Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bromvlieg en olieverbruik bitd

vragen over de T5
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

Re: bromvlieg en olieverbruik bitd

Bericht door mettesboy »

Ik meende dat er ondertussen toch ander types zuigerveren etc. zijn?
Zijn er mensen met bitd's uit 2012-2013 die nog deze problemen hebben?
Ik moet er eigenlijk ook nog maar tot december 2015 mee doen, dan is ie afgeschreven op het werk, ofwel neem ik hem dan voor mezelf (mobilhome van maken of anders verkoop ik hem. (hopelijk met een nieuw type zuigervereb etc...erin dan ;-)
bus van 5 jaar met een hagelnieuwe motor eigenlijk dan.....

Bij ons hier was het ook heel simpel hoor:
Dit is mijn tweede bus bij die dealer, mijn ouders, echtgenote en zus hebben ook wagen uit zelfde garage.
veel van mijn collega's hebben hun bedrijfswagens ook bij vw gekocht (gaande van tiguans, sharans, caddy tot audi S7 etc.voor de zaakvoerder)
De jongere generatie op ons bedrijf die een camionetteke nodig hebben, kiest echter meer en meer voor de nieuwe ford transit custom omwille van de prijs,ze zijn minstens 10.000€ goedkoper dan vergelijkbare vw modellen en ze moeten toch maar 5 jaar mee op firma. Gemiddeld gaan die weg ergens tussen 100.000 en 200.000km en geloof me, dan zijn die niet versleten hoor. wij zijn een orthopedische firma, dus dat zijn gewoon voorraadbakken en rolstoelen die in de bus vervoerd worden.
Ik heb nu een bitd180pk, maar die auto's zien eigenlijk nooit af hé, ligt hooguit 200-300kg max in koffer.... dus in principe zou er niet al teveel aan mogen komen. Vandaar dat ik rond de 80.000km verbolgen was dat 'alweer' de rechter steekas stuk was..... (vorige bus had zelfde probleem gehad)

Als vw hier niets had gedaan was het voor mij in ieder geval de laatste vw geweest.(en daar zou ik zelf spijt van hebben) en had het volgende keer ook een ford geworden... (ja liever ford dan de ster ;-) )
En de dealer, ja, daar heb je altijd een haat-liefde verhouding mee natuurlijk, want alles wat ze doen vind je uiteraard te duur ;-) soms kan je wel eens vitten van dit is niet perfect gedaan, dit is vervangen en hoefde eigenlijk niet, maar tegenover zaken als dit is dat muggenzifterij van mijnentwege. Ik moet eerlijk zeggen, elke keer ik ze 'echt' nodig had, hebben ze altijd alles netjes geregeld gekregen, daar doe ik mijn hoed ook voor af, ik ken andere garages van vw hier in de buurt waar ik heel andere verhalen over kan vertellen.
Dat de motor stuk gaat door eigenlijk een productiefout, tja daar kan de dealer niets aan doen natuurlijk.(Al had ik graag gehad dat je van zo'n dingen preventief op de hoogte wordt gesteld....) De dealer zelf die zal enerzijds content zijn, want hoe je het draait of keert......zij verdienen geld aan deze reparatie, hun garage en werkplaats heeft weer enkele dagen werk ;-) , maar in mijn ogen hebben ze hun inzet naar het bekomen van garantie toe zeer goed gedaan.
Anderzijds kunnen ze dan weer niet tevreden zijn, want echt goede reclame voor hun product is het ook niet. Logisch dat zij de beste oplossing mee zoeken.
de auto ging touwens hoogstwaarschijnlijk niet hersteld worden als er geen tussenkomst zou geweest zijn.... olie bijkappen tot ie meer olie dan diesel dronk waarschijnlijk...met een beetje geluk had ik ermee kunnen blijven rijden tot ie 5 jaar was...
In augustus zal ik kunnen neerpennen wat het uiteindelijk als juiste kostprijs zal hebben. Ik ga nog naar italië in juli .... ze lieten me liever niet de dag nadat ze een motor hadden gemonteerd 3000km rijden.... (al was ie dan ineens ingereden ;-))

Ik moet wel zeggen dat vw wel zeer duidelijk was over de eis dat de wagen altijd 'volgens het boekje' onderhouden is..... Vanaf het begin van het olieverbruik heb ik ook altijd de olie bij de dealer gekocht etc...
Als ie 1 keer buiten een vw dealerschap is onderhouden slinken je kansen op tussenkomst zeer snel. (ergens onterecht, want probleem is toch min of meer gekend.... anderzijds.... er zijn ook een hoop prutsers op de wereld)
En eerlijk is eerlijk..... als je een samsung tv koopt en er door nen ellentrieker wat aan laat sleutelen, kan je nadien ook je garantie bij samsung vergeten hoor.....
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Plaats reactie