Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waslijstje...

vragen over de T4
Plaats reactie
Fili'puurke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2014, 11:23

Waslijstje...

Bericht door Fili'puurke »

Vw-lovers,

Ben sinds n maandje in t bezit van een T4 van 2000 met n 257000km op.
Nu heb ik al 't één en 't ander van de puntjes die ik graag opgelost zou willen hierop teruggevonden.
Maar niet allemaal zijn ze perfect duidelijk terug te vinden, dus zou ik graag nog enkele verduidelijkingen aan jullie willen vragen en excuseer me als 't hier toch al zou uitgelegd zou zijn.
Trouwens is het wel 'n fantastische site om leuke verhalen, tips, trucs, uitleg, mooie foto's, reportages, enzo veel meer nog te lezen van allemaal die liefhebbers hier! Dank voor de moderator v deze site.

Laat ik beginnen met m'n eerste vraag; er hangt een papiertje onder m'n motorkap waarop staat geschreven dat de distributieriem 'n 17000km geleden is vernieuwd doch echter weet ik niet of dat wel echt gebeurt is want voor de rest in het onderhoudsboekje stopt de historie op 'n 160000km, dus hoe kan je zien of de distributieriem effectief vervangen is of versleten is?
Vraag 2; bij het optrekken in z'n 2e en 3e durft hij schokken, nu heb ik hiervoor verschillende mogelijkheden teruggevonden = slippende lockup, kapotte motorsteun, koppelingsplaat en/of drukgroep, vacuumslangetjes vervangen, probleem met 1 v/d dieselinspuitingen en persoonlijk denk ik dan aan een gloeibougie (of hoe heet dat in 't hollands; gloeikaars?) die minder goed werkt... Wat is de oorzaak van dit schokkend optrekken?
Vraag 3; ik zou graag langs de binnenkant van m'n rechtervoordeur ook een opslagbakje voor bijv. 'n fles drinken of wat andere rommel in te kunnen steken hebben zoals langs de linkerdeur is maar origineel kunnen ze dat niet meer nieuw leveren hebben ze me bij VW gezegd. Waar kan ik dat nog vinden nieuw of moet ik 't gaan zoeken 2e hands?
Vraag 4; hoe zit het nu met die achterverwarming achter de bank vooraan op de grond voor m'n 6 passagiers achteraan? Volgens hetgeen ik reeds heb gelezen en wat ik ondervind blaast die enkel warme lucht of heeft dit 'n andere oorzaak?
En vraag 5; hoe komt dat m'n starter van de 10 startpogingen 3 keer na 'n seconde doordraait? Maar erna start hij zonder probleem...

Voor de rest rijdt m'n busje nog vrij lekker alleen wil ik het nog heel graag personaliseren en hierop deze site :wjw jullie nog van op de hoogte houden :adhd

Laat ik jullie alvast bedanken voor de reacties...

Gegroet van Fili'puurke
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Waslijstje...

Bericht door matje86 »

vraag 1: een goede monteur zet de wisselstand onder de motorkap :T44EVER
Laatst gewijzigd door matje86 op 10 nov 2014, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Waslijstje...

Bericht door Pascal-141 »

Vraag 1 : is bijna niet te zien hoe lang een distributieriem er al op ligt. Bij twijfel : alles vervangen , dan weet je dat je terug 90.000km verder kan.
vraag 2 : schokkend optrekken kan vele oorzaken hebben , mazr gloeibougies(gloeikaarsen) hebben daar totaal niks mee te maken , die doen alleen hun werk bij stevige vriestemperatuur , en eens de motor draait , hebben die geen functie meer.
Een goede TDI slaat bij koude start ook altijd aan zonder voorgloeien , zeker bij temperaturen boven het vriespunt.
vraag 3 : deurbak heeft Matje nog te koop , en als het daar niet lukt , op de Engelse VW bus meetings liggen die deurbakken met hele stapels te koop .(nieuw)
vraag 5 : starter loopt waarschijnlijk op zijn einde , ofwel laten reviseren ofwel een andere kopen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Fili'puurke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2014, 11:23

Re: Waslijstje...

Bericht door Fili'puurke »

Oke , bedankt voor de antwoorden tot nu toe :jumpklap
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Waslijstje...

Bericht door Multivan Generation »

Vraag 2: welke motor en versnellingsbak betreft het?
Fili'puurke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2014, 11:23

Re: Waslijstje...

Bericht door Fili'puurke »

De starter is reeds vervangen door een ruilstarter.
De motor is een platte 1.9D...
Plaats reactie