Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

linker buitenspiegel draait door (opgelost)

vragen over de T5
Plaats reactie
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

linker buitenspiegel draait door (opgelost)

Bericht door william 108 (T5) »

Hallo mede forumleden,
Ik heb het navolgende aan de hand:
De electrisch verstelbare linkerbuitenspiegel draait spontaan te ver door bij het naar buiten stellen.
Hij draait nu zo ver door naar buiten, dat ie in de rijrichting wijst.
De rechterspiegel stopt wel zoals het hoort.
het inklappen werkt wel normaal en de bediening ook. Het weer opnieuw naar buiten draaien geeft weer hetzelfde resultaat.
ik kan de spiegel handmatig terugdraaien in de juiste stand (je moet toch zicht hebben) maar de spiegel blokkeert nu niet en wordt door de rijwind gedeeltelijk naar binnen gedrukt. Als er minder wind is corrigeert de spiegel zich weer.
Ik heb het forum doorzocht maar kan er niets over vinden.
Iemand een idee wat er mis is? het betreft een T5 uit 2004.
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door william 108 (T5) op 04 feb 2014, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: linker buitenspiegel draait door

Bericht door jacobsentertainment476 »

Controleer de bediening schakelaars eens, deze zijn erg gevoelig voor vocht. Heb zelf ook al de rechter bediening vervangen. Omdat de ramen vanaf de rechter zijde niet meer te bedienen was. Deze onderdelen zijn voor weinig op eBay te vinden, en kan de moeite waard zijn om te proberen. De bediening stuurt de elektronics in de raam hef motor aan, en die stuurt de spiegel weer aan. Om dit laatste te controleren zou je de auto eens kunnen uitlezen (laten uitlezen) en kijken of er een storing in zit. Een raam hef motor is iets duurder, en denk er in jou geval om dat je de juiste hebt.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

Re: linker buitenspiegel draait door

Bericht door william 108 (T5) »

Hallo Olaf,
Dank je wel voor je reactie.
In ieder geval een richting om te zoeken. :toppie
Raam hef mechaniek heb ik toevallig 3 maanden geleden defect gehad aan de rechterzijde. Kunstof bevestiging afgebroken. is geheel vervangen en werkt weer zoals het hoort.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

Re: linker buitenspiegel draait door

Bericht door william 108 (T5) »

Forumleden,

Het is al weer even geleden, maar ik plaats nog even het afloop bericht.
De VW garage heeft alles nagekeken en helaas bleek het binnenwerk kapot en is inmiddels vervangen.
uit onderzoek is gebleken dat de spiegel te ver naar voren is gedraaid, waardoor er binnenin een nok is afgebroken welke het probleem veroorzaakt. Omdat ook een bevestiging van de kap aan de binnenzijde is afgebroken is het vermoeden dat er op een parkeerterrein iemand tegen de spiegel is gelopen waardoor deze naar voren is geduwd.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
Plaats reactie