Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

fiscale bijtelling prive gebruik bestelbus

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

fiscale bijtelling prive gebruik bestelbus

Bericht door robertTREBOR »

Beste mensen,

Via de zoekfuncie heb ik de discussie kunnen vinden over 25% bijtelling of de werkelijke autokosten.
Echter als ik op spring naar bericht druk krijg ik niets. terwijl je wel stukjes tekst nog kan zien.

Waar het om gaat.

Ca 2 jaar terug ging er hier op het forum een discussie over of 25% bijbetalen over de catalogus waarde

of je betaald de werkelijke gemaakte kosten in dat boekjaar aan bijtelling.

Bij een T5 van 50.000 euro is 25% bijtelling 12 500 euro per jaar op je inkomen.

Er was een aantal jaren terug ook de mogelijkheid om de werkelijke auto kosten die je in een jaar hebt gehad

te gebruiken, wegenbelasting + verzekering + onderhoud + de getankte diesel was in mijn geval voordeliger

je zat dan maar aan 6000 / 7000 euro

Echter een belasting controle gehad , nu blijkt dat de afschrijving er ook bij opgeteld had moeten worden, oeps !

Ik hoop dat anderen deze fout niet gemaakt hebben.

Wat het voor gevolg gaat krijgen is me nog niet duidelijk, de fout is wel gevonden.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: fiscale bijtelling prive gebruik bestelbus

Bericht door InfoMuis »

Klok. nu de afschrijving voor mij is vervallen, gebruik ik ook alle kosten ipv de 25 %.
Maar zeker, afschrijving hoort daar 100 % bij. Aanlokkelijk die te 'vergeten' maar bij controle geheid problemen.

Bij bedrijfsmiddel is afschrijving altijd een componenten van de kosten van je bedrijfsmiddel.

Hopelijk heeft het niet al te vervelende gevolgen. Als je eerlijk bent en open heb ik de ervaring dat de belastingdienst dat redelijk coulant zijn.
Plaats reactie