Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dinitrol behandeling

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gerotterdam
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:11
Locatie: NH

Dinitrol behandeling

Bericht door Gerotterdam »

Ik heb de bus een Dinitrol behandeling laten geven.

Wellicht niet zo interessant voor iedereen, maar hierbij een link naar foto's...

http://s823.photobucket.com/user/gerott ... 0bus/story

Als het goed is moet je een wachtwoord opgeven: "Dinitrol".

Is erg kostbaar en de meningen bij "techneuten" zijn verdeeld.
Ik heb een Volvo 480 4 jaar geleden bij hetzelfde bedrijf laten behandelen.

Hopelijk houdt het de roest binnen de perken.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Dinitrol behandeling

Bericht door Pascal-141 »

Gerotterdam schreef: Is erg kostbaar en de meningen bij "techneuten" zijn verdeeld.


Hopelijk houdt het de roest binnen de perken.
Wel , mijn mening is alvast ook "verdeeld" als ik die foto's zo bekijk ...
Ik heb er toch wel een paar opmerkingen bij :

- Een auto Dinitrollen is zeker OK , maar het werkt eigenlijk alleen GOED als het bij een (bijna) nieuwe auto gedaan word , dus nog VOOR er roest inzit . Wanneer er al roest in zit , ga je het met een lagje wax niet meer tegenhouden (roest zal gewoon verder roesten )
- Hadden ze niet genoeg tijd of zo om alles af te plakken ? ik zie veel onderdelen gewoon meegespoten , en ook spuit vlekken , zoals bvb op het hoekje op het spatbord , bij de wielrand . Rubbers van de hondenbotten en onderste ophangdriehoeken lijken ook gewoon meegespoten ...
- De drempels aan de onderzijde zijn ook meegspoten in het bruine spul , daar bestaat ook overspuitbaar spul voor , zodat het toch netjes blijft . Ik vraag me af wat dat nu gaat geven in de toekomst , want dat bruine spul blijft toch altijd wat plakkerig ...
- En wat ik persoonlijk wel heel spijtig vind , is dat de waxlaag gewoon over een verrotte frontbalk werd gespoten ! Waarom is er eerst niet een uurtje uitgetrokken om het rotte eruit te slijpen en wat platen in te lassen ? Om eerlijk te zijn , met zo'n frontbalk wil ik zelf geen ongeval meemaken , want dat ding is wel zijn sterkte kwijt .

Ik zeg dit niet om kritiek te geven hoor , maar ik wil het eerder meegeven als tips
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Gerotterdam
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:11
Locatie: NH

Re: Dinitrol behandeling

Bericht door Gerotterdam »

Pascal-141 schreef:
Gerotterdam schreef: Ik zeg dit niet om kritiek te geven hoor , maar ik wil het eerder meegeven als tips
Wordt gewaardeerd.

Ik ben geen autotechneut en ben inderdaad benieuwd naar mening van anderen.

Een nieuwe auto behandelen is inderdaad het beste. Snap ik.
Maar als je ziet wat voor old timers er allemaal door het bedrijf gedaan wordt... Die zijn lang niet allemaal keihard.
En eerlijk gezegd had ik meer roest verwacht...

En ik heb niet de illusie dat er nooit roest komt, maar ja... ik gebruik hem dagelijks en voel me nu iets beter met al die pekel...

Jou mening over die voorbalk neem ik serieus. Ik ga ergens na of die inderdaad tot gevaar kan zorgen.
jammer dat het geen afschroefbaar element is.

Dank voor je mening!


Gero
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Dinitrol behandeling

Bericht door Pascal-141 »

Gerotterdam schreef:
Pascal-141 schreef:
Gerotterdam schreef: Ik zeg dit niet om kritiek te geven hoor , maar ik wil het eerder meegeven als tips
Wordt gewaardeerd.


Jou mening over die voorbalk neem ik serieus. Ik ga ergens na of die inderdaad tot gevaar kan zorgen.
jammer dat het geen afschroefbaar element is.

Dank voor je mening!


Gero
Heu ... die frontbalk hangt met een paar bouten vast , en is er zo vanaf hoor !
Je moet dan aan de achterzijde wel de radiator even aan koordjes ophangen (want deze rust op de frontbalk) , en de plastic clips waarmee de bekabeling vastzit even openen .

Op deze foto zie je bij de rode pijlen waar de bouten zitten waarmee de frontbalk vastgeschroefd zit .
Afbeelding

En de groene pijlen duiden de rotte plaatsen aan , dit is naar mijn mening structureel een zwak punt van je auto nu . Hou er rekening mee dat deze frontbalk de klap van een ongeval moet opvangen ! En , de frontbalk houd ook de chassisbalken bij elkaar . Moest het mijn auto zijn , dan zou ik een andere frontbalk zoeken , of deze frontbalk terug verstevigen door er nieuwe platen in te lassen .


en dit is hoe de frontbalk eruit ziet (in goede staat) , los van de auto :
Afbeelding
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Gerotterdam
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 okt 2014, 20:11
Locatie: NH

Re: Dinitrol behandeling

Bericht door Gerotterdam »

Beide bedankt voor de waardevolle en complete reactie.
Ik heb de foto's ook naar VW bedrijswagens dealer A-Point gestuurd.
Zij adviseerde ook het niet te laten zoals het is...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Dinitrol behandeling

Bericht door Harry 341 »

Deze staat ook bij de dinitrol specialist...zijn ze wel een weekje zoet mee...en dit is gewoon helemaal nieuw op gebouwd..
Bijlagen
10671249_645469452238188_5449847219677288700_n.jpg
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie