Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

vragen over de T4
Shannasse
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2014, 21:10

Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Shannasse »

Hallo forummers en Volkswagen enthousiastelingen!

Even kort voorstellen, ik ben een vrouw van 40 jaar die heel graag een camperbusje zou willen bezitten om er lekker met mijn honden op uit te kunnen gaan.
Het is voor mij financieel niet haalbaar om de bus naast de personenauto te houden, mijn aanstaande camperbus is dus bedoeld als vervanging van de auto voor (niet al te veel) normaal gebruik en daarnaast voor korte trips in Nederland en omgeving. Mogelijk ga ik wel 1x per jaar langer weg met de bus maar ik schat mijn gebruik niet in op meer dan 10.000 km per jaar.

Mijn uitdaging zit hem in het volgende, mijn budget is redelijk beperkt ten opzichte van mijn 'wensen'lijstje.
Door ziekte is het namelijk voor mij bij dagelijks gebruik onmisbaar om stuurbekrachtiging te hebben en hoogst wenselijk om een automatische versnellingsbak te hebben... Daarnaast is een hefdak met bed zeer wenselijk in verband met 2 grote honden.
Ik heb helaas een deel van mijn budget verspild aan de impulsieve aanschaf van een GMC, die ik echt geweldig vond maar waar erg veel aan mankeerde waardoor ik deze met stevig verlies heb moeten doorverkopen aan iemand die wel zelf kan sleutelen. Ik ben niet onhandig en leer snel, qua interieur kan ik veel zelf maar als het op de auto zelf aankomt (motorisch, mechanisch, plaatwerk) houdt het bij helaas heel snel op.
Mijn volgende wederom vrij impulsieve aanschaf betrof een Ford Transit Nugget Westfalia uit '88, dit was wel een hele goede camper en ik was er ook heel erg blij mee! Helaas bleek al snel (op mindere dagen qua ziekte) dat ik weer eens te positief over mijn eigen beperkingen was geweest, het gebrek aan stuurbekrachtiging maakte dat ik er niet optimaal gebruik van kon maken en dus zeker mijn personenauto niet weg kon doen. Ook deze bus is inmiddels verkocht, gelukkig dit keer wel zonder verlies.

Ik vreesde dat het er dus voorlopig nog niet in zou zitten voor mij, maar nu is mijn oog gevallen op een Volkswagen T4 2.4D (5 cilinder, 2500 cc) uit 1993 en dit is uiteraard de reden dat ik bij jullie aan kom kloppen!
Deze bus beschikt namelijk over een automaat, stuurbekrachtiging, zelfs een knop op het stuur, parkeersensoren, een net en compleet interieur inclusief hefdak (bed is eruit maar kan ik zelf terug bouwen) en bovendien een zeer strak, vers gespoten uiterlijk. En als klap op de vuurpijl valt deze bus binnen mijn budget.
Dan moet er natuurlijk een adder onder het gras zijn en jawel, de kilometerstand: 366.000 km.

Wat ik te horen heb gekregen over de historie van de bus is dat deze van een oudere man was die hem weg moest doen omdat hij door beperkingen (zoals niet goed achterom kunnen kijken) niet langer in staat was ermee te rijden.
Klinkt als een prachtig verkoopverhaal, echter strookt het wel met aanpassingen aan de bus zoals de knop op het stuur om met 1 hand te kunnen inparkeren en de niet oorspronkelijke parkeersensoren. Ook het feit dat de bus sinds 1998 (eerste tenaamstelling Nederland) slechts één eigenaar heeft gehad tot de overdracht aan de huidige handelaar spreekt in het voordeel vind ik, zeer grote kans dat dit een liefhebber is geweest zeker gezien de staat van het interieur.
Ook kan het verhaal stroken met de RDW gegevens, vervaldatum laatste APK was half 2013 en de bus staat pas sinds half 2014 op naam van de handelaar die hem nu te koop aan biedt en zelf heeft gespoten. Verklaring voor het spuitwerk luidt verschoten lak en dat strookt met de nog zichtbare oude kleur op de binnendorpels, hoewel ik natuurlijk geen mogelijkheid heb in te schatten wat er onder de lak aan roestvorming zit.
Mogelijk is de bus niet eerder gekeurd omdat de eigenaar er toch niet in kon rijden en wilde hij afwachten of het beter zou gaan. Aan de andere kant kan dat natuurlijk ook een te groot kostenplaatje zijn geweest.

De bus wordt geleverd met een nieuwe APK. Als ik iets heb geleerd van die GMC is het wel dat een APK zo nep als wat kan zijn, daar zat ook een splinternieuwe op en dat was een gevaar op de weg.
Ik hoop dat stuk in ieder geval te kunnen ondervangen door de bus na te laten kijken door een autobedrijf daar in de buurt, heb er eentje bereid gevonden dat tegen een vergoeding te doen. Risico van vriendjespolitiek en 'ons kent ons' van de verkoper en de controlerende garage lijkt me klein doordat het een landelijke keten betreft.

Mijn vragen aan jullie na dit hele verhaal:
* Doe ik verstandiger aan om helemaal weg te lopen gezien de kilometerstand of zit er nog wel perspectief in?
* Als je er perspectief in ziet, kan ik dan (mogelijkerwijs) nog wel een tijd vooruit met de bus? Snap dat er nooit zekerheid is maar aangezien mijn (onmisbare) personenauto ook het veld zou moeten ruimen heb ik een groot probleem als over een paar maanden de bus naar de sloop kan en ik niet het budget heb voor een andere auto zonder iets aan de bus over te houden...
* Als er perspectief in de bus zit, zijn er dan specifieke dingen waar ik / de controlerende monteur extra goed op moet letten? Bekende 'pijnpunten' van een dergelijke T4 met dit bouwjaar / deze kilometerstand?
* Zit in deze bus een distributieriem of een ketting? En als het een riem is, bij welke kilometerstand zou die dan vervangen moeten zijn?
* Zijn er nog dingen die ik vergeet te vragen of zeggen waarvan je denkt dat ze wel belangrijk zijn?

Iedere input van jullie kant zou ik enorm op prijs stellen!!
Ik ben namelijk alweer voorzichtig érg enthousiast aan het worden over deze bus, maar wil heel graag proberen te voorkomen dat ik uitglijder nummer 3 op rij en binnen een aantal maanden maak...
Dus bij voorbaat hartelijk dank voor iedere input en de tijd die het kost om mij een beetje wijzer te maken!

Groetjes,
Shannasse
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door koensch »

je koopt een auto van 21 jaar oud. Ik denk niet dat het de kilometers zijn waar ik me zorgen om zou maken, maar:
- de T4 van 1993 heeft nog geen verzonken carroserie, roest kan een groot probleem zijn, vooral als het op een beroerde plek zit. Het spuitwerk kan gebruikt zijn om dit te maskeren, 't kan ook zijn dat de roest is aangepakt.
- met een automaat heb ik zelf geen ervaring, maar lees daar op dit forum wel horror-verhalen over.

met zo'n auto en jouw beperkte mogelijkheid om zelf omderhoud/reparaties zelf te doen, neem je wel een groot risico.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Harry 341 »

De verzinkte koets is er idd niet,en het is een 2.4 dus geen 2500 cc...68 pk...motortje kan lang mee.
En als dit de eerste bak is..lekker laten staan....
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Shannasse
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2014, 21:10

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Shannasse »

Ai, bepaald geen positieve reacties tot nu toe...
Wel bedankt voor de input natuurlijk!

@ Koensch: klopt is 21 jaar oud, toch hoeft dat volgens mij niet direct een probleem te zijn. De Ford Nugget was zelfs nog 5 jaar ouder (wel tonnetje minder gelopen) en dat was ook volgens mijn garage een zeer goede bus waar ik nog jaren plezier van kon hebben. Overigens was daarvan wel het hele onderstel tegen roestvorming behandeld en het onderhoud was aantoonbaar netjes bijgehouden.

Is het , op de brug, mogelijk om de eventuele roestvorming in te schatten ondanks het spuitwerk? Bijvoorbeeld in de wielkasten?
De handelaar liet een nog oudere en veel goedkopere bus zien die hij op dat moment aan het voorbereiden was op spuiten en eerlijk is eerlijk, dat zag er keurig uit. Alle roestplekken perfect gelast en afgewerkt, niet alleen maar afgesmeerd.
Maar ja, daarvan is natuurlijk weer de vraag of die voor de verkoop was of dat dit een betaalde opdracht van de eigenaar was...

@ Harry: Bedoel je als dit de eerste versnellingsbak is? Dus die zou een keer gereviseerd of vervangen moeten zijn of is daar anders misschien inmiddels hard aan toe?
En zijn er dingen waar ik of de monteur op kan letten om de staat van die bak in te schatten? Of is dat gewoon een gok waardoor je zegt, lekker laten staan.

Nogmaals erg bedankt voor alle info!
Aanvullende informatie en/of andere meningen blijven natuurlijk welkom, ik ben er nog niet uit... :lach
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Multivan Generation »

Bussen van die bouwjaren zijn roestgevoelig,
op binnenste wielkasten aan voorzijde.
Spatbord randen, roest rondom de ramen,
roest achter voorbumper en in motorruimte, en op de naad waar de C-stijl zit.
A-stijl is de stijl naast de voorruit, de B-stijl is stijl na het voorportier en zo verder.

Een automatische bak zou ik liever niet willen, en revisie gaat meestal richting de 3000 euro.
Een 2400 diesel met een camper interieur moet heel hard werken, dus je hebt niets over en de koeling van zo'n blok kan het wel eens zwaar hebben.

Daarbij optellend je eerlijk inschatting van je eigen capaciteiten doen mij besluiten om het advies: Laten staan te geven..

Groetjes en veel succes met de zoektocht..
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Pascal-141 »

Harry 341 schreef:De verzinkte koets is er idd niet,en het is een 2.4 dus geen 2500 cc...68 pk...motortje kan lang mee.
En als dit de eerste bak is..lekker laten staan....
Harry , een 2.4D = 78pk (de 1.9td heeft 68pk)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Pascal-141 »

Shanasse ,

Een T4 van '93 heeft gegarandeerd roest , dat durf ik je met veel zekerheid te zeggen . Ik ben tot op heden nog geen enkele oude T4 tegengekomen zonder roest , en ik heb er al véél gehad , geloof me .
En het probleem van roest is meestal dat het op plaatsen is dat je vanbuitenaf moeilijk zien kan .
-chassisbalken vooraan rotten helemaal weg
-dwarsbalk vooraan en bumperdrager achteraan rotten helemaal weg
-deurdrempels rotten van binnen naar buiten , dus als je het aan de buitenzijde ziet , is het vanbinnen allemaal al weggeroest
-bodemplaat achteraan bij de wielkasten gaan doorroesten
-de instapbakken bij de voordeuren gaan gaten inroesten
-deuren onderaan gaan roesten (ook schuifdeur)
-wielranden gaan doorroesten
enz...
Dat de T4 nu al herspoten is , is gegarandeerd omdat hij met roest zal te maken gehad hebben .

Een automaat in een T4 : zou ik laten staan , want die kosten geld , veel geld ... want ze gaan allemaal kapot (de ene al sneller dan de andere) In combinatie met een 2.4d (heeft weinig koppel) lijkt de automaat iets langer mee te gaan dan bij de sterkere TDi motoren , maar toch ... Een 2.4d met automaat is ook zo tergend traag ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Erwin L
Berichten: 384
Lid geworden op: 11 okt 2010, 20:15
Locatie: Assendelft

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Erwin L »

Met alle respect voor de eerdere reacties, het advies "laten staan" is natuurlijk snel gegeven en uit technisch oogpunt zeker realistisch - maar wat is dan het alternatief ?
Als je nou graag een automaat wilt (of misschien zelfs moet) dan moet er toch een plan B te maken zijn ? Zeker waar in dit geval de rest van de bus ook helemaal volgens wens is.

Mijn idee gaat in de richting van: proefrit maken om voor jezelf te bepalen of je de bus traag vindt. Bevalt het, dan de voorgenomen inspectie door garage uit laten voeren en hierin de punten van Pascal goed nakijken.

Is het dan in die fase zo dat je hem nog steeds wilt, ga dan na of je een stuk budget hebt om apart te zetten voor als de automaat toch sneuvelt. Eventueel direct beginnen met bijsparen zodat je binnen een jaar een mogelijke reparatie van de bak kan betalen, en dit bedrag apart houden zolang je de bus hebt.

Lukt dit ook, dan zou ik als laatste "zekerheid" een Dekra of Anwb technische keuring laten uitvoeren. Niemand kan erin kijken of garanties geven, maar dan heb je er wel alles aan gedaan om je risico te beperken.

Nogmaals, ik weet het zeker niet beter dan de doorgewinterde T4 kenners hier. Maar ik kan me wel voorstellen dat je niet heel makkelijk nog een bus vindt die aan de wensen voldoet, dus ik zou deze niet te snel afserveren.
T5 1,9 Tdi 2004
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Pascal-141 »

Erwin L schreef:Met alle respect voor de eerdere reacties, het advies "laten staan" is natuurlijk snel gegeven en uit technisch oogpunt zeker realistisch - maar wat is dan het alternatief ?
Als je nou graag een automaat wilt (of misschien zelfs moet) dan moet er toch een plan B te maken zijn ? Zeker waar in dit geval de rest van de bus ook helemaal volgens wens is.

Mijn idee gaat in de richting van: proefrit maken om voor jezelf te bepalen of je de bus traag vindt. Bevalt het, dan de voorgenomen inspectie door garage uit laten voeren en hierin de punten van Pascal goed nakijken.

Is het dan in die fase zo dat je hem nog steeds wilt, ga dan na of je een stuk budget hebt om apart te zetten voor als de automaat toch sneuvelt. Eventueel direct beginnen met bijsparen zodat je binnen een jaar een mogelijke reparatie van de bak kan betalen, en dit bedrag apart houden zolang je de bus hebt.

Lukt dit ook, dan zou ik als laatste "zekerheid" een Dekra of Anwb technische keuring laten uitvoeren. Niemand kan erin kijken of garanties geven, maar dan heb je er wel alles aan gedaan om je risico te beperken.

Nogmaals, ik weet het zeker niet beter dan de doorgewinterde T4 kenners hier. Maar ik kan me wel voorstellen dat je niet heel makkelijk nog een bus vindt die aan de wensen voldoet, dus ik zou deze niet te snel afserveren.
Tja ... stel , je gaat naar die T4 kijken en wil hem wel kopen . Je betaald x-aantal euro , OK , klaar. Stel , 2 maand later heb je 2000eur kosten aan de automaatbak , en terwijl je de bak eronderuit laat halen zien ze in de garage dat er hier en daar wat gaten beginnen te verschijnen in de onderkant vd auto . Kun je meteen nog een paar 1000 eur bij elkaar rapen om dat meteen ook aan te pakken .
Dan zit je met een auto die je al snel 3a5000eur meer kost dan de aankoopprijs . ...En het leuke eraan is : een paar jaar later kun je gewoon opnieuw beginnen , want het roest komt er vroeg of laat toch terug weer door .

Voor iemand die zo'n oude T4 als "hobby" ziet , en bvb zelf het carrosseriewerk enz kan aanpakken , dan maakt het niet zoveel uit. Maar voor iemand die voor alles naar de garage moet , dan kan dat een dure grap worden . Dat is gewoon iets waar je rekening moet mee houden .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Harry 341 »

Pascal-141 schreef:
Harry 341 schreef:De verzinkte koets is er idd niet,en het is een 2.4 dus geen 2500 cc...68 pk...motortje kan lang mee.
En als dit de eerste bak is..lekker laten staan....
Harry , een 2.4D = 78pk (de 1.9td

Correct....maar die rooie van mij had er volgens mij maar 28 :lach
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Pascal-141 »

Harry 341 schreef:
Pascal-141 schreef:
Harry 341 schreef:De verzinkte koets is er idd niet,en het is een 2.4 dus geen 2500 cc...68 pk...motortje kan lang mee.
En als dit de eerste bak is..lekker laten staan....
Harry , een 2.4D = 78pk (de 1.9td

Correct....maar die rooie van mij had er volgens mij maar 28 :lach
:bifun
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Oviivo »

Erwin L schreef:Met alle respect voor de eerdere reacties, het advies "laten staan" is natuurlijk snel gegeven en uit technisch oogpunt zeker realistisch - maar wat is dan het alternatief ?
Het alternatief heeft denk ik alles met budget te maken. Als je de, door kenners van hier, genoemde bedragen optelt bij je aanschafbudget kun je ongetwijfeld een beter bussie vinden. Niet gezegd dat je daar geen " onverwachte" kosten bij krijgt ...
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Icebox »

Hoi. Ik heb een automaat uit 1993. In de vier jaar nog geen problemen mee gehad, nu 275.000km erop zitten. Dat zegt natuurlijk niks.
Zonder de auto te zien zou ik het eigenlijk al afraden, maar dat is enkel omdat ik wellicht bevooroordeeld ben. De roest die deze auto's zo eigen zijn is vreselijk. Weet waar je aan begint als je een oudje koopt.

Groetjes en veel wijsheid gewenst..
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Icebox »

Ik ben niet duidelijk merk ik. Met de automaat heb ik nog geen problemen gehad.
Shannasse
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 aug 2014, 21:10

Re: Mogelijke aanschaf T4 2.4D met 360.000 km??

Bericht door Shannasse »

Wauw, goede en veel reacties hier, wat een fijn forum!

De reacties verbazen mij wel een beetje, de consensus is toch wel 'beter niet aan beginnen' en dat van (naar ik aanneem) liefhebbers van dit type bus.
De lichte verbazing komt doordat ik ergens in mijn hoofd Volkswagen als merk hoger heb staan dan Ford, al kan ik niet precies zeggen waardoor. Dat een T4 uit '93 wordt afgeraden terwijl ik volgens de garage een goede koop had aan een Ford die zelfs nog 5 jaar ouder was vind ik dus verrassend.
Ik waardeer de meningen uiteraard wel enorm en ik laat ze ook zwaar meewegen, zo zwaar dat ik ondanks mijn enthousiasme nu toch sterk neig naar inderdaad laten staan dat ding...

Wel nog wat vragen, is er misschien niet het forum voor maar kan zijn dat iemand het toch weet.
Is het daadwerkelijk zo dat een Ford Transit beter tegen de tand des tijds bestand is dan een T4 of heb ik gewoon erg veel geluk gehad? En zou een Ford Transit uit ongeveer hetzelfde bouwjaar (handgeschakeld dan wel) mogelijk een betere keuze zijn dan een T4?
Heeft er misschien nog iemand tips over welk merk/type/bouwjaar etc. mogelijk wel een goede keuze zou kunnen zijn?
Vanaf welk bouwjaar zijn de Volkswagen busjes beter bestand tegen roest, aangezien dit het grootste minpunt van deze lijkt te zijn?
Overigens kan het onderdeel 'automaat' indien nodig van het wensenlijstje geschrapt worden, dat is niet ideaal maar als er in ieder geval stuurbekrachtiging op zit zullen de periodes dat ik er echt niet ik kan rijden beperkt blijven als het goed is.

Mijn eigen idee over de T4 zat dicht in de buurt van de reactie van Erwin, omdat ik het idee had daarmee de meeste en grootste risico's wel uit te kunnen sluiten.
Als ik de andere reacties lees komt er toch meer bij kijken en blijven de risico's ondanks dat soort maatregelen helaas te groot.

Nog wat reacties van mijn kant op vragen/opmerkingen hier:
* Of de bus traag zou zijn vind ik niet heel boeiend. Hou zeker van sportief rijden maar als ik moet kiezen tussen dat of een bus die op alle eerder genoemde punten naar wens is neem ik traagheid graag op de koop toe.
* Ik beschik zeker wel over budget om wat te laten sleutelen waar nodig, dat calculeer ik gedeeltelijk ook in. Het is wel zo dat als de kosten ver oplopen (bedragen zoals hier eerder genoemd) ik voor mijn gevoel te ver in mijn noodreserves moet graaien en daar word ik ook weer niet gelukkig van.
* De prijs van deze bus ligt op € 7.000,- en een vergelijkend onderzoek wijst uit dat er binnen mijn wensen niet veel te vinden is rond dat budget, zeker niet met automaat. Overigens is bij deze toegezegd dat alle camper onderdelen (zoals koelkast etc.) goed werkend worden afgeleverd en belangrijker, dat er een goede nieuwe APK op komt en dus alle eventuele afkeur- en/of adviespunten worden verholpen.
En nee dat vertrouw ik zeker niet blind, vandaar dat mijn idee was laten nakijken zowel voor als na de APK keuring.
(Heb zelf al een lekke uitlaat geconstateerd door laswerk dat niet meer in goede staat verkeerde, duidelijk minpunt dat dit niet direct is meegenomen in het laswerk dat naar zeggen is uitgevoerd voor het spuiten, ben ik bang)

Nogmaals bedankt allemaal!!
Plaats reactie