Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuw hier

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

nieuw hier

Bericht door curlyone »

Hallo allemaal, ik ben Hannie en heb nog geen transporter, maar ben wel aan het zoeken. Mijn doel is om een betrouwbare bus te kopen die ik kan inrichten zodat ik met mijn honden achterin lekker door Europa kan toeren.
Misschien kan ik op dit forum wat advies krijgen over de aanschaf, ik begin bij mijn basis wensen : een schijfdeur met raam, 2 achterdeuren met ramen, geen tussenschot. Mijn eerste vraag op dit forum is, kan ik een bus kopen met dubbele cabine en daar de achterbank en het tussenschot uithalen, of is dit 'verboden' ? Wat is wijsheid, waar kan ik het beste naar zoeken?
Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen,
groetjes Hannie
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: nieuw hier

Bericht door matje86 »

je kan een dc er uit halen , maar dan mag je (officeel)wel ff langs de rdw, kost ong 45 euro
je kan hem er ook zo uithalen ,maar indien je dan wordt aangehouden, zijn de kosten iets hoger :bonk
wil je een ruime bus (een :T44EVER natuurlijk mag een :T54LIFE ook)koop dan een 102 pk hoogdak, personen uitvoering, en bouw hem om naar kampeerwagen
ben je kwa kosten kwijt: aanschaf bus, aanschaf benodigd heden kampeerwagen(onge 500 euro)ombouw keuring rdw 45 euro
belasting tarief kampeerwagen is ong 45 euro per maand verzekering 30 euo
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: nieuw hier

Bericht door curlyone »

Dank je Matje, ik wil'm niet tot camper ombouwen want ik heb de eisen daarvoor gelezen, en dat is niet handig voor mij. Ik wil bv geen 2 zitplaatsen achterin, ik wil hokken voor de honden ipv zitplaatsen voor mensen :knipoog . Ik heb een eigen bedrijf, dus kan met grijs kenteken rijden, maar moet eerst even alle eisen uitvinden, maar heb al wel gezien dat de camper eisen niet handig zijn voor wat ik wil.
Ik wil wel een bus waar ik even mee kan doen, is de T4 niet op een gegeven moment opgevolgd door de T5 ? Als ik dan een T4 koop isíe al wel aardig oud zeker? Maar ik heb ook horen vertellen dat de T5's die na 2005 zijn gemaakt minder goed zijn, of is dat een fabeltje?
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: nieuw hier

Bericht door curlyone »

Dank je! Ik heb een T5 op het oog van 10 jaar oud met net een ton op de klok en goed onderhouden, dus dat kan dan zeker ook nog wel een jaar of 10 mee?
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: nieuw hier

Bericht door matje86 »

als je draaistoelen voorin hebt hoef je geen zitplaatsen in de laadruimte :yes
:T54LIFE jaarbouw 2003-2004 hebben kinder ziektes, na die tijd beter(lees ook t5 forum voor info)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: nieuw hier

Bericht door curlyone »

Dank jullie wel :) Ja draaistoelen staan op mijn wensenlijstje! Heb vorig jaar 2 weken in een camper (Crafter) door australia gereden, sinds dien verzot op campers, maar ik ben wel nog steeds een raskampeerder, dus zo iemand die graag in een tentje op de grond slaapt. Maar het lijkt me wel geweldig als ik per dag kan beslissen of ik de tent opzet, of in de bus slaap :)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: nieuw hier

Bericht door Multivan Generation »

Welkom op weetjewel..

Als je met honden achterin wilt gaan rijden,
dan is goede ventilatie aan de achterzijde wellicht een must.
Op zonnige dagen kan het achterin een stilstaande bus, best warm worden.
Een ventilatieschelp, of een extra(of 2) open dakjes is dan gewoon een must,
om je honden het hoofd koel te laten houden.
Of zoek een bus met airco :knipoog

Je mag bij een bus met dubbele cabine, de dubbele cabine verwijderen en dan kun je hem in laten schrijven/registreren bij de RDW als enkele cabine.

Met wat voor soort honden ga je in de bus rondrijden?
Anders is wellicht een goede achterbumper bescherming ook iets om goed over na te denken.
Die scherpe nagels kunnen behoorlijke krassen geven..
En een jerrycan met vers water voor de beestjes met een spanband vastzetten,
evenals de hokken waarin ze vervoert gaan worden..goed vastzetten..

Succes met de zoektocht naar een voor jouw wensen geschikte bus..

Oja, je kunt ook eens zoeken op ventilatie als je de zoekfunctie gebruikt, wellicht kom je op nog wel wat meer ideeën..

Groetjes Peter
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: nieuw hier

Bericht door curlyone »

Bedankt voor je reactie Peter, ja airco is een must voor mij. Ik rij altijd stationcars, en het ontbreken van achterraampjes om open te zetten heeft me altijd weerhouden van de aanschaf van een bestelauto of een bus. Mijn huidige peugeot 406 heeft airco, maar die komt maar met moeite achterin, maar het is wel een must als je met honden op pad gaat. Uiteraard ben ik ook aan het rondkijken hoe andere mensen hun bus ingericht hebben, en ik zag bij eentje een gaaf systeem. Daar was achterin zo'n blaasunit geplaatst die ze ook in touringcars hebben, geweldig, blaast zo frisse lucht op de honden, of warmte als het koud is. Die bus had ook een 2e accu, zodat het ook kan werken als de motor uit is. Ik heb altijd oudere auto's waar ik dan meteen de achterbank uit laat halen, en dan een houten bodem erin, en hekken voor de honden. Ik heb dus zeg maar nu een kelder in de auto :) Ik verheug me er al op om een transporter in te richten :)
groet Hannie
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: nieuw hier

Bericht door kikker »

Welkom,

Misschien iets voor je?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: nieuw hier

Bericht door curlyone »

Dank je kikker, ik ga een dubbele bodem er in doen, zodat ik ook van de wielkasten af ben en de heel breedte kan gebruiken. Daarop komen dan de hondenhokken, en daaronder is het laadruimte. Dus dan zijn deze hekken te groot helaas, maar bedankt voor het meedenken :jumpklap
groetjes Hannie
RHH
Berichten: 395
Lid geworden op: 19 mar 2012, 19:35

Re: nieuw hier

Bericht door RHH »

:wjw ideaal dat hek
goed gevonden kikker nooit geweten dat het bestond

wel bijzondere honden :bifun :bifun :bifun
Bijlagen
$_84.jpg
a silence so loud
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: nieuw hier

Bericht door curlyone »

Dit gaat'm hopelijk worden, bj 2003, heel basic maar heeft alles wat ik zocht :) Hij rijd als een speer, en wat zit dat toch lekker in zo'n bus, dan heb je tenminste overzicht op de weg, super :)
Ik zocht er eentje met 2 achterdeuren met raam, een raam in de schuifdeur, airco en stuurbekrachtiging, en uiteraard niet te veel op de teller en in goede staat.
Zo na de eerste kennismaking lijkt dat allemaal okay, de ramen zijn gecoat, dus dat hoef ik niet meer te doen, heeft 153600 op de teller, dus dat is keurig lijkt me, en er zit zelfs nog cruise control op ook :) Morgen weet ik meer, spannend!!

groetjes Hannie :driveT4
P1020712 copy.jpg
Gebruikersavatar
curlyone
Berichten: 90
Lid geworden op: 04 nov 2013, 13:00
Locatie: Den Haag-Leidschenveen

Re: nieuw hier

Bericht door curlyone »

YES!!!! Ik heb'm gekocht, hopelijk zaterdag ophalen, dan gaatíe maandag eerst naar mijn eigen garage voor een grote beurt, distributie riem, nog een paar kleine dingetjes, en de eerste facelift, het tussenschot eruit, en andere stoelen erin. Daarna plan de campagne maken voor de isolatie, de planken waar de hondenkooien op komen, de laden die eronder komen, en wie weet wat nog meer :) Heb er zin in!!!
:gekte
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: nieuw hier

Bericht door Peter 887 »

Welkom bij :wjw
Misschien wil je nog verder kennis maken met andere weetjewellers
dan is onderstaande een mooie gelegenheid.
Misschien tot de 19e :zwaai
viewtopic.php?f=9&t=44122" onclick="window.open(this.href);return false;
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Plaats reactie