Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Icebox's topic

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: Icebox's topic

Bericht door Oskar 725 »

Sinja,
zonder geluk vaart niemand wel :toppie
Maar jij hebt een engeltje dat heel veel van jou en je bussie houdt, een beschadigde en versprongen DB-snaar loopt meestal niet goed af (financieel gezien) :knipoog :zwaai
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Icebox's topic

Bericht door Icebox »

:kus
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Icebox's topic

Bericht door Icebox »

Tegen die tijd heb ik er alweer 800 km op zitten. :toppie
Toin
Berichten: 85
Lid geworden op: 31 okt 2013, 09:58

Re: Icebox's topic

Bericht door Toin »

Icebox schreef:Omdat ik maar zo weinig en kleins aan de bus doe wil ik één topic maken waarin ik zo nu en dan een update geef.

Even nog een kleine voorstel ronde. Dit is Spike, die eigenlijk altijd wel met me mee gaat als ik weg ga met de auto. Of dit nu voor 1 dag is of voor 3 maanden, dat maakt niet uit.
Afbeelding

Spike is 'de waker'. Hij ziet de bus als de zijne en is niet altijd even lief voor bezoek dat onverwachts voorbij of in de bus komt. Hij gaat grommen en blaffen en als de persoon in kwestie niet weg gaat dan kan hij overgaan op bijten.
Afbeelding

Dit ben ik.
Afbeelding

Samen gaan we graag de bergen in.
Op een van de foto's lijkt het of de voorbumper opeens niet is gespoten?
Lijkt trouwens veel op de mijne!
Zowel lopend,
Afbeelding
Afbeelding

Als rijdend:
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast houden we ook van 'chillen', met z'n twee passen we precies op de bank.
Zowel op deze manier:
Afbeelding

Als deze:
Afbeelding

We zijn op verschillende plaatsen geweest. We hebben langs de Atlantische Oceaan gereden
Afbeelding

Maar het lievelingsplekje van mij maakt ook al veel goed
Afbeelding

Gezien ik studeer heb ik meer vakanties dan mijn lief. Dit zorgt ervoor dat ik vaker alleen weg ben dan dat we samen weg zijn. Als we samen weg zijn dan gaan mijn stiefzoon (9) en pleegzusje (10) ook mee. Zij slapen dan in de tent.
Afbeelding

We hebben wel eens pech gehad.
Afbeelding

Maar over het algemeen doet hij het nog uitstekend.
Afbeelding
Ruim 250.000km, 2.4D uit 1993. Automaat. Mijn trots :)
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Icebox's topic

Bericht door Icebox »

Ik moest even zoeken naar je reactie. Inderdaad, dat heb je goed gezien. De auto was eerst donkergrijs aan de onderkant. Nu is die 1 kleur en de bumpers zijn ook in kleur gespoten.
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Icebox's topic

Bericht door Icebox »

Hi mensen.

Samen met Jos heb ik een nieuwe kentekenplaathouder (MET WJW) gemonteerd. Ik wilde graag het logo aan de achterkant ook zwart spuiten maar kreeg deze niet los. Nu hebben we de plaat losgemaakt om te zien hoe dat komt (lijm) en ook zagen we oude schroefgaten zitten die dicht geplamuurd zijn. Om deze vroegere gaten is het nu gaan roesten. Ik heb van verschillende mensen verschillende tips gekregen dus wil nog eenmaal vragen hoe ik dit zelf(!) het beste kan aanpakken.

Verder is ie weer voor de APK geweest. Fuseekogel weer naar de knoppen (die gaan hard heb ik het idee...) en de uitlaat hing wat los. Verder prima.
Ik heb wat mogen slopen aan de auto's bij Ismet en heb raamrubbers gevonden. Ik wil proberen om deze weer soepel te maken. Ook hier heb ik vele manieren over kunnen vinden, heeft iemand DE oplossing?
Ik ben nu enkel nog op zoek naar een goedkoop setje grill/roosters voor de voorkant en een plaat voor de achterklep. Mocht iemand iets hebben voor een zachte prijs dan houd ik mij aanbevolen.

Ik geloof dat Ismet mijn banden niet zo mooi vind want hij blijft vragen of ik die banden wil houden. Ze zitten er nu een dikke 50.000km onder en doen het nog prima, ik vroeg mij alleen af; kunnen deze banden de levensduur van de fuseekogels verkorten?

Alvast bedankt.
Groetjes.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Icebox's topic

Bericht door bvddobb »

Je ziet jouw bandjes ook overal:
BF Goodrich
BF Goodrich
onder de meest onwaarschijnlijke voertuigen:
Engelse buscamper
Engelse buscamper
Dit ergens op een camping langs de Route des Grandes Alpes. Ben benieuwd welke pistes zij daarmee hebben gedaan!
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Icebox's topic

Bericht door Icebox »

Blijven mooie bandjes he!
Ik denk alleen dat die camper niet veel buiten de begaande wegen gaat met zulke dikke billen. :ie :knipoog
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33773
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Icebox's topic

Bericht door Multivan Generation »

Icebox schreef:Ik heb wat mogen slopen aan de auto's bij Ismet en heb raamrubbers gevonden. Ik wil proberen om deze weer soepel te maken. Ook hier heb ik vele manieren over kunnen vinden, heeft iemand DE oplossing?

ik vroeg mij alleen af; kunnen deze banden de levensduur van de fuseekogels verkorten?

Alvast bedankt.
Groetjes.
Dag Sinja,
rubbers wellicht met pure Dreft afwasmiddel , in laten trekken, drogen en daarna met talkpoeder behandelen.
Ik zou liever voor raamrubbers nieuwe hebben bijvoorbeeld via autotaalglas, dan zijn ze in ieder geval soepel tegen een veel fatsoenlijkere prijs als bij een dealer.

Over je banden, stuur je vaak terwijl je stilstaat?
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Icebox's topic

Bericht door bvddobb »

Icebox schreef:Blijven mooie bandjes he!
Ik denk alleen dat die camper niet veel buiten de begaande wegen gaat met zulke dikke billen. :ie :knipoog
Wij denken erover om ze er ook onder te leggen voor onze IJsland-trip.
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Icebox's topic

Bericht door Icebox »

Dankje Peter. Ik stuur niet als de auto stil staat. Veel stoepjes neem ik ook niet mee. Hooguit een boel drempels waar ik beschaafd overheen rijd.

Bart, ik heb van verschillende mensen mogen vernemen dat dergelijke banden toch wel van pas zijn gekomen in IJsland. En daarnaast gewoon mooi natuurlijk. Plaats je een foto als ze eronder liggen?

Groetjes,
De '38' jarige vrouw. :knipoog
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Icebox's topic

Bericht door Icebox »

Wat baal ik. :gif :gif Mijn lief kan geen vijf weken vrij krijgen. Dit betekent dat we niet naar Marokko kunnen (ik wil me niet hoeven haasten). We kiezen er dan maar voor om naar auschwitz te gaan met uitstapjes naar onder andere de vw fabriek, Berlijn, Dresden en Praag.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1483
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Icebox's topic

Bericht door bvddobb »

Dat is balen, dat kunnen we ons voorstellen, dat je je voorgenomen droomreis niet kunt maken! Maar: Oost-Europa is ook heel mooi en interessant. En vergeet nooit: het is niet de bestemming die bepaalt of een vakantie een succes is, maar het zijn altijd de reis en de reisgenoten!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Icebox's topic

Bericht door Pascal-141 »

Icebox schreef:Wat baal ik. :gif :gif Mijn lief kan geen vijf weken vrij krijgen. Dit betekent dat we niet naar Marokko kunnen (ik wil me niet hoeven haasten). We kiezen er dan maar voor om naar auschwitz te gaan met uitstapjes naar onder andere de vw fabriek, Berlijn, Dresden en Praag.
Wanneer zou je richting Auschwitz en de VW fabriek gaan Sinja ?
Ik plan namelijk ook om die beide te doen binnenkort .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
rradd
Berichten: 229
Lid geworden op: 12 feb 2010, 14:05

Re: Icebox's topic

Bericht door rradd »

Icebox schreef:Wat baal ik. :gif :gif Mijn lief kan geen vijf weken vrij krijgen. Dit betekent dat we niet naar Marokko kunnen (ik wil me niet hoeven haasten). We kiezen er dan maar voor om naar auschwitz te gaan met uitstapjes naar onder andere de vw fabriek, Berlijn, Dresden en Praag.

Da's echt balen. :troost Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel, zien we jullie dan bij het camperweekend in september? :goodidea
Home is where the Van is.
Volkswagen California Club 1994
Plaats reactie