Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

klapperen achter ? kan het niet vinden (opgelost)

vragen over de T4
Plaats reactie
spridget
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jun 2014, 20:20

klapperen achter ? kan het niet vinden (opgelost)

Bericht door spridget »

hallo,

sinds een tijdje heb ik wat lawaai in de vorm van "klapperen" rechts achter. Het geluid klinkt als metaal op metaal.
Het schuifdeurpaneel liet hier en daar los van de klikkers en dacht dat het daar van kwam maar toen ik achterin ging zitten tijdens het rijden was het duidelijk niet daarvan. Vandaag de bus op de brug gehad en kan niks ontdekken aan de draagarm of schokbreker.
Verder zit er geen speling op het achterwiel, en heb nog overal een breekijzer tussen gezet om te kijken of er ergens ruimte op zit.

Iemand een idee waar ik verder kan kijken?
Laatst gewijzigd door spridget op 08 feb 2015, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: klapperen achter ? kan het niet vinden

Bericht door frank884 »

Klapperen Voor daar heb toen ook lang naar gezocht en van alles vervangen maar dat was toen de onderste fuseekogel
achter zit niet veel!!

een draagarm met een schokbreker en een losse veer (die veer daar kan wel een stukje vanaf breken als je veel leeg rijdt)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
spridget
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jun 2014, 20:20

Re: klapperen achter ? kan het niet vinden (opgelost)

Bericht door spridget »

half jaar geleden de schokbrekers vervangen waarbij de achterste ophanging aan de bovenkant de bus vastgeroest zat aan de bout. Moest deze doorslijpen. Hierdoor had ik de bout naar buiten gedraaid en de beugels/montagepunten naar buiten gedrukt en later een langere bout erin gedraaid die ik blijkbaar niet vast genoeg heb gezet waardoor later de schokbreker iets kon verdraaien in de ophanging. Nu goed vastgezet.
Plaats reactie