Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opgelicht of pech auto?

vragen over de T5
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Opgelicht of pech auto?

Bericht door Geerlings »

Sinds 3 jaar heb ik een T5 van 2007 met 174 pk. Gekocht bij een dealer met garantie. Maar vanaf het begin af aan heb ik al problemen met de bus zoals: aandrijfas vernieuwt,uitlaatspruitstuk vernieuwt,achterophanging van de linker achterwiel los, kraken in de voor ophanging , achterdeur vernieuwt want was ingescheurd en nog wat dingen. En op de vakantie is de roetfilter sensor stuk gegaan en gemaakt in Frankrijk ( trouwens goed geholpen daar) en na de reparatie zijn we verder gaan rijden naar Spanje ging mijn bus meer trillen bij stationair draaien en wat blijkt dat mijn massa vliegwiel stuk is gegaan. Kan niet goed zijn allemaal 2 maanden terug de aandrijfas vernieuwd terwijl de aandrijfas die er onder zat 36000 km en 1 1/2 geleden vernieuwd is . Nu terug in Nederland kom ik erachter dat mijn trekhaak los onder mijn bus zit terwijl de dealer deze geplaatst heeft. Effe nap check gedaan blijkt dat mijn bus al 30 keer in de garage is geweest. Hebben ze mij nou opgelicht gewoon pech. Ik heb morgen een gesprek met de dealer. Benieuwd wat ze gaan doen aan deze problemen want ik hoef deze bus niet meer.
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door ronald tdi »

Bij een aanschaf van een bus/auto is het altijd een beetje gokken.
Je kan wel een beetje kijken naar onderhoud en hoe de bus er uit ziet.
Je had ook de vorige eigenaar kunnen bellen voor info en wat zijn ervaring is.

Hoe zijn de problemen opgelost door de dealer?
Deed hij moeilijk moest je de volle pond betalen.
Mocht dat niet zo zijn dan denk ik niet gelijk dat je opgelicht bent.
Vaak geven ze dan niet thuis.
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door Geerlings »

Als je 26000 betaald ga je er toch vanuit dat je iets goed en degelijks koopt zonder veeeeeeeel problemen met een km stand van 145000
Giel
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 jun 2007, 08:33

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door Giel »

Het zijn gewoon krengen die T5´s. Heb al 3 sensoren defect gehad en momenteel heb ik, buiten de problemen in het topic `schroefset etc.`, al maanden last van ergens een slecht contact waardoor af en toe de melding komt dat mijn remblokken versleten zijn.
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door Geerlings »

Wist niet dat ze zoveel problemen konden hebben . Nu massa vliegwiel stuk en uitlaatspruitstuk want het stinkt weer naar uitlaat gassen in de auto terwijl deze al is vernieuwd in de garantie.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door jacobsentertainment476 »

Geerlings schreef:Als je 26000 betaald ga je er toch vanuit dat je iets goed en degelijks koopt zonder veeeeeeeel problemen met een km stand van 145000
Geheel met je eens, maar toch zijn het allemaal onderdelen die los van elkaar staan. En het zijn een aantal bekende zwakke punten van de T5 :muur
Zolang de dealer/handelaar er netjes wat mee doet, dan zou ik niet direct zeggen dat je opgelicht bent. Dat het zo voelt kan ik me heel goed indenken.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door Geerlings »

Dat is het juist de dealer laat juist niks van zich horen want garantie op garantie krijg je niet vergoed. Zeggen ze normaal gesproken heb je ook 2 jaar garantie op je producten maar zo als hun zeggen alleen op betaalde producten krijg je dus garantie. Niet wat vervangen is in de garantie tijd.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door jacobsentertainment476 »

Geerlings schreef:Dat is het juist de dealer laat juist niks van zich horen want garantie op garantie krijg je niet vergoed. Zeggen ze normaal gesproken heb je ook 2 jaar garantie op je producten maar zo als hun zeggen alleen op betaalde producten krijg je dus garantie. Niet wat vervangen is in de garantie tijd.
Dat zou ff lekker worden dat ze geen garantie op reparaties geven :alarm :alarm :alarm :alarm :alarm
Als ze bij mij de versnellingsbak reviseren en terugplaatsen dan mag ik toch er zeker van uit gaan dat daar een bepaalde garantie op zit, niet dat die buiten het hek uit elkaar flikkert, kom op zeg. Aan de andere kant is ook zeker niet onbelangrijk hoe de afspraken zijn gemaakt omtrent reparatie/garantie. Is het een merk dealer ??
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door ronald tdi »

Wat is dan de redenen dat zij geen garantie geven.
Is de reparatie wel uit gevoerd????

Wat das wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vreemd

En als het een vw dealer is kan je het zelfs melden bij pon.
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door Geerlings »

Het is een vw dealer in Nijmegen . Ik geef voor de rest geen namen maar zal morgen ook contact opnemen met Pon.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door Multivan Generation »

En op de vakantie is de roetfilter sensor stuk gegaan en gemaakt in Frankrijk ( trouwens goed geholpen daar) en na de reparatie ....
Die had je toch leeggemaakt en softwarematig laten uitschrijven? :nuts
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door Geerlings »

Dat klopt leeg gemaakt maar niet uitgeschreven.
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door Geerlings »

Vandaag naar de dealer geweest en wat schept mijn verbazing . Dat bij 110000 de massa vliegwiel al is vernieuwd en nu 150000 is hij alweer stuk . Wel duur grapje als je dit elke 40000 km moet doen . Deze week haal ik mijn spullen er allemaal uit en gaat mooi terug .
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door jacobsentertainment476 »

Geerlings schreef:Vandaag naar de dealer geweest en wat schept mijn verbazing . Dat bij 110000 de massa vliegwiel al is vernieuwd en nu 150000 is hij alweer stuk . Wel duur grapje als je dit elke 40000 km moet doen . Deze week haal ik mijn spullen er allemaal uit en gaat mooi terug .
En al deze info was niet bekend bij aanschaf ?
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: Opgelicht of pech auto?

Bericht door Geerlings »

Bij mij in ieder geval niet .
Plaats reactie