schakelbolletje ?

vragen over de T4
Fastboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2019, 16:10

Re: schakelbolletje ?

Bericht door Fastboy »

Hey,
Heb dezelfde miserie. Krijg dat kleine balletje onmogelijk in dat hulsje.Het balletje heeft een diameter van 1,9 cm en de ingang van het hulje 1,3 cm.Heb jij enige tips om het erin te krijgen?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33810
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: schakelbolletje ?

Bericht door Multivan Generation »

In warm water leggen en beetje vet gebruiken?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Meert_VR6
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 jan 2017, 15:03

Re: schakelbolletje ?

Bericht door Meert_VR6 »

Haal de houder en de schakelstang er even uit.
paar vijzen losmaken onder de bus, maar zo gaat het veel makkelijker.
al bij al 10 minuten werk voor het demonteren en terug monteren.

gewoon het bolletje en de schelp waar hij in moet in de bankvijs steken.


bij het terugmonteren van de schakelstang, de vijzen nog niet vastdraaien.
eerst binnenin een in alle versnellingen schakelen, zo weet je weker dat de schakelstang goed staat afgesteld.
nadien de vijzen vastdraaien.

succes!
Fastboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2019, 16:10

Re: schakelbolletje ?

Bericht door Fastboy »

Heb alles op de werkbank liggen. Het grote bolletje zit erop, het kleine ook. De bus zit op zijn plaats. Het kleine bolletje wil niet in de huls.Wat is net de werkwijze?
1:Huls in houder. Bolletje op de schakelstang.En dan in de bus duwen.
2:Voor het monteren van de huls in de houder en voordat je het balletje op de schakelstang plaats eerst het balletje zo in de huls persen?

Het balletje is 1,9 cm dik en de opening van de huls 1,3 cm dik. Dat wil zeggen dat het balletje 6 mm moet krimpen om in de huls te kunnen. Dat lijkt me vreemd. Heb het balletje al zo hard in de bus proberen te duwen dat het al wat scheef staat.
Wat doe ik verkeerd of wat is de juiste volgorde van werken?Alle tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Timy
Berichten: 437
Lid geworden op: 21 sep 2016, 22:09

Re: schakelbolletje ?

Bericht door Timy »

Fastboy schreef: 27 nov 2019, 07:54 Wat doe ik verkeerd of wat is de juiste volgorde van werken?Alle tips zijn welkom.
Zie mijn foto op het andere topic waar je ook de vraag stelt. Met het breekijzer was het zo gefixt!
Waar woon je? Evt is het breekijzer even te leen ;-)
Plaats reactie