Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verschil automaat 174 en 130

vragen over de T5
willy
Berichten: 79
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:33

verschil automaat 174 en 130

Bericht door willy »

Heb op het forum gelezen dat de automaat 130 bij bepaalde snelheden heel wat meer toeren maakt als de 174 ( bijvoorbeeld 3000 toeren is met de 174 pk 165 en met de 130 pk 145) Kloppen deze cijfers en zo ja begrijp ik dan dat een 130 pk automaat nodeloos veel toeren maakt als je bijv. 150 rijdt?
Bedankt voor jullie reakties.
urla
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 feb 2007, 19:16

Bericht door urla »

ik heb een 174 pk automaat besteld,maar heb hem nog niet.
wel proef gereden,wat me toen opviel was dat hij op de autoweg bij volgas niet overschakelde naar de zesde versnelling hij bleef wel gaan en moest steeds bij ongeveer 170 van het gas af ,weet je wel van die trage vito s voor me.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Urla, heb jij nu al enig zicht op aflevering ? Mijne staat inmiddels drie weken bij Pon en ik kreeg de mededeling dat er een wachttijd is van 5 weken voor de inbouw DC.....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
urla
Berichten: 54
Lid geworden op: 22 feb 2007, 19:16

Bericht door urla »

mijne staat van begin april bij pon krijg het ene na het andere smoesje,van onderdelen ombouw zou levertijd op zijn(dubbelecabine).logistieke problemen,computersysthemen die niet overeen stemmen met die van pon en de dealer,we wachten nog maar even, als ik hem in de vakantie niet heb bestel ik hem af!laat me geen 3 maanden voor de gek houden.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Komt me bekend voor van de aflevering van de mijne ruim 3 jaar geleden.
Stond bijna anderhalve maand bij Pon om de DC in te bouwen maar dat ging niet omdat ze de verkeerde besteld hadden (had er een nodig voor 2 schuifdeuren). Ben op een gegeven moment netjes stennis gaan maken en samen met de dealer Pon onder druk gezet (zeer regelmatig bellen, brief etc), toen kon het ineens binnen een week!! S' maandag onder delen binnen vrijdag auto afgeleverd!!

Laat de dealer maar eens wat "boos" worden. Pon bouwt meestal de DC niet in dat doen in Den Bosch en andere plaatsen, Pon verzorgd alleen de logistiek (slecht).

Succes ermee

EricP
Zako
Berichten: 81
Lid geworden op: 07 feb 2007, 10:53

Bericht door Zako »

urla schreef:ik heb een 174 pk automaat besteld,maar heb hem nog niet.
wel proef gereden,wat me toen opviel was dat hij op de autoweg bij volgas niet overschakelde naar de zesde versnelling hij bleef wel gaan en moest steeds bij ongeveer 170 van het gas af ,weet je wel van die trage vito s voor me.


:lach van die vierkante blokken...
Afbeelding

Sport Generation Blue
koos
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 jan 2007, 18:14

Profiglass

Bericht door koos »

Ik heb de T5 zonder DC besteld en bij Profiglass een luxe Dc laten plaatsen met 3stoelen met armleuningen. Per saldo maakt het vrijwel niets uit in prijs.
Je krijgt echter veel meer luxe met een snelle aflevering........
Overigens , ik heb een 174pk automaat. Ik heb de sportstand nog niet gebruikt want hij doet het in zijn drive al fantastisch.
Bij 3000 toeren rij ik ong. 160km/u (in de 6e versnelling).
De automaat gaat al snel naar de 6e versnelling, In ieder geval ver onder de 100km/u (bij normaal rijgedrag).
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Profiglass

Bericht door vaniac »

koos schreef:Ik heb de T5 zonder DC besteld en bij Profiglass een luxe Dc laten plaatsen met 3stoelen met armleuningen. Per saldo maakt het vrijwel niets uit in prijs.
Je krijgt echter veel meer luxe met een snelle aflevering........
Overigens , ik heb een 174pk automaat. Ik heb de sportstand nog niet gebruikt want hij doet het in zijn drive al fantastisch.
Bij 3000 toeren rij ik ong. 160km/u (in de 6e versnelling).
De automaat gaat al snel naar de 6e versnelling, In ieder geval ver onder de 100km/u (bij normaal rijgedrag).
Ik heb graag de volledige controle over het schakelgebeuren en heb daarom gekozen voor een handmatige zesbak, ondanks dat de automaten telkens beter worden. Ik gebruik de zesde versnelling normaal al vanaf 80 km/u.
Bij 160 km/u maakt mijn motor eveneens 3000 omw/min in de zes.
Tot op heden is de software voor de schakelfuncties van de automaat vooral geoptimaliseerd voor de meest voorkomende rij-omstandigheden, maar je hebt altijd situaties waarin de software niet voorziet en dan gaat er niets boven de vertrouwde handbak!!!
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

Tot op heden is de software voor de schakelfuncties van de automaat vooral geoptimaliseerd voor de meest voorkomende rij-omstandigheden, maar je hebt altijd situaties waarin de software niet voorziet en dan gaat er niets boven de vertrouwde handbak!!!
Maar met een automaat kun je ook handmatig schakelen. Dus doet er zich zo'n situatie voor, zet je de bak toch op handmatig schakelen.
Ik heb zelf 174 pk aut. en heb dit nog geen situatie meegemaakt waar ik dit moest doen, zelf niet met caravan van 1700kg door de bergen. Kortom ik wil niet anders.
Afbeelding
Medus@
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2007, 15:59
Locatie: Zwolle

Bericht door Medus@ »

Jongens, even ontopic blijven.

Ik ben ook wel benieuwd of de 130pk nodeloos veel toeren draaid tegenover de 174pk. Iemand die hier met een 130pk automaat rijdt?
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Nog niet Erik, en ik heb ook geen proefrit gemaakt :lach
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Medus@
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2007, 15:59
Locatie: Zwolle

Bericht door Medus@ »

Schildertje schreef:Nog niet Erik, en ik heb ook geen proefrit gemaakt :lach
Ha Richard,

Je koopt toch niks zonder er in gereden te hebben :groteogen Of heb je de Skoda ook zo gekocht? :lach

Zit er normaal 8 weken levertijd op de transporter?
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Nope, niet proefgereden gewoon besteld :bifun Levertijd kan volgens mij helemaal niemand iets zinnigs over zeggen, als ie d'r is dan is ie d'r :lach
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

ik heb wel in een 130 pk automaat gereden

Bericht door sep »

Hallo ,zelf rijd ik een 174 pk handgeschakeld ,maar heb een tijdje terug eens in een 130 pk automaat gereden ,en dat viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen ,....gewoon voor in het stadsverkeer dan gaat het wel ,maar op het moment dat je 80 rijd of op de snelweg 120 en je wil iets inhalen dan schakelt de bak terug waardoor ik continue het gevoel had dat ie net niet in de juiste versnelling zat ,en ook dat ie iets te hoog in de toeren zat . :muur ..wellicht dat een 174 pk met automaat een betere optie is ,maar ik zou zeker beide versies proberen ,...de 130 pk handbak ,is ook een goede keuze .

mvg sep
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: ik heb wel in een 130 pk automaat gereden

Bericht door Schildertje »

sep schreef:gewoon voor in het stadsverkeer dan gaat het wel ,maar op het moment dat je 80 rijd of op de snelweg 120 en je wil iets inhalen dan schakelt de bak terug waardoor ik continue het gevoel had dat ie net niet in de juiste versnelling zat ,
mvg sep

En dat is precies de reden waarom er bij gelijk een chip ingaat waardoor het koppleverloop veranderd en je over een veel breder gebied vermogen hebt :yes
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Plaats reactie