Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Modernere bumper voor T4 uit '95

vragen over de T4
Plaats reactie
T3camperaar
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 aug 2014, 13:43

Modernere bumper voor T4 uit '95

Bericht door T3camperaar »

Beste allemaal,

Het is dan eindelijk zover.... We hebben na onze T3 een witte T4 Coach uit 1995 gekocht. Het cosmetische werk kan beginnen. Eén van de zaken die me direct irriteert is de verkleurde grijze bumper voor en achter. Ik zou deze graag vervangen door een model wat in de kleur wit is meegespoten of meegespoten kan worden. Nu zie ik regelmatig T4's uit 1995 staan met mooie ronde bumpers, het lijkt wel of die van een nieuwer model komt.

* Wie weet welke moderner ogende bumper in kleur of spuitbaar er op mijn T4 past?
* Suggesties voor een goede plek om deze te kopen?

Alvast bedankt!

Martijn :driveT4 :driveT4
mivwt4
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 aug 2014, 20:53

Re: Modernere bumper voor T4 uit '95

Bericht door mivwt4 »

Deze bumpers zijn verkrijgbaar imitatie,let wel op dat je geen wijsneus bumper besteld ,ze lijken hetzelfde maar passen echt niet op de oude neus ,je moet echt het nieuwe model voor op oude neus hebben.
mivwt4
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 aug 2014, 20:53

Re: Modernere bumper voor T4 uit '95

Bericht door mivwt4 »

Hier kan je ze vinden ,prima kwaliteit en pasvorm.

http://www.artaparts.nl/volkswagen-volk ... sten/0/431" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Modernere bumper voor T4 uit '95

Bericht door Pascal-141 »

T3camperaar schreef:Beste allemaal,

Het is dan eindelijk zover.... We hebben na onze T3 een witte T4 Coach uit 1995 gekocht. Het cosmetische werk kan beginnen. Eén van de zaken die me direct irriteert is de verkleurde grijze bumper voor en achter. Ik zou deze graag vervangen door een model wat in de kleur wit is meegespoten of meegespoten kan worden. Nu zie ik regelmatig T4's uit 1995 staan met mooie ronde bumpers, het lijkt wel of die van een nieuwer model komt.

* Wie weet welke moderner ogende bumper in kleur of spuitbaar er op mijn T4 past?
* Suggesties voor een goede plek om deze te kopen?

Alvast bedankt!

Martijn :driveT4 :driveT4
De bumpers van modellen vanaf 96 met KORTE neus kun je er op zetten , dat zijn de "rondere" bumper modellen , en achteraan zijn de bumpers vanaf 96 uit 1 stuk (ipv 3 stukken)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Modernere bumper voor T4 uit '95

Bericht door Harry 341 »

Wel even de montage strips bij de dealer halen.....kosten rond de 7 euro p.st.
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
T3camperaar
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 aug 2014, 13:43

Re: Modernere bumper voor T4 uit '95

Bericht door T3camperaar »

Beste allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik heb op http://www.artaparts.nl/volkswagen-volk" onclick="window.open(this.href);return false; ... sten/0/431 gekeken, maar zie er geen bumpers met grondlak. Bestaan die wel? Wat wordt er bedoeld met bevestigingsstrips? Passen die van de oude bumper niet?

Dank alvast!
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Modernere bumper voor T4 uit '95

Bericht door Harry 341 »

De oude bumper zit aan de zijkant erop geschoven...de nieuwere zit direct onder de schermrand vast op speciale strips waar aan de wielzijde ook een boutje doorheen gaat.
Kijk op de foto van mijn "ouwe "rooie...die strip zit achter het zwarte lijntje.Heb toen ook de bumpers gewisseld...ik geloof dat ik nog een paar strips heb liggen,zal morgen even kijken en een foto maken.
grt.Harry
Bijlagen
IMG_6187.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
T3camperaar
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 aug 2014, 13:43

Re: Modernere bumper voor T4 uit '95

Bericht door T3camperaar »

Harry 341 schreef:De oude bumper zit aan de zijkant erop geschoven...de nieuwere zit direct onder de schermrand vast op speciale strips waar aan de wielzijde ook een boutje doorheen gaat.
Kijk op de foto van mijn "ouwe "rooie...die strip zit achter het zwarte lijntje.Heb toen ook de bumpers gewisseld...ik geloof dat ik nog een paar strips heb liggen,zal morgen even kijken en een foto maken.
grt.Harry
Ha Harry,

OK, bedankt... Het begint me nu te dagen. Jouw "ouwe" bus (mag er trouwens wel zijn.... zo oud ziet die er niet uit! :driveT4 ) maakt mij duidelijk dat een ronder spoiler in kleur een hele verbetering is... Mocht je die strips trouwens willen verkopen dan houd ik me aanbevolen. (anders ga ik even langs de dealer)

Groet,

Martijn
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Modernere bumper voor T4 uit '95

Bericht door Harry 341 »

Martijn je hebt :mail
Bijlagen
IMG_2168.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie