Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

'Werkverkeer' plaat ipv milieusticker

vragen over de T4
Plaats reactie
Hilco L
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:09
Locatie: Nieuw-Amsterdam

'Werkverkeer' plaat ipv milieusticker

Bericht door Hilco L »

Hallo iedereen,

Hier even een vraag aan jullie. Ik ben mezelf een beetje aan het verdiepen omtrent de milieustickers in Duitsland.
Sporadisch kom ik een keer in een stadscentrum en vaak heb je dan een milieusticker nodig.
Ik heb een T4 TDI 88 PK uit 1999 en waarschijnlijk krijg ik dan een rode sticker (voor zover ik dit kon uitvogelen) en dat betekend dus dat je er net zo goed geen sticker op kan plakken want je komt toch nergens in.
Totdat ik een uitzondering op de sticker tegen kwam, namelijk de ''werkverkeer'' plaat/sticker.
Het kwam een paar keer voorbij in andere berichten op weetjewel maar hier stond niet in of je naast de ''werkverkeer'' plaat/sticker ook nog andere zaken nodig hebt als papieren (bewijs) dat je deze sticker mag voeren. Of mag iedereen zomaar zo'n sticker op de auto gooien?

Praktijkvoorbeeld:
Ik word aangehouden want ik heb geen sticker, ik vertel de beste man op m`n beste Duits: 'Auf der Rückseite des Busses ist eine "Arbeit" Aufkleber platziert'.
Zegt de beste man dan oke u mag doorrijden? Of kan hij nog om andere dingen vragen? Een VW T4 is natuurlijk wel aardig geloofwaardig als 'werkverkeer'. :jump

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groeten.
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: 'Werkverkeer' plaat ipv milieusticker

Bericht door m.c van den berg »

Als je een invalidenkaart heeft mag je ook overal komen.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Hilco L
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:09
Locatie: Nieuw-Amsterdam

Re: 'Werkverkeer' plaat ipv milieusticker

Bericht door Hilco L »

Dat gaat aardig lastig worden voor mij..
Gebruikersavatar
matramurena
Berichten: 80
Lid geworden op: 12 dec 2014, 20:33
Locatie: Brekkestø, NO

Re: 'Werkverkeer' plaat ipv milieusticker

Bericht door matramurena »

Misschien kun je dan nog gewoon beter jezelf voordoen als zijnde een slecht Duits pratende toerist die de milieuzones niet snapt. Anders hebben ze gelijk in de gaten dat je weet wat de uitzonderingen zijn en zullen ze verder vragen.
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: 'Werkverkeer' plaat ipv milieusticker

Bericht door Marcel.S »

je eigen van de domme houden werkt best goed ,ook hier in ons landje :yes
alleen hoor ik ook wel eens dat de politie in duitsland erg streng en snel boos is, maar dat werdt me verteld door iemand die een munitie kist in zijn auto had staan ,voor gereedschap ..............vonden ze niet ok :T4politie
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
SanQ
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jun 2008, 23:07

Re: 'Werkverkeer' plaat ipv milieusticker

Bericht door SanQ »

controle gaat medio juli 2015 met camera's en bekeuring volgt automatisch....
je kan wel voor ''arbeit'' een ontheffing aanvragen maar hoe dat precies /zal gaan is nog niet bekend bij mijn weten
juli 2015 dan ook geen toegang meer met gele sticker, maar alleen nog met groene
De waarde van prestaties ligt in het nastreven ervan....
Albert Einstein 1879-1955
Gebruikersavatar
Marcel.S
Berichten: 247
Lid geworden op: 05 okt 2014, 14:38
Locatie: Kullen/Nyhammar Dalarna Zweden

Re: 'Werkverkeer' plaat ipv milieusticker

Bericht door Marcel.S »

ga er maar vanuit dat dat arbeid ontheffing niet voor een Hollander geld en dat het niet zomaar aan te vragen is .
dan denk ik dat Duitse degelijkheid niet alleen in je bussie terug te vinden is .
Groetjes Marcel .

T5 2004 1.9 TDI 140 PK :driveT5
lekker in Zweden Mieps huset
Gebruikersavatar
Space Piraat
Berichten: 207
Lid geworden op: 28 nov 2012, 00:24
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: 'Werkverkeer' plaat ipv milieusticker

Bericht door Space Piraat »

Deze sticker zal weinig nut hebben .
Slechts een waarschuwing


Waarvoor heeft een 'Werkverkeer'-sticker dan wel nut, zul je je vast afvragen. Een 'Werkverkeer'-sticker heeft slechts een attentiewaarde. Hiermee kun je het overige verkeer erop attenderen dat je bijzondere manoeuvres kunt uitvoeren in de buurt van wegwerkzaamheden. Zo kun je als chauffeur van een zandauto links rijden bij het naderen van een werkvak waar werkverkeer links moet uitvoegen. Daarbij is een sticker met de tekst 'Werkverkeer' een voorwaarde om gebruik te mogen maken van vergunningen en ontheffingen.
hier staat het hele verhaal

http://www.verkeersborden.com/tips-en-a ... ra-rechten

persoonlijke ervaring (20 jaar met deze sticker rond gereden ) als je in een milieu zone komt wordt je via je kenteken gecontroleerd en niet door die sticker
Een vergunning zonder deze sticker of sticker zonder vergunning heeft geen waarde .

ooit al een bedacht hier op het forum , bij een tankstation waar ze stickers verkopen een kannetje benzine tanken i.p.v. diesel
en gelijk een sticker kopen ??

succes met verder uitzoeken :knipoog
De O.M.G.B
www.busje.tk
Hilco L
Berichten: 48
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:09
Locatie: Nieuw-Amsterdam

Re: 'Werkverkeer' plaat ipv milieusticker

Bericht door Hilco L »

Allen bedankt voor de reacties!

Het is wel duidelijk zo.. word niks... :bonk
Plaats reactie