Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een T4 1.9 TD uit 98.
Laatst was de leiding van de stuurbekrachteging door gesleten doordat de mantel van de uitlaat erop had gelegen.
Nu begint het stuurhuis te haperen, lijkt net op ie af en toe op slot schiet, ineens draai het stuur zwaar. Zo maar en niet altijd en het gebeurd meestal in flauwe bochten op de snelweg.
Mijn idee is dat het stuurhuis door kortstondig droogdraaien, mijn vrouw heeft naar huis gereden met de lekkende leiding, beschadigd is.
Iemand dit ook als eens meegemaakt en er een idee over..,?
Ben zelf bang dat ik het stuurhuis moet vervangen, en/of de pomp...
HELP....!!!!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Stuurproblemen T4 1.9 TD.
Re: Stuurproblemen T4 1.9 TD.
In mijn opinie:
lijkt mij eerder dat dan de hydroliekpomp van je stuurbekrachtiging stuk is.
Piept / jankt / ratelt deze (als je het stuur verdraait)?
Er zit bij mijn weten nl. geen overdrukventiel in het stuurbekrachtigingscircuit, dus die kan ook niet stuk gaan / open blijven staan.
lijkt mij eerder dat dan de hydroliekpomp van je stuurbekrachtiging stuk is.
Piept / jankt / ratelt deze (als je het stuur verdraait)?
Er zit bij mijn weten nl. geen overdrukventiel in het stuurbekrachtigingscircuit, dus die kan ook niet stuk gaan / open blijven staan.
Life's no monkey business.........
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 23 feb 2013, 02:57
Re: Stuurproblemen T4 1.9 TD.
toevallig nog genoeg stuurbekrachtigings olie erin zitten? dat kan hetzelfde veroorzaaken. en hoe is de spanning van de vsnaar naar de pomp maar als die te los zou liggen hoor je ook een piepend bijgeluid vooral op het einde van het stuurhuis zowel l+r. vsnaar kan aangetast zijn door olie.