Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tegenstrijdige berichten olie verversen DSG7

vragen over de T5
Plaats reactie
meggie-bekkers
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mei 2010, 20:55

tegenstrijdige berichten olie verversen DSG7

Bericht door meggie-bekkers »

Goededag

Ik krijg voor het vervangen van olie van een DSG 7-traps automaat verschillende info.
Er wordt gesproken over 60000 km en dure olie (6 liter) met filter en prijzen van b.v. 199 euro bij de DSG dokter...
Daarnaast krijg ik van een automaat-revisiebedrijf uit de regio de terugkoppeling dat er in een 7 traps geen filter zit, en maar 1,7 liter olie, terwijl dit gewone versnellingsbakolie mag zijn.

Weet iemand van jullie nu waar de waarheid zit?
Er zit namelijk wel verschil in de 6 en 7 traps automaten qua prijzen voor het vervangen van olie.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

G Bekkers
Jay
Berichten: 109
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:11

Re: tegenstrijdige berichten olie verversen DSG7

Bericht door Jay »

de T5 GP heeft een 7-traps DSG (type DQ 500) waarvan elke 60.000 km én de olie ververst én het filter vervangen dient te worden volgens onderhoudsvoorschrift.

het automaat-revisiebedrijf maakt echt een vergissing: de DSG van bijvoorbeeld de Caddy heeft of een 7-traps DSG (type DQ 200) , deze heeft geen onderhoudsvoorschrift mbt het verversen van de DSG-olie of een 6-traps DSG (type DQ 250) welke ook een onderhoudsvoorschrift van 60.000 km heeft. Eea heeft namelijk te maken of de DSG een natte plaat koppeling heeft (en dus onderhoudsvoorschrift) en de andere niet. De olie is géén "gewone versnellingsbakolie"!

De DSG dokter spreekt dus de waarheid ... zoals eigenlijk wel verwacht.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: tegenstrijdige berichten olie verversen DSG7

Bericht door ktmkrik »

Heb er geen ervaring mee maar zou de beurten wel correct aanhouden want heb wel gehoord als het misgaat dat het dan ook gelijk flink in de papieren loopt.
En wat is nu een paar honderd euro op 60000km!
Plaats reactie