Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door jacobsentertainment476 »

Zuigers zijn wel te vervangen, maar plasma gecoate cilinderwanden niet. Ik vindt het wel erg natte vinger werk om zo even te zeggen dat er een ander blok in moet.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
dubspeed
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mei 2011, 23:31

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door dubspeed »

Juist om natte vingerwerk te voorkomen ben ik naar andere garage gegaan dan de VWdealer waar ik normaal gesproken kom. Het is overigens wel een bekende VW specialist.
Een gereviseerd onderblok schijnt toch niet ideaal te zijn. Er zijn een aantal revisie bedrijven die een dergelijk onderblok afraden. Dus vandaar de optie om een andere motor te monteren.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door Pascal-141 »

dubspeed schreef:Juist om natte vingerwerk te voorkomen ben ik naar andere garage gegaan dan de VWdealer waar ik normaal gesproken kom. Het is overigens wel een bekende VW specialist.
Een gereviseerd onderblok schijnt toch niet ideaal te zijn. Er zijn een aantal revisie bedrijven die een dergelijk onderblok afraden. Dus vandaar de optie om een andere motor te monteren.
Kun jij ergens een gereviseerd R5 onderblok vinden dan ?? Ik ben benieuwd wie zoiets kan aanbieden ...
Er zijn er volgens mij wel héél weinig die zo'n blok kunnen boren en opnieuw voorzien van de nikasil laag (of hoe noemt dat die coating)
Meestal word er gewoon een nieuw short blok voor aangekocht , en daar alles in overgezet.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
loc46
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2009, 19:40

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door loc46 »

:T44EVER
Ik heb een T4 TDI 105 pk met 728K op de teller van 1999.
Het motorblok is nog nooit open geweest; ik rij dagelijks 150 km en 2 paar per jaar naar Osijek, Kroatie.
Ik ben bang dat me dit met een volgende bus niet gaat lukken, dus houd ik deze!
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: is er nog leven voor de T5 na de twee ton ?

Bericht door Beckontheroad »

loc46 schreef: 11 okt 2021, 18:43 :T44EVER
Ik heb een T4 TDI 105 pk met 728K op de teller van 1999.
Het motorblok is nog nooit open geweest; ik rij dagelijks 150 km en 2 paar per jaar naar Osijek, Kroatie.
Ik ben bang dat me dit met een volgende bus niet gaat lukken, dus houd ik deze!
??
Je reageert op een draad van 7 jaar terug..?
En na 7 jaar geen info over T5-en en hun levensduur?
Net waar je je op baseert.

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie