Allen....
Mijn naam is Frans en woon in de omgeving van Zutphen... en na een intensieve zoek actie sinds vandaag in het bezit gekomen van een T4 2.4D uit 1994 met 270K op de teller.
Het is een fabrieks Westfalia.
Morgen de overschrijving en dan ... yes.
Goed zoals (denk ik alle T3 en T4 bussen) moet er nog wel iets aan gebeuren,,, de Balk rechts voor naar de bumper moet worden vervangen... laat dan gelijk ook links voor doen.... verder zit er weinig roest aan de auto... hier en daar wat echt kleine plekjes... de voorschermen randjes behoeven wat aandacht.
Van alle T4's was dit eigenlijk de minst slechte... Man wat heb ik een hoop troep gezien... wat er al niet wordt aangeboden. Voordeel is wel dat je in een korte tijd een stuk kundiger wordt.
Bus T4, 2,4D
Complete history bij de bus aanwezig... tot in de absurde details bij gehouden, van elke actie een factuur of reparatie bon.
De bus is van de tweede eigenaar, de laatste eigenaar heeft de bus sinds 2005 in zijn bezit.
In omgekeerde volgorde... (de laatste grote dingen)
Okt 2012, Kop revisie nieuwe kleppen en zetels, distributie, waterpomp, spanrollen, gloeibougies.
sept 2011, Nieuwe dynamo
2010, Remschijven + remcilinder achter
2009, Nieuwe versnellingsbak (geen revisie VW garage), koppeling groep. Originele Westfalia inbouw koelkast.
Ga zo maar door, in 2007 zijn beide voor dorpels vervangen en gespoten zijn de balken ed ingespoten met was.
Van alles zijn facturen.
4 winterbanden twee seizoenen mee gereden... echter zonder velgen... ach mens moet toch wat te klagen hebben..
Ik heb de documenten map nog niet in mijn bezit maar dat gaat morgen gebeuren.
Taxatie rapport voor de verzekering 2010 (14.500 euro)
Een vraag... die roest schade aan de balk rechts voor (schade zit tegen de bumperplaat aan zie foto) is dat een APK afkeur punt??? Auto moet voor 3 juni APK gekeurd worden!
Zo ziet de balk er uit...
Alvast een paar foto's... gemaakt door de vorige eigenaar.
Zo dit was het even ... zal in de betreffende draadjes nog wel een paar vragen stellen...
Frans...
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Even voorstellen T4 Frans
Even voorstellen T4 Frans
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
Re: Even voorstellen T4 Frans
Welkom hier.
Mijn T4 werd hier inderdaad op afgekeurd.
Mijn T4 werd hier inderdaad op afgekeurd.
Re: Even voorstellen T4 Frans
Hallo spyke, ben er ook bang voor... inmiddels een afspraak bij een plaatwerker om beide balken te vervangen... nieuw kosten ze niet echt veel... maar het er inprutsen maakt het duur, heb nog een maand te gaan voor de APK.spyke schreef:Welkom hier.
Mijn T4 werd hier inderdaad op afgekeurd.
Frans.
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Even voorstellen T4 Frans
Frans, welkom hier.
je gaat zeker weten een T verslaafde worden
je gaat zeker weten een T verslaafde worden
Re: Even voorstellen T4 Frans
Hallo Ronald, Ben er ook bang voor... We zijn net weer thuis... vanaf donderdag op pad geweest.. Idzega Friesland..een nacht gestaan door gereden naar Callantsoog ook een nacht gestaan.ronald tdi schreef: Frans, welkom hier.
je gaat zeker weten een T verslaafde worden
Tjonge wat een bagger weer... van donderdag op vrijdag bijna weg gewaaid en van vrijdag op zaterdag weg geregend + veel, heel veel wind. Mocht de pret niet drukken.
Echter toen wij vanmorgen weg wilden was de auto accu zo ver leeg dat ik niet meer kon starten... Met een startkabeltje was het probleem zo opgelost.. maar was wel even balen. De reden van de bijna lege accu... geen idee we hebben vrijdag avond wel de standkachel aangehad... de hele avond van 1800 tot zeker 2200 uur. (volgende keer maar een klein elektrisch blaas kacheltje meen nemen.. is toch ook weer goedkoper dan de diesel die we verstookt hebben...
We hadden 230V. Ben er nog niet achter hoe dat nu zit met de ventilatoren.. lopen deze op de auto accu??? of op de bus accu... beetje onduidelijk verhaal. Misschien dat iemand een antwoord op deze vraag heeft, anders moet ik maar eens gaan meten.... Ik ga er vanuit dat de ventilator die het leefgedeelte voorziet ook daadwerkelijk op de bus accu draait... zo niet dan moet ik daar nog eens naar kijken...
Verder was het een geslaagde eerste kennismaking met de T4
Frans.
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: Even voorstellen T4 Frans
De kachel en alle andere elektrische app. draaien op de standaard accu.
de meeste hebben dan ook een 2e accu, een tracie accu.
lees het forum maars eens door dan komt het zeker goed en de volgende keer kan je zo weer weg rijden na een verwarmde avond
de meeste hebben dan ook een 2e accu, een tracie accu.
lees het forum maars eens door dan komt het zeker goed en de volgende keer kan je zo weer weg rijden na een verwarmde avond
Re: Even voorstellen T4 Frans
De T4 heeft een bus accu (tractie accu) een joekel van een gell accu die achter in staat. Ik zal eens een avondje de zoek functie gebruiken.ronald tdi schreef:De kachel en alle andere elektrische app. draaien op de standaard accu.
de meeste hebben dan ook een 2e accu, een tracie accu.
lees het forum maars eens door dan komt het zeker goed en de volgende keer kan je zo weer weg rijden na een verwarmde avond
Frans...
VW T5 bj 2006 (210.000km)
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com
BMW R90/6 bj 1974 (190.000km)
Radio zendamateur licentie klasse A
http://www.pa5ca.com