Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat een teleurstelling

vragen over de T5
Plaats reactie
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Wat een teleurstelling

Bericht door Ruud PS »

Op 23 februari mijn nieuwe Multivan besteld, en vandaag te horen krijgen, dat die pas ergens in Augustus wordt geleverd, dat is pas balen!

Heeft iemand nog gebruikte maar nog met voldoende profiel 17" banden, want nu moet ik op vakantie met mijn oude, maar vertrouwde T5.
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

Ruud, Had je je nog zo verheugd op een vacantie in een echte multivan.
Ik heb alleen een stel winterbanden met velgen (klein beetje pesten mag)
He succes en alvast een fijne vacantie.
Gaat heus wel lukken hoor ook met je"oude" T5.
Ook geen verkeerde verschijning!!!!
erik
Gebruikersavatar
kachel
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2007, 18:48
Locatie: Assen

Bericht door kachel »

Grrrr 6 maanden
:bonk :bonk
Staat niet ergens in de wet iets over maximale leveringstijd voor goederen
????

Groeten Kachel
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

kachel schreef: Staat niet ergens in de wet iets over maximale leveringstijd voor goederen
????

Groeten Kachel

Het is even lezen, maar als je samen geen uiterlijke leverdatum bent overeengekomen zul je dus moeten wachten. Hoe vervelend het ook is...



Deze Algemene Voorwaarden zijn bestemd voor overeenkomsten met betrekking tot koop,

reparatie en onderhoud van auto’s, onderdelen en toebehoren daarvoor, gesloten tussen

leden van de afdelingen Nederlandse Dealer Associatie (NDA) en Autobedrijven Associatie

(ABA) van BOVAG en kopers of opdrachtgevers uitsluitend handelende in de uitoefening

van een beroep of bedrijf,




Artikel 6 - Leveringstijd

1. Als leveringstijd geldt de datum van levering van de zaak of de dienst (waaronder

reparaties) zoals vermeld in de door partijen gesloten overeenkomst of zoveel eerder

of later als partijen nader zijn overeengekomen. Vervroegde aflevering is te allen tijde

toegestaan.

2. Indien geen datum van levering is overeengekomen, zal de verkoper/reparateur de

koper/opdrachtgever tijdig van tevoren schriftelijk mededelen wanneer de auto(‘s)

ter vestigingsplaats van de verkoper/reparateur voor de koper/opdrachtgever gereed

zal/zullen staan dan wel ter overeengekomen plaatse zal/zullen worden afgeleverd.

3. Leveringstijden, al dan niet uitdrukkelijk vermeld, gelden slechts bij benadering en

kunnen nimmer als fatale termijn hebben te gelden. Niet-tijdige levering door de verkoper/

reparateur kan dan ook nimmer een geldige reden voor de koper/opdrachtgever

opleveren de overeenkomst met de verkoper/reparateur te ontbinden, tenzij er sprake

is van een uitdrukkelijk overeengekomen leveringstermijn en deze termijn met meer

dan 60% is overschreden. Ook na verloop van deze verlengde termijn dient de

verkoper/reparateur eerst schriftelijk door de koper/opdrachtgever in gebreke te

worden gesteld waarbij de verkoper/reparateur een termijn van ten minste een maand

voor de nakoming wordt gegeven, alvorens de verkoper/reparateur terzake in verzuim

kan geraken.

Artikel 7 Annulering

1. De koper/opdrachtgever kan, indien hij zijn recht tot ontbinding op grond van artikel

6 lid 3 niet wenst uit te oefenen of indien hij geen recht op ontbinding heeft, de

koopovereenkomst -uitsluitend schriftelijk- annuleren, bij overschrijding van de

levertijd. Bij overschrijding van de levertijd met een periode tot en met vier weken

kan de koper/opdrachtgever annuleren, mits hij binnen vijf werkdagen na dagtekening

van de annulering de verkoper/reparateur een bedrag ad 10% van de koopprijs van de

geannuleerde auto vergoedt. Indien de koper/opdrachtgever na vijf werkdagen deze

vergoeding niet heeft betaald, kan de verkoper/reparateur de koper/opdrachtgever

schriftelijk meedelen dat hij nakoming van de gesloten overeenkomst verlangt. In dat

geval kan de koper/opdrachtgever niet langer een beroep doen op de annulering.

Bij overschrijding van de levertijd met een periode van meer dan vier weken kan de

koper/opdrachtgever schriftelijk annuleren zonder aan de verkoper/reparateur een

vergoeding verschuldigd te zijn.
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
frisian
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jan 2007, 15:10
Locatie: Damwoude

teleurstelling

Bericht door frisian »

Hallo Ruud,

Ik kan me voorstellen dat je enorm baalt.

Ik heb nog 4 banden liggen merk goodyear marathon 215/65R 16 C.
Dit vanwege overcompleet omdat ik een set met alu velgen compeel heb gekocht. Banden zijn in perfecte staat.
m.vr.gr.
frisian
Plaats reactie