Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ook ik ben er van af

vragen over de T5
Plaats reactie
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: do dec 02, 2010 19:29
Locatie: Eindhoven

Ook ik ben er van af

Bericht door Klusman »

Na in maart 2011 een maandagmorgen T5 132kw dsg 4 motion gekocht te hebben verschilende keren in de garage geweest en zelfs bij pon, op een aanbod van de verkoper een nieuwe besteld ( dus oude goed verkocht) besteld in november 2011, geleverd eind september 2012, weer zo'n geval ontvangen, trillen, vibreren , de bekende seconde van reageren op gaspedaal, daardoor werdt het me te veel.
De T5 is verkocht en er komt er geen meer in, ook geen T6 of hoger.
Nu speelt de slechte economie ook wel een rol , maar toch.
Ik bedank jullie voor de antwoorden op mijn vragen, en wens jullie veel plezier met jullie VWs.

Voor degene die het weten willen, vanaf dinsdag rij ik Mercedes Glk 350, van 2010.
Ook de diverse fora afgestruind en wat blijkt, deze heeft geen of bijna geen problemen, dus misschien zit het nu eens mee. :yes :yes
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 799
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ook ik ben er van af

Bericht door jacobsentertainment476 »

Maar de glk350 is ook nog niet zo heel oud :nuts Ik hoop van harte voor je dat je vele fijne kilometers er mee kunt rijden.


ps kunnen we naast het "even voorstellen" niet een afscheid forum opzetten whahahaha :muur :muur :bifun :bonk
Ik blijf, want ik ben stront eigenwijs.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf. No nuts no glory
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ook ik ben er van af

Bericht door robertTREBOR »

jacobsentertainment476 schreef:Maar de glk350 is ook nog niet zo heel oud :nuts Ik hoop van harte voor je dat je vele fijne kilometers er mee kunt rijden.


ps kunnen we naast het "even voorstellen" niet een afscheid forum opzetten whahahaha :muur :muur :bifun :bonk
Ik blijf, want ik ben stront eigenwijs.

Ach als je net als ik ieder half jaar voor 6500 euro aan kosten kwijt bent komt er vanzelf wel een moment dat je ook de
handdoek in de ring gooit , uiteraard wens ik je dat NIET toe !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 799
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Ook ik ben er van af

Bericht door jacobsentertainment476 »

robertTREBOR schreef:
jacobsentertainment476 schreef:Maar de glk350 is ook nog niet zo heel oud :nuts Ik hoop van harte voor je dat je vele fijne kilometers er mee kunt rijden.


ps kunnen we naast het "even voorstellen" niet een afscheid forum opzetten whahahaha :muur :muur :bifun :bonk
Ik blijf, want ik ben stront eigenwijs.

Ach als je net als ik ieder half jaar voor 6500 euro aan kosten kwijt bent komt er vanzelf wel een moment dat je ook de
handdoek in de ring gooit , uiteraard wens ik je dat NIET toe !!

:bifun dat is één maand hard werken :bifun dat overleef ik dan wel weer haha, ondertussen al een potje voor de T5 aan het creëren. Ik heb nu zoveel aan de cilinderkop gedaan, dat ik denk en hoop zeker een 100.000km er uit te kunnen halen, ik heb ook veel geluk denk ik dat ik hier en daar tijd heb en handig ben.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf. No nuts no glory
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 9:38
Locatie: midden limburg

Re: Ook ik ben er van af

Bericht door frank884 »

Klusman schreef: Voor degene die het weten willen, vanaf dinsdag rij ik Mercedes Glk 350, van 2010.
Ook de diverse fora afgestruind en wat blijkt, deze heeft geen of bijna geen problemen, dus misschien zit het nu eens mee. :yes :yes
Als je nu een "G" mercedes had gekocht dan wist je zowieso dat die goed is want die is al 32 jaar in productie
deze is nog zeer jong, maar ik hoop dat die goed is.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
ronald tdi
Berichten: 1529
Lid geworden op: zo nov 04, 2012 20:22

Re: Ook ik ben er van af

Bericht door ronald tdi »

Vanaf deze kant fijne km's gewenst.
ik hoop dat MB de bussen beter beschermt heeft als bv de vito, die roest lekkerlijk onde je kont weg.

Blijft zo nu en dan langs komen en deel je evaringen, ik weet zeker dat het op prijs gesteld wordt...
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3452
Lid geworden op: za jan 13, 2007 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Ook ik ben er van af

Bericht door Jeroen T5 204 »

Tegenwoordig is kwaliteit gewoon ver te zoeken. Maakt niet uit wat of waar je het koopt.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 9:38
Locatie: midden limburg

Re: Ook ik ben er van af

Bericht door frank884 »

Tja die fabrikanten willen graag minimaal je elke 10 jaar een nieuwe verkopen
en dan :T44EVER wagens bouwen past echt meer in hun strategie
en dan tegenwoordig van die zeer kleine uitgemergelde motortjes erin die met 1.6 l cylinder inhoud
net zoveel koppel leveren als vroeger een 2.5 liter dat kan nooit lang goed gaan.

toyota bijvoorbeeld begint daar niet aan.
die stoppen als hulpmotor in een prius niet een uitgemergelde 1.2 TSI als VW maar gewoon een kale 1.8 liter
zonder turbo, en compressor en andere toestanden die ook allemaal kapot kunnen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1053
Lid geworden op: za jan 21, 2012 14:02

Re: Ook ik ben er van af

Bericht door ktmkrik »

jacobsentertainment476 schreef:Maar de glk350 is ook nog niet zo heel oud :nuts Ik hoop van harte voor je dat je vele fijne kilometers er mee kunt rijden.


ps kunnen we naast het "even voorstellen" niet een afscheid forum opzetten whahahaha :muur :muur :bifun :bonk
Ik blijf, want ik ben stront eigenwijs.
Ik blijf ook want ben ook stront eigenwijs :yes
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: wo aug 15, 2012 14:43

Re: Ook ik ben er van af

Bericht door Oviivo »

riep iemand om eigenwijze mensen :zwaai
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ook ik ben er van af

Bericht door robertTREBOR »

Jeroen T5 204 schreef:Tegenwoordig is kwaliteit gewoon ver te zoeken. Maakt niet uit wat of waar je het koopt.

KIA geeft 7 jaar garantie of 150.000 km ..........................................
De problemen die ik heb gehad t.a.v. de pompverstuivers wat me een hele nw. cijlinderkop
heeft gekost ( 4500euro ) en een nw. pompverstuiver ( 1200 euro ) had bij KIA gewoon
probleemloos onder de volle garantie gevallen.
http://www.kia-barendrecht.nl/kia-rijde ... -garantie/" onclick="window.open(this.href);return false;
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Ook ik ben er van af

Bericht door robertTREBOR »

frank884 schreef:Tja die fabrikanten willen graag minimaal je elke 10 jaar een nieuwe verkopen
en dan :T44EVER wagens bouwen past echt meer in hun strategie
en dan tegenwoordig van die zeer kleine uitgemergelde motortjes erin die met 1.6 l cylinder inhoud
net zoveel koppel leveren als vroeger een 2.5 liter dat kan nooit lang goed gaan.

toyota bijvoorbeeld begint daar niet aan.
die stoppen als hulpmotor in een prius niet een uitgemergelde 1.2 TSI als VW maar gewoon een kale 1.8 liter
zonder turbo, en compressor en andere toestanden die ook allemaal kapot kunnen.

Klopt als een BUS ! hoe minder er op en er aan zit , hoe minder er stuk kan gaan !!!!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

x

Bericht door robertTREBOR »

xxx
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op di sep 17, 2013 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
thomas b
Berichten: 227
Lid geworden op: di mar 09, 2010 21:34
Locatie: Wonck - België

Re: Ook ik ben er van af

Bericht door thomas b »

Dat is waar het tegenwoordig allemaal omdraait....Ik blijf (zolang als mogelijk) de authentieke t4's 2.4 diesel rijden, van voor 1998 zonder turbo, electronica etc. etc. ik kijk elke dag effe op weetjewel.com, zowel bij de vragen van de t4 en de t5.
En werkelijk wat mij opvalt is ,dat bij de t4 de problemen liggen bij de turbo, en de t5 de ectronica, aandrijfassen zelfs verkeerde radio's geven electronische problemen.
Bij mijn drie t4's is er volgens mij niks uit te lezen, ik heb trouwens Nooit problemen met deze busjes (zelfs geen roest), hij gaat alleen naar de garage voor onderhoudsbeurten, eventueel voor het vervangen van een versleten onderdeel (nb allen reeds over de 250.000 km's)(dynamo, startmotor). ik heb een doka (mijn eerste t4) die ik reeds dagelijks gebruik sinds 7 jaar, en nog nooit een probleem gehad. Mijn caravelle heeft eenmaal een probleem gehad: drukveer van de koppelingsplaten gebroken: rekening 395,= euro voor nieuwe koppelingsplaten plus drukveer plus arbeid(bij een officiele garage): Mijn derde t4 is een Caravelle gl lkw die twee jaar stilstond bij aankoop.
hoofdremcilinder vervangen (190 euro) en twee v-snaren 45 euro.......
en ik kom van A naar B, mischien niet met 120 km/uur op de autoweg, maar ik ben niet gehaasd.
dit is mijn ervaring, en probeer zover mogelijk van de electroniek weg te blijven...... hoe meer er opzit, hoe meer er stuk kan. Mijn voertuig is ervoor te zorgen dat ik op mijn plaats van bestemming kom (met losse tomtom) en inderdaad verbruikt hij meer als de nieuwere modellen, maar voor de enorme bedragen voor de reperatie kosten die ik voorbij zie flitsen kan ik hee lwat liters diesel tanken (afgezien van de aanschafkosten van recentere modellen........)

groetjes en succes,

thomas b
Bijlagen
vw caravelle 154.jpg
vw caravelle 154.jpg (33.43 KiB) 946 keer bekeken
3 x t4 003.jpg
3 x t4 003.jpg (30.32 KiB) 946 keer bekeken
één, twee, drie (T) vier's
Plaats reactie