Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuw project van Pascal-141

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10113
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

Heb nog eens andere bandjes gemonteerd ...

https://photos.app.goo.gl/WdwGx8jSTL7rCMmDA

https://photos.app.goo.gl/MdcMGeQJsGGohCho7

Jawel , echte MT banden , mud-terrain banden .

Zijn ze stil ? No way , eens op snelheid lijkt het alsof er een brommer meerijd in de laadruimte , de radio moet echt wel harder :nuts

...maar ik vind het wel vet staan :zwaai
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Jonathan L
Berichten: 249
Lid geworden op: di okt 13, 2015 16:39

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Jonathan L »

Welke maat, maat?
Ik rij momenteel met 215/75/15, eerst grabber at², nu hifly vigorous. De at's waren op na 30.000km door Afrika. Nu maar eens zien wat de hifly doet.
Hoeveel bar heb je erin?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10113
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

Is 215/75R15

Ik ben nog wat aan het testen met bandendruk , maar rijd nu (op de weg) met 2,9bar

Wel raar dat jouw Grabbers na 30.000km al op waren , ik heb de Grabber AT (niet de AT2) op mijn VW Amarok liggen, die hebben nu 45.000km en zijn halverwege... en ik spaar ze niet hoor , ik gebruik vaak het volledige vermogen , en rijd vaak met zware aanhangers erachter .
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Jonathan L
Berichten: 249
Lid geworden op: di okt 13, 2015 16:39

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Jonathan L »

Er vloog allemaal rubber vanaf, voornamelijk bij de voorbanden. En ook veel lek (12*). Wel veel gravel en rotsen gehad.
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 653
Lid geworden op: vr jul 25, 2014 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door powerpiep »

Vette wielen zo, altijd mooi zo witte letters.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm:
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
Giela
Berichten: 108
Lid geworden op: di feb 13, 2018 20:47

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Giela »

Vette wielen :toppie
Gebruikersavatar
OldschoolCustoms
Berichten: 500
Lid geworden op: ma mei 23, 2016 11:46
Locatie: Retie (BE)

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door OldschoolCustoms »

VET zo hoog op die wielen!
Zou mijn T4 er eens moeten naast zetten :bifun :bifun
Current rides:
- 1991 VW Golf MK2 1.6
- 1998 VW T4 2.5TDI 102pk

Volkwagen parking ONLY!!
dennisnotebaart
Berichten: 175
Lid geworden op: vr aug 01, 2014 9:00

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door dennisnotebaart »

mocht er nog interesse zijn naar een 4x4 ombouw, dan heb ik de oplossing ivm de papier handel denk ik.......als ik het goed begrepen heb staat je bus op belgische platen............... waarom niet even uitvoeren naar nederland? das peache off cake, en dan je ombouw ff doen en terug invoeren als zijnde bestaande 4x4 *uit nederland vandaan) :gekte :gekte

groeten van dennnis (inmiddels al een jaar t4 loos) :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 29358
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Multivan Generation »

Moet dan minimaal een half jaar op andere platen staan en dus ook nog even rest-BPM aftikken.
En terug invoeren met een ander pvg nummer, ik denk dat de Belgische importeur daar geen medewerking voor geeft.

Hoe ik dat weet?
Heb met die gedachte gespeeld na ombouw naar multivan van een WV1 chassisnummer. Tüv Nord zou hem, toen ik tijdens een vakantie daar langs reed, zou goed keuren. Maar die keuringsstationchef maakte mij hierop attent.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10113
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

dennisnotebaart schreef: zo dec 16, 2018 17:29 mocht er nog interesse zijn naar een 4x4 ombouw, dan heb ik de oplossing ivm de papier handel denk ik.......als ik het goed begrepen heb staat je bus op belgische platen............... waarom niet even uitvoeren naar nederland? das peache off cake, en dan je ombouw ff doen en terug invoeren als zijnde bestaande 4x4 *uit nederland vandaan) :gekte :gekte

groeten van dennnis (inmiddels al een jaar t4 loos) :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen :huilen
Was het maar zo simpel ...
Maar dat werkt zo niet .
Zo'n ombouw word in Belgie niet goedgekeurd , ook niet als het op NL papieren goedgekeurd is . Belgische keuring aanvaard dat niet .
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
busbart
Berichten: 471
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 20:19

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door busbart »

je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Groet, Bart
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 716
Lid geworden op: zo jan 02, 2011 14:37

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door raf_construct »

busbart schreef: ma dec 17, 2018 8:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Amen :bifun
busbart schreef: ma dec 17, 2018 8:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 716
Lid geworden op: zo jan 02, 2011 14:37

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door raf_construct »

In principe kan het wel zoals hierboven beschreven. Eén Europa, en wat in een Europese lidstaat goedgekeurd is, kan niet afgekeurd worden zonder meer.
In de praktijk wil dit zeggen dat je met een Fahrzeugbrief waar de wijzigingen in zijn opgenomen, een alleenstaande keuringsprocedure moet opstarten. Als je geluk hebt wordt dit van de eerste keer goedgekeurd en staat jouw voertuig -maar- enkele maanden stil.
Maar, als ze ook maar half denken dat er een handtekening mist of een document niet officieel genoeg is ben je vertrokken voor een paar jaren...
busbart schreef: ma dec 17, 2018 8:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10113
Lid geworden op: vr jan 12, 2007 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door Pascal-141 »

raf_construct schreef: ma dec 17, 2018 18:12 In principe kan het wel zoals hierboven beschreven. Eén Europa, en wat in een Europese lidstaat goedgekeurd is, kan niet afgekeurd worden zonder meer.
In de praktijk wil dit zeggen dat je met een Fahrzeugbrief waar de wijzigingen in zijn opgenomen, een alleenstaande keuringsprocedure moet opstarten. Als je geluk hebt wordt dit van de eerste keer goedgekeurd en staat jouw voertuig -maar- enkele maanden stil.
Maar, als ze ook maar half denken dat er een handtekening mist of een document niet officieel genoeg is ben je vertrokken voor een paar jaren...
Volgens Europese regels zou dat zo moeten goedgekeurd worden ja , maar de belgische keuring lapt die regels al jarenlang aan zijn laars (en is daarvoor door Europa al meermaals op de vingers getikt , maar het verbeterd toch niet)
My current cars:
T3 doka Syncro
T4 2.5TDI "werkbus"
Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
busbart
Berichten: 471
Lid geworden op: ma sep 01, 2008 20:19

Re: nieuw project van Pascal-141

Bericht door busbart »

Ben benieuwd hoe dat gaat dan, twee goden voor één stuurwiel, of was dat ook alweer iets met kapiteins???

Frankrijk heeft daar ook zo´n handje van, breek me de bek niet los! :ie
Groet, Bart
Plaats reactie