Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

raam eruit; roest!; professioneel aanpakken

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
fvanderstege

raam eruit; roest!; professioneel aanpakken

Bericht door fvanderstege »

de voorruit eruit en de roest is goed zichtbaar
de voorruit eruit en de roest is goed zichtbaar
mijn t4 Westfalia 1991 wordt verder aangepakt:
ik wilde 2 ruiten links- en rechtsachter ( dubbelglas) laten vervangen omdat ze lek zijn. heb via weetjewel 2 prima vervangers te pakken gekregen en laat deze uiteindelijk door autoglaz elburg plaatsen. bij controle van de voorruit toch het zekere voor het onzekere nemen: voorruit eruit en een nieuwe plaatsen.
het was al duidelijk dat er ook roest te voorschijn zou komen, maar zo veel>>>: zie foto's. een bekend probleem bij de t4: er stond nb een t4 uit 2001 met exact hetzelfde probleem. je zou verwachten dat volkswagen leert van de fouten.
toch maar goed aanpakken deze ellende; gelukkig heeft dit bedrijf ervaring met deze bussen en ik heb er vertrouwen in dat het allemaal goed komt. zaterdagmiddag kwam het bericht dat er geen gaten in de carrosserie zitten, dus dat valt mee. :nuts .
eind deze week de bus weer ophalen en dan... betalen, ben benieuwd.
nog enkele detailfoto's gemaakt door de eigenaar van het bedrijf:
Bijlagen
onderzijde
onderzijde
bovenzijde bijrijderskant
bovenzijde bijrijderskant
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: raam eruit; roest!; professioneel aanpakken

Bericht door Multivan Generation »

Ziet er bekend uit.
Ik hoop dat ze bij het terugplaatsen van de ruit, beide A-stijlen eerst demonteren, en de voorhemel ook.
Het zou namelijk zonde zijn als die onder de kit zitten na plaatsing van de nieuwe voorruit :knipoog
Plakken ze ook nieuw schuimrubber op het dashboard, voordat ze de nieuwe ruit plaatsen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fvanderstege

Re: raam eruit; roest!; professioneel aanpakken

Bericht door fvanderstege »

dank voor het meekijken en de tips. ik zal dat meenemen in de afspraken met de hersteller.
fvanderstege

Re: raam eruit; roest!; professioneel aanpakken

Bericht door fvanderstege »

even een overzicht erbij van de kosten:
2 ruiten vervangen links- en rechtsachter met gekochte ( via weetjewel) ramen (dubbelglas): 120€
1 voorruit verrvangen 220 €

roestvrij maken van sponning en stijlen plus deel dat onder motorkap eindigt ; spuiten van stijlen plus sponningen plus het deel wat onder motorkap eindigt; plus behandelen en spuiten rechter voorspatbord : 400€

eventueel nog te vervangen raamlijsten link- en rechtsachter: een paar tientjes.

al met al een klus die weer zo'n 750-800 € gaat kosten :groteogen

pffff: ik hoop het zelf nog eens te leren :gekte

in ieder geval heb ik gekozen voor een grondiger aanpak.
hoop dat ik er nog jaren plezier van heb.
tot zover dit projectje
Laatst gewijzigd door fvanderstege op 11 okt 2013, 19:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: raam eruit; roest!; professioneel aanpakken

Bericht door Bart H »

:yes goed gezig, ik moet ook nodig de roest rondom mijn voorruit aanpakken....

Groet Bart
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Plaats reactie