Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aanschurend remblokje

vragen over de T4
Plaats reactie
Ronald577
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:22

aanschurend remblokje

Bericht door Ronald577 »

Hallo,
Ongeveer een half jaar geleden bij m`n vaders T4 de remblokken achter vervangen. Omdat er een piepend/schurend geluid bij het linker achterwiel vandaan komt gisteren maar ff het wiel eraf gehaald. Nu is het buitenste blokje al bijna helemaal versleten. De remcilinder blijft volgens mij niet hangen want dan zou het andere blokje toch ook erg versleten moeten zijn? Iemand een idee waarom het buitenste blok niet vrijkomt van de schijf ?
Bijlagen
image.jpg
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: aanschurend remblokje

Bericht door matje86 »

bij de garage noemen ze dat de remmen weer gangbaar maken :nuts door water en wind gaan dingen roesten en daardoor minder gang baar
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: aanschurend remblokje

Bericht door limburger »

de remklauw moet kunnen bewegen, hier zit die vast...
als je remt duwt de cilinder tegen het achterste blokje, als deze tegen de schijf komt dan schuift de hele remklauw naar achteren zodat het voorste blokje ook tegen de schijf komt. laat je nu de rem los dan gaat de cilinder een beetje terug en zou alles gelijk verdeeld uit elkaar moeten gaan, maar hier blijft de klauw vast zitten en dus ook het voorste blokje tegen de schijf.
alles uit elkaar halen schoon maken en smeren. ook de andere kant even bekijken, die is waarschijnlijk even oud en heeft hetzelfde meegemaakt. :werkaanT4

:driveT4 :T44EVER
frankv6
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 feb 2013, 08:08

Re: aanschurend remblokje

Bericht door frankv6 »

even de asjes waar de klauw mee vast zitten los maken en er uit trekken ont roesten smeren en weer terug plaatsen
vorige week het zelfde probleem gehad
:werkaanT4
t5 1,9 tdi 290,000km and counting
http://www.deurslotreparatie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
leverancier van defa alarm systemen en dometic luifels voor vragen even pbtje
Ronald577
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:22

Re: aanschurend remblokje

Bericht door Ronald577 »

Frank waar heb je het mee ingevet? Met kopervet ?
Gr. Ronald
frankv6
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 feb 2013, 08:08

Re: aanschurend remblokje

Bericht door frankv6 »

ja met koper vet
t5 1,9 tdi 290,000km and counting
http://www.deurslotreparatie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
leverancier van defa alarm systemen en dometic luifels voor vragen even pbtje
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: aanschurend remblokje

Bericht door ailko vos »

ik haal ze een keer per jaar eraf om alles te smeren en dan gaat het goed .sinds 2 jaar doe ik het onderhoud zelf en hebsindsdien geen problemen meer met vast ziitende remmen en andere grappen door een service interval van 30000km of 2 jaar
Ronald577
Berichten: 54
Lid geworden op: 13 feb 2007, 21:22

Re: aanschurend remblokje

Bericht door Ronald577 »

Vanavond de asjes ontroest en ingevet, alles ff schoongemaakt. Was helemaal niet zo smerig/verroest. De remcilinder paar keer in en uit gedaan, alles voor niks want het heeft niks geholpen. Wat me wel opvalt is dat het wiel over 1 kwart soepel draait, en voor 3 kwart gewoon zwaar aanschuurd. Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat de remschijf krom is........
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: aanschurend remblokje

Bericht door ailko vos »

soms zit er een randje vuiligheid op je zuiger en blijft deze op een bepaalde stand hangen bij het teruggaan van de zuiger.even de stofhoes los en de zuiger naar buiten pompen en het randje schoonmaken .wel op letten dat je de zuiger er niet geheel uitpomdt
Plaats reactie