Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koude start erg moeilijk

vragen over de T4
Plaats reactie
mighty mike
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2007, 14:11
Locatie: gelderland

koude start erg moeilijk

Bericht door mighty mike »

Als de t4 tdi bj 1996 een hele nacht heeft stil gestaan dan gloei ik voor en dan hoest hij een keer en daarna ongeveer 40 seconden doorstarten en dan slaat hij aan. het lijkt wel of er geen brandstof is.
als ik hem die dag of s avonds nog een keer pak om weg te gaan is alles gewoon oke.
heb het probleem nu al 2 dagen en gisteren had ik nog iets van ja kan een keer maar vanmorgen deed hij het weer.
wie o wie kan mij vertellen wat het is hartelijk bedankt
Mike
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

gloeibougies vernieuwen
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

slecht aanslaan

Bericht door Coen220 »

Kijk eens naar de hoofdzekering,deze kan je vinden onder de motorkap boven de accu.
Het is een klein zwart kastje met daarin een strip ,maak deze eens goed schoon,ook de contakten .
sucses Coen
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

slecht aanslaan

Bericht door Coen220 »

Kijk eens naar de hoofdzekering,deze kan je vinden onder de motorkap boven de accu.
Het is een klein zwart kastje met daarin een strip ,maak deze eens goed schoon,ook de contakten .
sucses Coen
mighty mike
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2007, 14:11
Locatie: gelderland

Bericht door mighty mike »

het zijn de gloeibougies niet weet ik zeker.
mighty mike
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2007, 14:11
Locatie: gelderland

Re: slecht aanslaan

Bericht door mighty mike »

Coen220 schreef:Kijk eens naar de hoofdzekering,deze kan je vinden onder de motorkap boven de accu.
Het is een klein zwart kastje met daarin een strip ,maak deze eens goed schoon,ook de contakten .
sucses Coen
ik kijk er dalijk en anders vanavond even naar dank je wel
mighty mike
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2007, 14:11
Locatie: gelderland

Bericht door mighty mike »

Beste heren en dames.
Het is niet de voorgloeiinstallatie en ook niet de hoofdzekering kast bij de accu die zijn allemaal in orde waar moet ik verder zoeken.
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

sloot niet aan

Bericht door Coen220 »

Ja dan zou je naar je voorgloei relais moeten kijken nr 102 .
Het is het grootste van alle relais ,en zit achter het handschoenkastje links.
Sucses Coen
Gebruikersavatar
roelosaurus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 feb 2007, 14:05
Locatie: Borne
Contacteer:

Bericht door roelosaurus »

had ik last van, maar dat kwam omdat de distributieriem de helft van de tanden miste ( bijrijderskant), aan deze kant zit de brandstofpomp, mischien heb je hier wat aan?

Groenten, Roel
Harken is ok warken
Afbeelding
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Bericht door Egbert&Manon »

Hoe is het met je accu?
Deze kan te weinig spanning hebben na 1 nacht.
Groetjes Egbert
mighty mike
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 mei 2007, 14:11
Locatie: gelderland

Bericht door mighty mike »

Ik heb de gloeiinstallatie nagekeken en de gloeibougie s zijn oke en ook het relais.
Vorige week heb ik na de problemen getankt en er ging 61 liter in de tank dus dwz dat er nog 19 liter in zat en toen was het probleem weg. vanmorgen had ik het weer en er zit nog zeker een ruime kwart tank in.
Nee ik heb niet op reserve gereden en ook niet bij een rare tank getankt ik tank altijd shell die zit op de hoek.
Zeker i
1 tot 2 keer per week tank ik.
Gebruikersavatar
blue i 452
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:32
Locatie: Drenthe

Bericht door blue i 452 »

Het zou ook heel goed je gecombineerde temperatuursensor kunnen zijn. Dat is een sensor die voor aan je motorblok zit. Die regelt als gecombineerde sensor de aansturing van de ventilator, maar....
die regelt ook of de motor voor de gloeibougies "aanvoelt" als koud of warm. Oftewel.. als deze een verkeerde waarde doorgeeft denkt de aansturing dat de motor nog warm is, dus niet gaat voorgloeien.
Blijkt veel voor te komen en is zelf makkelijk te vervangen. Kost ongeveer 28 Euro geloof ik. Zorg wel dat de motor koud is als je deze vervangt, anders krijg je hete koelvloeistof over je vingers heen en vul daarna je koelsysteem weer bij. Zorg dus dat je 1 a 2 liter koelvloeistof van de goeie soort bij de hand hebt.
carolijns@hotmail.com
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:18
Locatie: Zevenaar

T4, startproblemen, LPG

Bericht door carolijns@hotmail.com »

Hallo T4 experts.

Sinds ongeveer twee jaar rijden wij ook een T4 en hebben daar een LPG installatie in laten zetten.
De T4 is van '98, voormalig Douane en is volgens diverse mensen goed onderhouden ('zit motorisch goed in elkaar' krijgen we te horen).
Toch hebben we al twee jaar problemen met de motor en mn met het starten.

Nu zijn wij beiden absoluut niet technisch dus hebben wij graag vertrouwen in een goed garagebedrijf.

Maar na twee jaar begint de moed ons aardig in de schoenen te zakken.
We hebben fors geinvesteerd (oa. ook een hefdak laten plaatsen, draaibare voorstoelen etc).

De vraag is nu eigenlijk: weten jullie en goede garage die ervaring heeft met T4 en LPG? Ik wil de hoop nog niet opgeven en een kans wagen bij een andere garage.

We wonen in Zevenaar, dat ligt bij Arnhem in de buurt.

Alvast bedankt!

Groetjes Carolijn
Gebruikersavatar
kleijntje
Berichten: 42
Lid geworden op: 14 jan 2007, 12:23

Bericht door kleijntje »

Het lijkt er op dat de brandstof, bij wat langer stilstaan, terugloopt naar de tank. Dit kan komen door een klein lek in de leiding tussen tank en inspuitpomp. De leiding van het filter naar de pomp is doorzichtig. Er mogen hier geen luchtbelletjes te zien zijn.

Succes Wim
Gebruikersavatar
Ernst
Berichten: 282
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:44
Locatie: Zuid - Holland

Re: T4, startproblemen, LPG

Bericht door Ernst »

carolijns@hotmail.com schreef:Hallo T4 experts.

Sinds ongeveer twee jaar rijden wij ook een T4 en hebben daar een LPG installatie in laten zetten.
De T4 is van '98, voormalig Douane en is volgens diverse mensen goed onderhouden ('zit motorisch goed in elkaar' krijgen we te horen).
Toch hebben we al twee jaar problemen met de motor en mn met het starten.

Nu zijn wij beiden absoluut niet technisch dus hebben wij graag vertrouwen in een goed garagebedrijf.

Maar na twee jaar begint de moed ons aardig in de schoenen te zakken.
We hebben fors geinvesteerd (oa. ook een hefdak laten plaatsen, draaibare voorstoelen etc).

De vraag is nu eigenlijk: weten jullie en goede garage die ervaring heeft met T4 en LPG? Ik wil de hoop nog niet opgeven en een kans wagen bij een andere garage.

We wonen in Zevenaar, dat ligt bij Arnhem in de buurt.

Alvast bedankt!

Groetjes Carolijn
Ik weet er niet 1 bij je in de buurt maar wel elders in Nederland, nl Garage Michels te Spijkenisse, deze heeft veel ervaring met lpg.......sterkte !!!
:T44EVER :driveT4
Plaats reactie