Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 airride???? Wie heeft hier ervaring mee????

vragen over de T5
Plaats reactie
Hmax
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jan 2013, 21:58

T5 airride???? Wie heeft hier ervaring mee????

Bericht door Hmax »

Ik heb een verlengde 2.5 tdi T5 uit 2007 en wil deze voorzien van een airride systeem.
Dit omdat ik de auto wil verlagen voor het aanzicht en omhoog kunnen zetten omdat er hier in de buurt nogal hoge drempels liggen :gif .
Wie o wie heeft hier ervaring mee en weet waar ik een betaalbaar set vandaan kan krijgen?
Of heeft iemand zoiets nog liggen? :toppie
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: T5 airride???? Wie heeft hier ervaring mee????

Bericht door RITC »

Doe trabantman hier op het forum eens een PB :toppie
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 airride???? Wie heeft hier ervaring mee????

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt wellicht beter die buizen aan de zijkant verwijderen,
en gaan voor de rest van de stijl van de auto, en voor sideskirts gaan..

Of is dat geen idee?
scheelt je wellicht duizenden euro's :zwaai
Hmax
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jan 2013, 21:58

Re: T5 airride???? Wie heeft hier ervaring mee????

Bericht door Hmax »

RITC schreef:Doe trabantman hier op het forum eens een PB :toppie
Ik heb hem een PB gestuurd.
Bedankt voor de tip.
Hmax
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jan 2013, 21:58

Re: T5 airride???? Wie heeft hier ervaring mee????

Bericht door Hmax »

Multivan Generation schreef:Je kunt wellicht beter die buizen aan de zijkant verwijderen,
en gaan voor de rest van de stijl van de auto, en voor sideskirts gaan..

Of is dat geen idee?
scheelt je wellicht duizenden euro's :zwaai
De bedoeling is tevens om 22 inch (banden maat 295 35 22) velgen te monteren.
Ze hebben mij verteld dat als ik de auto verlaag de band tegen de wielkuip komt bij scherp insturen.
Iemand vertelde al dat ik de wielkuip moest demonteren. Ik wil de auto echter intakt laten.
Ik kan op deze manier de auto toch verlagen en bij het rijden omhoog zetten zodat dit niet gebeurd.
Of heeft iemand nog ervaringen met 22 inch velgen?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 airride???? Wie heeft hier ervaring mee????

Bericht door Oviivo »

Ik kan niet wachten op de foto's :yes
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
joey visser
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 feb 2007, 14:31
Locatie: rijswijk
Contacteer:

Re: T5 airride???? Wie heeft hier ervaring mee????

Bericht door joey visser »

Ik heb zelf luchtvering geplaatst onder mijn verlengde t5 uit 2006, t is helemaal geweldig maar voor een betaalbare prijs is er niet veel te vinden... En veel leveranciers maken geen kant en klare kit voor de t5.
Ik weet dat er een aantal jongens uit Engeland met "air-rex" setjes rijden voor een redelijke prijs.
Ik heb zelf een set laten maken in Oostenrijk bij bag-yard op bilstein schokbrekers.. Gelijk de schokbrekers laten inkorten voor maximale buiklandingen :adhd ...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vergeet niet dat er nog een hoop extra bij komt kijken zoals compressor, tank, management en leidingen enz.
Gr. Joey
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T5 airride???? Wie heeft hier ervaring mee????

Bericht door bvddobb »

Over airride kan ik je niks vertellen. Wij hebben sinds twee maanden niet dat systeem maar het Full-air systeem van VB air suspension onder onze T5 California. Onder deze link vind je het draadje erover hier op weetjewel. Misschien een alternatief, ik weet het niet.

Ik weet niet precies of je daarmee óók kunt bereiken wat jij wilt, maar onze ervaringen met dit systeem zijn in ieder geval goed tot nog toe. We kunnen de auto naar believen hoger of lager zetten, en er zijn een aantal pre-sets voor off road (maar jij wilt hem juist laten zakken, niet omhoog brengen :knipoog ), of sport, of parkeergarage. Maar je kunt hem ook naar believen laten stijgen of zakken. En, voor een camperbusje niet onbelangrijk: er zit een auto-level functie op.

Wij zijn zelf niet zulke sleutelaars, dus we hebben het compleet door een door VB aangegeven dealer laten onderbouwen. Goedkoop is het niet. Maar zoals gezegd, het bevalt goed. Het rijdt heerlijk, en doet wat we ervan hoopten. Ik meen begrepen te hebben dat er hier op weetjewel ook iemand zit die aan de ontwikkeling ervan heeft meegewerkt.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: T5 airride???? Wie heeft hier ervaring mee????

Bericht door Oviivo »

joey visser schreef:Ik heb zelf luchtvering geplaatst onder mijn verlengde t5 uit 2006, t is helemaal geweldig maar voor een betaalbare prijs is er niet veel te vinden... En veel leveranciers maken geen kant en klare kit voor de t5.
Ik weet dat er een aantal jongens uit Engeland met "air-rex" setjes rijden voor een redelijke prijs.
Ik heb zelf een set laten maken in Oostenrijk bij bag-yard op bilstein schokbrekers.. Gelijk de schokbrekers laten inkorten voor maximale buiklandingen :adhd ...
<mooieplaatjes>

Vergeet niet dat er nog een hoop extra bij komt kijken zoals compressor, tank, management en leidingen enz.
Gr. Joey
Leuk projectje links op de eerste foto? :groteogen :jump

Verder; gave remklauwen :gekte
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Hmax
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jan 2013, 21:58

Re: T5 airride???? Wie heeft hier ervaring mee????

Bericht door Hmax »

Beste Joey,

Bedankt alvast voor jou reactie.
Ik heb al even bij air-rex gekeken en die maken setjes net onder de 2000 euro.
Dit is ook ongeveer wat ik aan een verlagingsset wil uitgeven.
Als het meer gaat worden wordt er 1 niet goed.(heb net de bus van buiten helemaal opnieuw laten spuiten en een T5gp neus geplaatst).
Maar het moet wel een betrouwbaar en goed set zijn. Dan maar liever nog even sparen en dan een goed set.
Of iemand moet mij kunnen vertellen waar ik voor dit geld een betrouwbaar set kan halen?

Groet
Plaats reactie