Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Onregelmatig stationair.

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 30680
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Multivan Generation »

kijk eens in het topic van jacobsen entertainment in het T5 forum en op zijn site.
Je zult er een hoop wijzer van worden..

viewtopic.php?f=3&t=42171&hilit=start*#p298316

veel leesplezier en succes :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Christoffel
Berichten: 422
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 20:47
Locatie: Barneveld

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Christoffel »

Denk eens mechanisch

Een defect 2 massa vliegwiel kan bij stationair ook een afwijkende verstuiver correctie waarde geven. Inners door deze bij te stellen probeert hij de motor rustig te laten draaien.

Dit gaat echter niet lukken met een defect vliegwiel.

Je zal niet de eerste zijn die verstuivers gaat vervangen terwijl het probleem daar niet in zit.

Een defect vliegwiel is niet altijd voelbaar bij optrekken of het rijden.

Succes. CG
Afbeelding
Transporter Cor
Berichten: 88
Lid geworden op: di mar 12, 2013 18:51

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Transporter Cor »

In eerste instantie al een paar ''leuke'' dingen ontdekt.
Maar liefst 5 afgebroken tapeinden van het uitlaatspruitstuk. Geen wonder dat ik uitlaatgassen rook in de auto.
Krijg de turbo niet los, 1 bout van de bovenkant te bereiken zit muurvast.
Zit de turbo onder ook nog ergens vast? kan het zo niet zien. Normaal zit daar toch een soort voetplaat?
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Deki »

Mijne laten checken en de eerste pijpje dat uit de turbo komt zit veel speling dus moet vervangen worden vandaar die nare lucht .. en trillingen worden veroorzaakt door 2 massavliegwiel die er aan zit te komen :bonk :bonk :bonk :bonk

geen vakantie dit jaar :huilen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 30680
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Multivan Generation »

Wellicht deblock olie van Innotec gebruiken en 10 minuten in laten werken, en je krijgt het misschien wel los?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Transporter Cor
Berichten: 88
Lid geworden op: di mar 12, 2013 18:51

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Transporter Cor »

Vanmorgen om half acht begonnen. Nu is het half 10 in de avond. Ik ben moe.
Wat tegen kon zitten dat zat het ook. Direct in het begin was het duidelijk dat er ooit een nieuwe turbo op is gezet. dat er een verbrande diesellucht waarneembaar was ook niet zo raar. Het spruitstuk lekte op 4 van de 5 cilinders. De eerste zat helemaal geen tapbout meer in. De turbo zat zo vast dat het me ruim 4 uur heeft gekost om hem los te krijgen. Tevens waren de gebroken tapeinden ook tijdvreters. Heel voorzichtig met de haakse boormachine op standje 1 stuk voor stuk uitgeboord met een 4.2 mm boortje. Een gaatje van ongeveer 7 mm diep en dan er een 25 tork bitje in tikken. Met zeer veel geduld en rustige bewegingen is het gelukt om alle afgebroken stukjes weer er uit te krijgen.
Na het avondeten inlaatspruitstuk verwijderd, klep en spr.stuk gereinigd, pompverstuivers gedemonteerd en voorzien van nieuwe ringen e.d . Ze zitten er nu weer in. Morgen, turbo enz, weer monteren, roetfilter verwijderen en voorzien van een roetfiltervervanger, uit laten lezen en schrijven van het filter en dan moet hij het weer doen.
fietsensloper
Berichten: 156
Lid geworden op: za aug 17, 2013 14:28
Locatie: Ruinerwold

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door fietsensloper »

Ja wat kan het soms tegen zitten he? Maarja straks kan hij er weer tegenaan!
Ik zou trouwens de EGR ook gelijk even afdichten of evt. Uit laten schrijven;)
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: wo apr 18, 2007 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Deki »

Ik wil wel weten of ie nu wel stationair goed loopt ? of het is opgelost :knipoog

:T54LIFE
Gebruikersavatar
nikita
Berichten: 41
Lid geworden op: zo apr 01, 2012 15:57
Locatie: wageningen

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door nikita »

Het loszittende uitlaatspruitstuk met de afgebroken tapeinden
en de lekke turbo zullen er weinig mee te maken hebben ondanks alle moeite :nuts
Transporter Cor
Berichten: 88
Lid geworden op: di mar 12, 2013 18:51

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Transporter Cor »

Auto loopt nu inmiddels weer vanaf vrijdagmiddag en heeft al weer een kleine 1000 km gelopen. Diesellucht is compleet weg, totaal geen verbrande diesel meer in de cabine. daar was het in eerste instantie om te doen. tevens zit de roetfiltervervanger er onder en is ook uitgeschreven uit de computer. Alle vloeistoffen zijn vervangen en ook diverse pakkingen. Loopt weer soepel, trekt lekker op en een stuk zuiniger. Roetfilter lag dwars in stukken tegen de laatste sensor.

Stationair loopt hij ook stukken beter maar het is nog niet helemaal weg. Het is acceptabel maar ik ga er wel mee verder. Ik vermoed zelf vliegwiel of toch een haperende verstuiver.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door robertTREBOR »

robertTREBOR schreef:Werknemer van mij heeft audi A6 avant 2.0 pompverstuiverdiesel uit nov. 2007 , 180.000km gereden.
Ook stationair op 3 cijl. staan te schudden bij beetje gas geven liep tie weer op 4 cijlinders.
De pompverstuivers laten reviseren en erin gezet nog steeds zelfde.
Waardes pompverstuivers uitgelezen bleek 1 gereviseerde pompverstuiver "haperend"
Die haperende vervangen voor een nieuwe pompverstuiver, alles nu perfect.

Beste advies ; waardes van de pompverstuivers uitlezen.

===========================================

Update :

Inmiddels loopt de Audi A6 weer stationair helemaal dramatisch na ca 3500 km goed gereden te hebben,
Mijn medewerker rijdt ermee naar Polen op en neer en had gedacht aan de pompverstuiver Audi A6 een betrouwbare auto te hebben.
Helaas zijn gereviseerde pompverstuivers niet de kwaliteit van nieuwe. :muur :muur
Het zal er op uit draaien dat er nog 3 nieuwe pompverstuivers gekocht moeten gaan worden om voorlopig van het probleem af te zijn, kosten denk 1500 euro als hij er tenminste nog ermee naar Polen kan rijden en het daar
kan laten maken, in Nederland zal dezelfde reparatie al snel 2500 Euro kosten
Het probleem doet zich dus bij alle pompverstuivermotoren voor in de Volkswagen groep.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Transporter Cor
Berichten: 88
Lid geworden op: di mar 12, 2013 18:51

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Transporter Cor »

Nu weet ik nog een set verstuivers van een Axd motor te liggen. Ik heb echter een Bnz motor. Zijn dit dezelfde verstuivers?
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door robertTREBOR »

robertTREBOR schreef:
robertTREBOR schreef:Werknemer van mij heeft audi A6 avant 2.0 pompverstuiverdiesel uit nov. 2007 , 180.000km gereden.
Ook stationair op 3 cijl. staan te schudden bij beetje gas geven liep tie weer op 4 cijlinders.
De pompverstuivers laten reviseren en erin gezet nog steeds zelfde.
Waardes pompverstuivers uitgelezen bleek 1 gereviseerde pompverstuiver "haperend"
Die haperende vervangen voor een nieuwe pompverstuiver, alles nu perfect.

Beste advies ; waardes van de pompverstuivers uitlezen.


===========================================

Update :

Inmiddels loopt de Audi A6 weer stationair helemaal dramatisch na ca 3500 km goed gereden te hebben,


====================================================================

Mijn medewerker rijdt ermee naar Polen op en neer en had gedacht aan de pompverstuiver Audi A6 een betrouwbare auto te hebben.
Helaas zijn gereviseerde pompverstuivers niet de kwaliteit van nieuwe. :muur :muur
Het zal er op uit draaien dat er nog 3 nieuwe pompverstuivers gekocht moeten gaan worden om voorlopig van het probleem af te zijn, kosten denk 1500 euro als hij er tenminste nog ermee naar Polen kan rijden en het daar
kan laten maken, in Nederland zal dezelfde reparatie al snel 2500 Euro kosten
Het probleem doet zich dus bij alle pompverstuivermotoren voor in de Volkswagen groep.
====================================================================

Update

Vanmiddag de Audi A6 op lokatie uitgelezen, met veel moeite een bedrijfshal van ons naar binnen gereden.
conclusie;
pompverstuiver 3 heeft het totaal begeven er is inmiddels helemaal NIET MEER meer met de Audi te rijden.
ca 4000 km terug zijn er 4 gereviseerde pompverstuivers ingegaan waarvan er EEN al direct kapot was.
We gaan nu alle drie de overige maar vervangen voor nieuwe.
Goedkoop blijkt achteraf weer Duurkoop !

31-3 Update

Audi gaan we vandaag ophalen in Den Haag 2 andere pompverstuivers zijn erin gezet , rijdt helemaal klote !
van de 140 pk komt er hooguit 70pk uit ,rijdt wel op 4 cijlinders
De reparateur wil ons nu naar de dealer verwijzen. We hebben echter gezegd dat hij dat dan maar moet doen.
Al met al staat de Audi er dalijk al 14 dagen.
even om het verhaal compleet te maken een Audi A6 uit nov. 2007 met 180.000 km
volgens de reparateur de normaalste zaak van de wereld kapotte pompverstuivers, hoort er gewoon allemaal bij.
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op di apr 01, 2014 12:26, 3 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Transporter Cor
Berichten: 88
Lid geworden op: di mar 12, 2013 18:51

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door Transporter Cor »

Ook hier lijkt het er op dat de pompverstuivers de oorzaak zijn. Gisteren even aan de computer gehad en diverse dingen uit laten lezen. Verstuivers van Cil. 2 en 4 blijven ''corrigeren''. Dat wordt wederom sleutelen.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: vr mei 09, 2008 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Onregelmatig stationair.

Bericht door robertTREBOR »

Vandaag de Audi A6 Avant uit eind 2007 met 180.000 km en pompverstuiver 2.0 dieselmotor opgehaald , moest met oprijwagen naar Den Haag omdat er een pompverstuiver het helemaal begeven had en er niet meer mee te rijden viel.
Er waren andere pompverstuivers ingezet, daarna liep de motor keurig op 4 cijlinders.
Echter van de ca 140 pk was er nog maar weinig over, merkbaar veels te weinig pk's
Er is een nieuwe kabelboom ingezet die de pompverstuivers met de elektronica verbind.
Heden weer een goed rijdende audi 2.0 met ca 140 pk
Echter op het www gekeken en blijkt dat bij dit type motor ook regelmatig de as die de Turbo aandrijft spontaan breekt.
En dat er grote kans is dat de oliepomp het begeeft vanwege een zeskantig boutje wat rond weg slijt.
Wederom een motor vol kwalen en technische manco's , veel Audi rijders vinden het laakbaar dat er voor
dit soort serieuze problemen die al regelmatig na 4 jaar voorkomen geen terugroep akties zijn .
Dus ook dit VAG product is niet de kwaliteit wat je verwacht te krijgen voor je 52.000 euro's
De enige oplossing is nu snel de verkoop in voordat er weer grote dure rekeningen aan gaan komen.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie