Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

beugel voor fiets

vragen over de T5
Plaats reactie
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

beugel voor fiets

Bericht door jeroen pluto »

Hoi Ik wil graag af en toe de fietsen meenemen, meestal leggen we die los achterin. Maar er is toch vast wel een soort beugel verkrijgbaar om de fiets(en) recht overeind langs de wand te zetten zonder dat ie omvalt. dan kan de hond er nog makkelijk naast..
Wie heeft goede ideeën ,..
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: beugel voor fiets

Bericht door quercusgarden »

Ik heb op ongeveer 1 meter hoog een geleiderail met verstelbare ogen gemonteerd.
Spanband er doorheen en ik zet tot 4 fietsen stevig tegen elkaar aan met weinig ruimteverlies.
Er tussen een oud dekentje tegen het krassen o.i.d., werkt super!
Hier een voorbeeld:
http://www.cargoflexbv.nl/pdf/Sort_Accessoires.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie Montegerails
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: beugel voor fiets

Bericht door heemskerk »

Ik heb nog een complete set rails liggen met een stang om lading vast te zetten. Aan beide kanten komt er dan een rail (links en rechts) met daartussen een stang, hetzelfde als in vrachtwagens wordt gebruikt om lading (pallets e.d.) vast te zetten. Multifunctioneel, voor veel meer dan alleen maar fietsen vast te zetten! Specifieke pasvorm voor de T5.

Indien belangstelling stuur maar even een pb'tje.
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: beugel voor fiets

Bericht door jeroen pluto »

Ok dat is een hele goeie, Ik gebruik nu vaak ook wel de standaard ogen in de vloer, maar dat duurt lang. Ik zoek eigenlijk een zoor snelkoppeling, zoals op een fietsendrager zit. Fiets ertegen, klittebandje erom klaar,..
Gebruikersavatar
Joseph
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 aug 2012, 08:42
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: beugel voor fiets

Bericht door Joseph »

Hallo Jeroen,

Zelf heb ik een fietsdrager gemaakt voor de Multivan.
Vanwege dc moet je dan wel het voorwiel uitnemen.
T5Freek
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2014, 08:25

Re: beugel voor fiets

Bericht door T5Freek »

Dag Jeroen,

Ik heb het vervoer van fietsen op een andere manier opgelost:

Op de laadvloer 3 cargorails gemonteerd. Dwars daarop 2 stalen balken van 25mm bevestigd met 4 steunen die voor het cargo railsysteem verkrijgbaar zijn (de balken hebben zelfde diameter als de Thule dakdragers die ik nog had liggen). Daarop Thule fietsdragers bevestigd, zoals je dat ook op de dagdragers zou doen.
Op de foto's zit er maar 1 drager op, normaal heb ik er 2 gemonteerd (de twee in ongeleerde richting, zodat de sturen niet in elkaar komen) en kan ik 2 fietsen meenemen. Fietsen in no-time in de bus en staan perfect vast.
De andere helft van de laadruimte blijft beschikbaar voor spullen.

Groet, Freek
Bijlagen
DSC_2615.JPG
(86.06 KiB) 577 keer gedownload
DSC_2614.JPG
DSC_2614.JPG (94.56 KiB) 1363 keer bekeken
Gebruikersavatar
Joseph
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 aug 2012, 08:42
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: beugel voor fiets

Bericht door Joseph »

Je hebt dus een dubbele cabine lange uitvoering?
T5Freek
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2014, 08:25

Re: beugel voor fiets

Bericht door T5Freek »

Yep,

Past prima. Wielen uitnemen is niet nodig (en zou ook bij 'gewone' fietsen niet echt handig zijn). Was wel even een klusje om uit te zoeken waar de beugels in de rails moesten komen om de fietsen goed 'gecentreerd' in de lengterichting geplaatst te krijgen.

Groet, Freek
Plaats reactie