Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Remmen update met Ferodo DS2500

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Remmen update met Ferodo DS2500

Bericht door Geert G »

Vooras:
Ferodo DS2500 remblokken.........Voor zwaar straat- & licht circuit gebruik.
Dit remt superieur, remvermogen bouwt zich mooi progressief op, en geen last van fading meer......
Zeker i.c.m. Zimmerman Sport, geboorde remschijven, maar dat is niet persé noodzakelijk. ATE Powerdisk werkt ook goed.
Ideaal voor degene met zware aanhangwagens, diegene die regelmatig in de bergen zitten, Getunede T4's....enz.
Het blijft goed remmen ondanks de hitte........dus geen verglazing.
En ze piepen amper......doen ze dat wel, dan rem je niet hard genoeg :toppie

Officieel is er niks te krijgen voor T4's..... in de Ferodo DS2500 serie.
Dus ben ik zelf maar gaan zoeken voor een remblok, die ik eventueel aanpas.
(aan de hand van plaatjes/afbeeldingen en afmetingen)
Na lang puzzelen en vergelijken kwam ik voor de TDI's met een 280 x 25 remschijf met een ATE klauw uit op een remblok die normaliter gebrukt wordt in de Opel Astra & Zafira: Ferodo Racing DS2500 type FCP1295H
http://www.ferodoracing.com/catalogue/d ... de=FCP1295" onclick="window.open(this.href);return false;

De backplate waar het veertje op zit, maak d.m.v. een slijptol aan de onderkant passend. Veertje haal ik er ook vanaf. Dit is een soort van slijt-indikator. Maakt veel herrie als ie de remschijf raakt.
De remblok, die je in de zuiger duwt, past direct rechtstreeks uit de doos.

Achteras:
Kies voor de achteras één compount minder agressief, t.o.v. de vooras, voor een goede rembalans.
Voor de achteras gebruik ik Hawk Performance Type HPS: HB195 F.640
http://www.hawk-remblokken.nl/hawk-perf ... 68543.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferodo maakt in de Permormance serie niks voor een T4, vandaar Hawk.

Beide type blokken verkrijgbaar bij: http://www.fineline-imports.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; in Almere
Die meiden (Jamie & Diane) hebben er echt verstand van.......

Heb deze remmen update nu bij 3 gekietelde T4's uitgevoerd.
En nog een paar andere getunde TDI personen auto's (Ferodo DS2500 vooras / Ferodo Performance, achteras)
Tot nu toe alleen maar positieve reakties van de gebruikers. :jumpklap
Rij er zelf ook mee........ Tjeeeee, wat een verschil t.o.v. stock OEM.
Niet goedkoop......maar erruuug goed. En veiligheid moet je niet op bezuinigen, is mijn mening. :groteogen
Nu wordt je met je neus a.h.w. tegen de voorruit aangedrukt :knipoog als je stevig remt.

Gr, Geert.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Remmen update met Ferodo DS2500

Bericht door m.c van den berg »

Door Geert ook aan deze update gekomen, remt erg goed op winterbanden, vandaag de zomer banden er weer onder.
Dan merk je echt veel verschil, maar goed dat je in de gordels zit :knipoog Geert topset :toppie
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie