Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Probleem verlichting?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Probleem verlichting?

Bericht door Dirk/970 »

Hallo weetjewellers!

De laatste tijd lopen tegen iets geks aan:

Op sommige momenten gaat het controlelampje van het voorgloeien knipperen. Een tijdje terug is er een topic langsgekomen waarin gezegd werd dat dit te maken kan hebben met kapotte remlichten of remlichtschakelaar.
Als je op zo'n moment buiten de auto naar de remlichten kijkt lichten ze even op als je de rem intrapt, maar gaan ook direct weer uit.
Als de motor even uit is geweest, is het probleem weer over, maar vaak ook als je een tijdje flink doorremt. Echt kapot is het dus ook weer niet, kan het een computerfout zijn?
Een paar gedachten:
- het lijkt of het knipperen begint als je een tijdje veel achter elkaar de rem gebruikt, zoals bij filerijden.
- we zijn het niet tegengekomen voordat de cruisecontrol werd ingebouwd, zo'n 2 maanden terug. Die werkt ook niet als het voorgloeilampje knippert.

Iemand die hier een idee over heeft?
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Hallo Dirk, ik had precies hetzelfde...ik heb de remlicht schakelaar, even los gehaald , een kwartslag draaien, tenminste bij mij stekker eraf, en ik heb hem even open gemaakt, de contacten waren een beetje ingebrand, deze heb ik schoon gemaakt, en nu rij ik er alweer 2 maanden mee zonder 1 probleem....ja een nieuwe kun je ook halen... gr Ton.
sjefkeg
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 jan 2007, 14:37
Locatie: mariahout

Bericht door sjefkeg »

Hallo Dirk,je weet toch wel dat het knipperen van het voorgloeilampje duid op een motormanagement storing.
Even laten uitlezen kan duidelijkheid brengen misschien.
Greoetjes Sjef G
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Nou Sjef daar ben ik het niet mee eens, het kan verschillende oorzaken hebben wanneer het voorgloeilampje knippert, als bij mij de motorkap niet goed dicht is knippert het lampje ook, ook bij een kapot remlicht lampje...en ook bij een defecte remlicht schakelaar......mvg Ton..
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Hoi Sjef en Ton,

Ik verwacht niet dat het een storing in het motormanagement is, die is een maand geleden nog uitgelezen tijdens een beurt.
Ik kan wel eens naar de remlichtschakelaar kijken.

Thanx voor de reacties!
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Kauf
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mar 2007, 17:31
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Kauf »

Als je een trekhaak hebt; haal de bedrading hiervan eens los. Als het probleem dan over is kan het goed zijn er in de contactdoos van de trekhaak wat mis is, waardoor deze kortsluiting oid maakt door vocht ofzo. Dan kan het ook kloppen dat die het soms wel en soms niet doet...
Plaats reactie