Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

inhouden van vermogen

vragen over de T5
Plaats reactie
duopanter
Berichten: 4
Lid geworden op: za aug 03, 2013 14:30

inhouden van vermogen

Bericht door duopanter »

VW T5 TDI 75 KW 55000 km januari 2008 handgeschakeld.Bij O.CT tuning via Pon gechipt tot 120 PK.
Bij het opschakelen in zijn versnellingen is er een aanzienlijke terugval in de snelheid.
Bij de dealer uitgelezen maar konden geen storing ontdekken.
Wie weet een oplossing?
BVD :jumpklap
ronald tdi
Berichten: 1529
Lid geworden op: zo nov 04, 2012 20:22

Re: inhouden van vermogen

Bericht door ronald tdi »

Misschien toch de filter (te) dicht...
Turbo.....
Rolweerstand. ...
(Remmend effect)
duopanter
Berichten: 4
Lid geworden op: za aug 03, 2013 14:30

Re: inhouden van vermogen

Bericht door duopanter »

ronald tdi schreef:Misschien toch de filter (te) dicht...
Turbo.....
Rolweerstand. ...
(Remmend effect)
Ronald. hij houd in wanneer hij warm is.
turbo?
rolweerstand?
duopanter
Berichten: 4
Lid geworden op: za aug 03, 2013 14:30

Re: inhouden van vermogen

Bericht door duopanter »

duopanter schreef:
ronald tdi schreef:Misschien toch de filter (te) dicht...
Turbo.....
Rolweerstand. ...
(Remmend effect)
Ronald. hij houd in wanneer hij warm is.
turbo?
rolweerstand?
filter te dicht?
duopanter
Berichten: 4
Lid geworden op: za aug 03, 2013 14:30

Re: inhouden van vermogen

Bericht door duopanter »

duopanter schreef:
duopanter schreef:
ronald tdi schreef:Misschien toch de filter (te) dicht...
Turbo.....
Rolweerstand. ...
(Remmend effect)
Ronald. hij houd in wanneer hij warm is.
turbo?
rolweerstand?
filter te dicht?
Welke filter?
bvd
edjeraketje
Berichten: 656
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 19:38
Locatie: Tussen Leeuwarden en Dokkum

Re: inhouden van vermogen

Bericht door edjeraketje »

@duopanter
De tandempomp wil ook wel eens voor deze problemen zorgen.
Kan zijn dat ie inwendig lekt, branstoffilter preventief vervangen en zien of er donkere vloeistof uitkomt.
Mocht je een pomp nodig hebben ik heb er nog 1 liggen met 65.000 km deze is goed.

Gr Edje
BPC Garrett 2260 80% verstuivers, 215 KW 570NM 2000/3700, Wagner IC, Lowtec Hilow 4,H&R stabilisators 26/30 Projektzwo bi-xenon
2013 T5GP,DSG,H&R stabilisatoren 26/30,Xenon/DRL,Eibach B14, Wagner IC, Finturbo
ronald tdi
Berichten: 1529
Lid geworden op: zo nov 04, 2012 20:22

Re: inhouden van vermogen

Bericht door ronald tdi »

Ik bedoelde de roetfilter.
Maar dan zou hij altijd terug moeten vallen zo gauw er geen gas geven wordt lijkt me.
Rolweerstand een slechte lager, maar dat gaat ook niet op als ie eerst warm moet worden, ik had het met de pers.auto en dat was dus altijd.
Turbo kan minder/slecht worden, maar dat is dan ook altijd...


mmmh vanaf deze kant geen opties meer.
Als het vermogen terug valt wanneer hij alleen warm is.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 799
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: inhouden van vermogen

Bericht door jacobsentertainment476 »

duopanter schreef:VW T5 TDI 75 KW 55000 km januari 2008 handgeschakeld.Bij O.CT tuning via Pon gechipt tot 120 PK.
Bij het opschakelen in zijn versnellingen is er een aanzienlijke terugval in de snelheid.
Bij de dealer uitgelezen maar konden geen storing ontdekken.
Wie weet een oplossing?
BVD :jumpklap
Begrijp ik het goed dat op het moment van schakelen je auto vrij snel terug zakt in snelheid ! Dus in het moment dat de koppeling is ingetrapt daalt de snelheid aanzienlijk.
Zo lees ik het verhaal :bonk :muur En als dat klopt zou ik eerder denken aan iets mechanisch in de aandrijving of wellicht iets met de remmen :bonk En dan ook alleen als de boel warm is ?! :nuts :nuts :ie :groteogen :bonk
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf. No nuts no glory
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
sjemmie
Berichten: 103
Lid geworden op: wo apr 13, 2011 19:13

Re: inhouden van vermogen

Bericht door sjemmie »

heeeej
had ik ook;
bleek mijn brandstof temp. sensor -28 C aan te geven.
hierdoor ging sprong ie na een tijdje rijden in noodloop, vermoedelijk omdat de sensor het nog wel deed maar geen goede waardes aangaf.
Dus: starten prima rijden en na zeg 5 a 10 minuten inhouden vermogen.
Johan (vvt) had het direkt gevonden.
ander sensortje en hij stijgt weer op als n boeing...

Sjemmie.
alles weer origineel
Plaats reactie