De ene dag na het wegrijden en oplaten komen van de koppeling gaat het heel schokkerig en de andere dag niets geen problemen.
Ik heb dat bij mijn vorige T4 ook wel meegemaakt en toen ben ik bij de garage geweest en deze konden niets vinden.
Ik dacht toen dat mijn koppeling af was maar met 65000 km op de teller lijkt me dat ongewoon.
Net of de koppelingsplaat ongelijk is.
Het lijkt wel met het weer te maken te hebben.
Wie kent dat gevoel bij het opkomen van de koppeling, net of er een hele zware last achter de wagen hangt schokkerig gevoel!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Rauwe koppeling
- piet everts
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:45
- Locatie: winsum
hoi erik,ik heb hetzelfde gehad. bij m'n vorige t5 174 pk van 2003.
toen hadden ze ook al van deze slechte koppelingen.
's morgens als hij koud was deed ie het.
net over de garantie,maar toch volledig gratis gerepareerd.
nwe vliegwiel en drukgroep en kopp.plaat.
een dure operatie als je dit zelf moet betalen.
ik heb nu een automaat,dit bevalt me stukken beter.
succes met je koppeling.
toen hadden ze ook al van deze slechte koppelingen.
's morgens als hij koud was deed ie het.
net over de garantie,maar toch volledig gratis gerepareerd.
nwe vliegwiel en drukgroep en kopp.plaat.
een dure operatie als je dit zelf moet betalen.
ik heb nu een automaat,dit bevalt me stukken beter.
succes met je koppeling.
Re: Rauwe koppeling
Er kan sprake zijn van het verglazen van het voeringsmateriaal op de koppelingsplaat. Er komen dan gladde plekken op, waardoor de koppeling niet meer vloeiend pakt.erik 924 schreef:De ene dag na het wegrijden en oplaten komen van de koppeling gaat het heel schokkerig en de andere dag niets geen problemen.
Ik heb dat bij mijn vorige T4 ook wel meegemaakt en toen ben ik bij de garage geweest en deze konden niets vinden.
Ik dacht toen dat mijn koppeling af was maar met 65000 km op de teller lijkt me dat ongewoon.
Net of de koppelingsplaat ongelijk is.
Het lijkt wel met het weer te maken te hebben.
Wie kent dat gevoel bij het opkomen van de koppeling, net of er een hele zware last achter de wagen hangt schokkerig gevoel!
Het verglazen hangt samen met het soort voeringsmateriaal op de koppelingsplaat. Wanneer je dan ook nog een voorzichtige rijstijl hebt is het probleem compleet.
Wanneer dit verschijnsel zich voordoet, kan het geen kwaad om eens een paar keer met slippende koppeling flink op te trekken. De verglaasde plekken slijten dan weg.
Re: Rauwe koppeling
ja, heb ik ook gehad. Maar ze hebben op mijn verzoek de koppeling, drukgroep, etc. onder garantie vervangen.... tegelijk met de versnellingsbak, want die wilde niet meer in de achteruit-versnelling. (kwam niet door de koppeling hoor) De inmiddels 1,5 jaar "nieuwe" koppeling vertoont hetzelfde als jij beschrijft.... bij vochtig weer de eerste paar minuten stoterig... het went...
Groetjes Polleke T5 nr. 35
- piet everts
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:45
- Locatie: winsum
hoi kurt,de auto van mij was 3 weken over de garantietijd heen.
ze wilden eerst elk 50 %,hier was ik het niet mee eens.
toen stelden ze een week later voor om mij 25 % te laten betalen,maar uiteindelijk is het gratis gebeurd omdat een koppeling bij normaal gebruik toch een langere levensduur moet hebben dan 48000 km.
gr.piet
ze wilden eerst elk 50 %,hier was ik het niet mee eens.
toen stelden ze een week later voor om mij 25 % te laten betalen,maar uiteindelijk is het gratis gebeurd omdat een koppeling bij normaal gebruik toch een langere levensduur moet hebben dan 48000 km.
gr.piet