Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

binnenverlichting

vragen over de T4
Ronald577
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:22

binnenverlichting

Bericht door Ronald577 »

Dag allemaal,
Na een aantal jaren t4 loos te zijn geweest, heb ik sinds een paar weken weer een T4 :driveT4
Maar nu doet de binnenverlichting het niet als de deuren dicht zijn. Als ik een willekeurige deur/klep open doe, doet alle verlichting het na behoren, maar niks werkt als ik de deuren dicht heb en ff een lichtje aan wil hebben. Dus voorin de 2 lampjes niet en in de cabine ook niet. Iemand enig idee hoe dit kan ???

Gr. Ronald
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: binnenverlichting

Bericht door limburger »

ergens een slecht massa contact. de binnenverlichting heeft continu plus, en die is dus in orde aangezien het wel op je deurcontact werkt.

:driveT4 :T44EVER
Ronald577
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:22

Re: binnenverlichting

Bericht door Ronald577 »

Nou ik kom er niet uit, heb alle lampjes losgekoppeld en stuk voor stuk aangesloten en geprobeerd. Maar tevergeefs doet de verlichting het alleen als 1 van de deuren open is :groteogen
Bijlagen
1386754486NIMAG1923.jpg
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: binnenverlichting

Bericht door matje86 »

is niet een standaart t4 lamp(lees transporter), als je die er in doet zal je licht hebben
wat je er nu in hebt komt uit een caravelle of multivan(of golf of passat)

:nuts Afbeeldingvolgens mij mis je de zwarte draad(voor uitleg ff oskar :mail )
tekst uit de wiki

Die Innenbeleuchtung im T4 bietet im Vergleich zu moderneren Kleinwagen praktisch keine Komfortfunktionen. So besitzt lediglich die Innenleuchte vorne bei einigen Modellen serienmäßig eine Ausschaltverzögerung ohne nennenswerte Dimmung.

Eine verzögernde, mit KL15 abdimmende Innenleuchte mit Leselampe ist allerdings von anderen VW-Modellen (Golf III/Vento und Passat 35i), die es derzeit bei jedem Autoverwerter gibt, adaptierbar. Lediglich der Anschlussstecker muss von drei- auf vierpolig geändert werden und ein Kabel zur ZE (Zum beispiel Leitungsverteiler Kl. 15A) gezogen werden. Es empfielt sich eine Leuchte mitsamt eines kurzen Kabelstückes aus einem Altfahrzeug auszubauen.


als je de standaart lamp er in terug hangt zal die wel licht geven :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: binnenverlichting

Bericht door Harry 341 »

Matje.de lamp die jij laat zien is nou juist geen standaard T4 lamp....daar zitten maar 3 draadjes aan en geen 4 zoals bij jou...een 4 draads komt uit een golf...die met drie draden (mét leeslamp en vertraging met 3 draden) komen uit een Seat en passen in de T4 zonder er een extra draad aan te breien..

Staat ook in die tekst die je plaatste...
Bijlagen
IMG_1475.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: binnenverlichting

Bericht door Pascal-141 »

Het lampje op de foto (van Ronald) is wel degelijk een origineel T4 licht , Matje , ik had er bij mijn vorige T4 zelf ook zo eentje in (af fabriek)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: binnenverlichting

Bericht door Harry 341 »

Ik keek net nog eens naar de stekker van Matje...en als je dan goed kijkt zie je dat dát ook een 3 draads stekker is/was...
Alleen zit ie andersom..kleuren kloppen..maar er heeft "iemand"een draadje bij geprikt... :ie :knipoog :yes
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: binnenverlichting

Bericht door Harry62 »

Die draden lopen alle drie naar de zekeringkast.
Daar is waarschijnlijk de geheel bruine draad los.
Die zit normaal gesproken op de ronde aansluiting rechts naast de zekeringkast.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: binnenverlichting

Bericht door matje86 »

duits is lastig he :lach zie foto,s het verschil bij mij zit er een exstra draad(en mijn lampje komt ook uit een vw maar geen t4 om de dood eenvoudige reden dat ze er niet standaart in zitten) vandaar mijn verwijzing naar oskar

ps transporter praten we over niet oven een multivan of caravelle :T44EVER
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: binnenverlichting

Bericht door Pascal-141 »

matje86 schreef:duits is lastig he :lach zie foto,s het verschil bij mij zit er een exstra draad(en mijn lampje komt ook uit een vw maar geen t4 om de dood eenvoudige reden dat ze er niet standaart in zitten) vandaar mijn verwijzing naar oskar

ps transporter praten we over niet oven een multivan of caravelle :T44EVER
Matje , Ik had toen een T4 Transporter dubbel cab uit 2002 , nieuw gekocht , en daar zat zo'n binnenverlichting in met het 2e leeslampje erin . :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: binnenverlichting

Bericht door Bart H »

Ik wil ook nog zo'n lampje met vertraging, plug en play.

welke zoektekst kan ik daarvoor gebruiken op MP of Ebay ? of heeft iemand er 1 liggen ?

Sorry Ronald als ik je topic vervuil :wjw
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: binnenverlichting

Bericht door Harry 341 »

Bart H schreef:Ik wil ook nog zo'n lampje met vertraging, plug en play.

welke zoektekst kan ik daarvoor gebruiken op MP of Ebay ? of heeft iemand er 1 liggen ?

Sorry Ronald als ik je topic vervuil :wjw
Zal zo even kijken...en je hebt PB
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Ronald577
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:22

Re: binnenverlichting

Bericht door Ronald577 »

Op advies van Harry62 even bij de zekeringkast gekeken.
Rechts naast de zekeringkast hangt een bruine stekker los. Die moet dus ergens in die grote ronde bruine stekker. Ik weet niet waar die in moet, er zijn zoveel mogelijkheden :groteogen Of kan ik gewoon rondom gaan proberen ?
Bijlagen
1386964255NIMAG1939.jpg
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: binnenverlichting

Bericht door Harry62 »

Ronald577 schreef:Op advies van Harry62 even bij de zekeringkast gekeken.
Rechts naast de zekeringkast hangt een bruine stekker los. Die moet dus ergens in die grote ronde bruine stekker. Ik weet niet waar die in moet, er zijn zoveel mogelijkheden :groteogen Of kan ik gewoon rondom gaan proberen ?
Bruin is bij VW massa, die ronde "stekkerdoos" is allemaal massa. Alle stekkers die er in zitten zijn bruin.
Je moet alleen even kijken hoe je de stekker erin stopt. Zodat hij goed zit en blijft zitten.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Ronald577
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:22

Re: binnenverlichting

Bericht door Ronald577 »

YEAH gelukt :yes
Gewoon ingeplugt in die bruine stekkerdoos, en alles werkt perfect !!!!! :driveT4
Plaats reactie