Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

V6 DIESEL ,............

vragen over de T5
Plaats reactie
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

V6 DIESEL ,............

Bericht door sep »

OOK IK ZAT HIER OP TE WACHTEN ,MAAR NA HET LEZEN VAN MEERDERE DUITSE AUTOBLADEN ,KOMT STEEDS HET ZELDE VERHAAL NAAR BOVEN ,....DE ONTWIKKELING VAN EEN VR6 TDI IS MET ZEKERHEID STOPGEZET ,........MAAR ! ER IS MET GROTE ZEKERHEID WEL EEN ANDERE OPTIE OP KOMST ,DEZE MOTOR WORDT TEVENS IN DIVERSE AUDI'S TOEGEPAST ,ENWEL EEN 4 CYLINDER COMMON RAIL MET 204 PK ,.......IS WEL GEEN 6 CYLINDER ,MAAR EERLIJK IS EERLIJK EEN COMMON RAIL LOOPT MOOIER EN MINDER RAUW ........
BEN BENIEUWD ,IK HOOP DAT HET EEN WORDT MET EEN DUBBELE TURBO ,NET ALS DE 1.4 TSI .

MVG SEP
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Common rail loopt perfect...2.5/5 cil./136pk..!!!
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Nou, die mij die 6 cilinder maar...

Ik had in mij vorige auto (Mercedes Vito 110 CDI) ook een 4 cilinder commonrail dieselmotor zitten. En dat reed toch een stuk minder fijn dan de 5 cilinder TDI T4 die ik nu rijd..!

Kwaliteit van die Mercedes common rail motor was trouwens ook bagger....
kapotte verstuivers en dat soort onzin!

Dus dan ga ik over 10 jaar wel voor de V6 op benzine...ha..ha... :jump

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

He' Niels ,dat waren de eerste 2 type's commen rail van mb die klote waren klopt ,en in zekere positiefe zin de tdi is ZEKER zuiniger en 1 cilinder meer ,
(zie je wel Niels dat ik best wel positief kan zijn) :proost
gr. Daan
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Ha...ha...., klasse Daan.... :happy

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Bericht door XAVIER »

heb onlangs in een duits auto blad gelezen dat er in de T5 een 1.4 l TDI common rail met 160 pk komt verbruik rond de 5a6l/100. afwachten of dit er door komt.
xavier
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Een TSI heeft geen twee turbo's maar juist een compressor (een soort mechanisch aangedreven turbo) EN een turbo.
Omdat een turbo door de uitlaatgassen wordt aangedreven duurt het altijd even voor ie op druk is. Een compressor heeft dat probleem niet maar geeft meer mechanische verliezen, lees kost meer vermogen.

Bij de TSI wordt de compressor bij lagere toerentallen gebruikt en daarna uitgeschakeld terwijl ondertussen de turbo al op druk is gekomen. Een turbo kost vrij weinig aandrijfvermogen omdat de uitlaatgassen toch al een hoge uitstroomsnelheid hebben.
Plaats reactie