Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

BD35F - stuurunit

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

BD35F - stuurunit

Bericht door HenkK »

Ik kreeg een 101N0210 stuurapparaat toegezonden voor reparatie, Er was reeds een poging gedaan door een ander. En dit trof ik aan en als je zelf repareert, dit kan dus niet. De 3 transistoren moet geïsoleerd worden opgesteld en met de veerklemmen vastgezet. Dit heeft als gevolg gehad, dat reparatie niet meer mogelijk was.
IMG_0872.JPG
IMG_0872.JPG (33.99 KiB) 634 keer bekeken
Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: BD35F - stuurunit

Bericht door repelsteeltje »

als je iets uit elkaar schroeft moet je ook vast niet gaan nadenken waarom een fabrikant bepaalde oplossingen gekozen heeft :muur :muur :muur

Even toevoeging op dit verhaal, de grondplaat van een transistor (of een van zijn broertjes/zusjes) van dit type is 1:1 verbonden met een van de aansluitpootjes. ofwel op het plaatje hierboven wordt een pracht van een kortsluiting gegenereerd. Weet je gelijk waarom die dingen dus elektrisch geisoleerd worden middels een mika plaatje en een kunstof busje onder het schroeffie waarmee het handeltje op het koelblok zit, of speciale veerklemmetjes met geisoleerde binnenzijde.

ook mechanisch zie ik zoveel kapotgesleuteld (lees verprutst) spul.

ofwel mannen hobbyisten, eerst ffe het huiswerk doen, dan pas de boel slopen of modificeren. Google is je vriend, alles wat je zelf kunt verzinnen heeft een ander meestal al uitgevonden.
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: BD35F - stuurunit

Bericht door Egbert&Manon »

Zonde.

Unit kost nieuw zo'n 200 Euro? :ie


Of eentje uit china laten komen?
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 47593.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Plaats reactie