodat ik de bus fatsoenlijk op kan krikken..

Bij me maatje voor de deur lekker aan het rommelen geweest, helaas was ik de rode remklauw verf vergeten, maar wie weet doe ik dat van de zomer nog...

Eerst de wielen gemonteerd en daarna lekker de bus verwend met een uitgebreidde wasbeurt met de hand :adhd
Belangrijk detail! heb bij de nieuwe wielen andere bouten erbij gekregen..
let op als je andere bouten hebt dat je treksterkte 10.9 hebt..

Ik heb in gebruikers handleiding letterlijk gelezen ( net als hier op t forum ) dat je zowel stalen velgen als lichtmetalen velgen moet natrekken op 180NM

Dit was het weer voor vandaag!

Afbeelding
met de 17inch winterbanden
Afbeelding
1 17inch wiel vooraan, 1 19 inch wiel achteraan, wat een verschil...
Afbeelding
de 19inch gemonteerd
Afbeelding
Lekker gewassen
Afbeelding
let vooral op het reclame bord :T54LIFE
Afbeelding
kan er geen genoeg van krijgen
Afbeelding
zijaanzicht
Afbeelding
ena laatste hoor..
Afbeelding
dat was het voor nu...

Groetjes Ted
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
AnilTDI
Berichten: 69
Lid geworden op: 08 feb 2013, 00:24

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door AnilTDI »

Dit staat ook lekker zeg!

Originele X5 wielen?
Groeten, Anil Muldur
Caravelle 2.5TDI BNZ & Lupo 3L 1.2 TDI AYZ
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door Harry 341 »

Nou nog wel ff de remklauwen toch? :yes
Bijlagen
Kopie van IMG_1039.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ted en zijn '06 Multivan 174 PK Automaat

Bericht door runnerted »

@ Anil, Klopt als een bus... euh Multivan, het zijn de orginele X5 wielen..

@ Harrie, dat wou ik doen... maar was de remklauw verfset vergeten mee te nemen....
maar ergens in de zomer doe ik dat nog wel een keer :toppie
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Plaats reactie