Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Top snelheid T5

vragen over de T5
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Top snelheid T5

Bericht door frank884 »

Dan zou ik die turbo maar heel snel vervangen!!! en als je er nog mee rijdt dan rustig aan,
want als er schoepen afbreken, dan heb je echt feest!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
StuntNick
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 apr 2009, 19:32
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Top snelheid T5

Bericht door StuntNick »

Inderdaad is het gevaarlijk door te rijden. De bus staat nu ook stil en zojuist heb ik vrijwel alles eraf gehaald om bij de turbo te kunnen. Morgen gaat de turbo eraf. Asje heeft aardig wat speling. Zo'n 2mm naar binnen en omhoog. Verder loopt die wel goed, niet zwaar rafelig.

174pk, AXE turbo is besteld en zal binnenkort op mijn deurmat liggen.

Wat trouwens ook nog interessant is om te weten wellicht is dat ik enige weken geleden 2 keer in 1 week een soort dip in vermogen had met een brandend ASr lampje. Geen gasreactie en toen ik de bus naar 60 liet afzakken kon ik weer rustig verder en was het voorbij. Nu ik wat meer lees over turbo falen kan ik dit aanelkaar linken. Het kan zijn dat dit de befaamde limpmode was waar iedereen het over heeft.

In ieder geval gaat de nieuwe turbo erop. Nu nog proberen de afspraken voor uitlaat bouwen en chiptuning een beetje goed te plannen zodat ik niet al te lang zonder auto zit.
Ik moet nu mijn moeders V8 cadillac SRx 2010 lenen. Rijd prachtig maar 180 euro voor een tankje waar je 600km op komt...je loopt er gewoon leeg op.

nico
edjeraketje
Berichten: 677
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: Top snelheid T5

Bericht door edjeraketje »

Hallo Stuntnick,

Wat ook nog een oorzaak kan zijn is je afroldiameter van de banden. Lees dat 275/??/20 rijd, met 35 hoogte zit je goed, echter 40 is aan de hoge kant ( verschil is 6,14%). Met een 275/35/20 is het verschil 2,13%.
De verschillen zijn tov een 215/65/16 orginele band.
Mocht je nog een orginele set hebben dan kun je daar eventueel mee vergelijken.

Suc6 Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
Man Tge 3.180 4x4 automaat
Gebruikersavatar
StuntNick
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 apr 2009, 19:32
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Top snelheid T5

Bericht door StuntNick »

Ja, dit is een punt wat ik mij ook afvraag Ed.
Mijn bandhoogte is overigens 35 dus procentueel lijkt mij het verschil verwaarloosbaar.

Maar zodra ik de tijd ervoor kweek zal ik eens de 16inchers eronder gooien want ik heb de originele set nog liggen.
Plaats reactie