Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

even voorstellen

Bericht door Hella »

Hallo,

Wij, Hans Scholten en Hella Klieverik en woonachtig in Oldenzaal, zijn sedert 22-11-2014 trotse bezitters van een witte T4 bouwjaar 04-1991 2.4 diesel California uitvoering :ikrij .

Voor zijn leeftijd is het echt nog een plaatje, gekocht bij Josh Schippers in Dalfsen. De gehele onderhoudshistorie (w.o. koppeling, cilinderkop, trouw alle beurten elke 10.000 km en recent nog de distributie) vanaf het moment dat de auto in NL op kenteken is gezet (april 1994) zit er bij. De motor heeft 300.000 km gelopen en verbruikt ongeveer 1 liter olie op 2500 km (heb er zelf inmiddels al 3500 km mee gereden). Lijkt mij nog heel netjes.
Ook alle originele boekjes van Westfalia en van alle nadien gemonteerde accessoires zijn er bij.
Het enige waar ik nog niet uit ben is hoe het Philips alarm werkt. Er zit een slotje in het dashboard om het aan en uit te zetten en er is een bewegingsmelder op het dashboard gemonteerd. Alleen gaan de lampjes van de bewegingsmelder niet branden als ik de sleutel in het slotje omdraai. Ook gebeurt er niets als ik bijv. 1 minuut heb gewacht en dan een portier open.
Verder heeft het slot van de achterklep een rare draai. Linksom dan open je de achterklep en kun je de sleutel uitnemen, maar rechtsom kan ik de sleutel een kwartslag draaien maar de sleutel niet uitnemen; dat lijkt geen functie te hebben. Wel zie ik in de onderhoudshistorie dat er ooit eens aan het slot is gewerkt. Zou het kunnen zijn dat daarmee het alarm wordt geactiveerd?

Ook is de auto roestvrij althans is zo op het oog is nergens (niet op de carrosserie noch op het chassis aan de onderzijde) roest te ontdekken. Maar goed, dat schijnt niet veel te zeggen als ik alle 'roestverhalen' op dit forum zo doorlees :ie .
Ik heb ergens (Duits forum ?) gelezen dat de 1e serie van de T4 zou zijn gemaakt bij Audi en dat daar de totale carrosserie zou zijn verzinkt (net als bij alle Audi's gebruikelijk was). De eerste serie zou te herkennen zijn aan het hooggeplaatste VW embleem op de achterklep; en dat is bij de onze het geval. Het zou mooi meegenomen zijn (en ook een hele geruststelling zijn) als dat verhaal inderdaad waar is. Daar wordt je dan gewoon blij van :jumpklap .

De T4 is voorzien van (demontabele) dak dragers en een fietsenrek met 3 goten. De bevestigingspunten voor de dak dragers zijn gemonteerd op het hefdak. Zijn er zaken waar ik op moet letten indien ik die dragers zou willen gebruiken. Verder vraag ik mij af of op het fietsenrek een elektrische fiets + normale fiets kunnen worden vervoerd. Of wordt dat te zwaar?

We hebben echt zin om vanaf dit jaar er met de camper flink op uit te trekken. Het gevoel van vrijheid is gewoon onbetaalbaar.
Maar eerst willen we nog een paar comfortaanpassingen doorvoeren. De achteruitrijcamera ligt klaar voor montage net als de nog in te bouwen 2 dubbele usb aansluitingen voor TomTom en telefoon/tablet. Gisteren ook maar 2 windschermpjes voor de voorportieren besteld. Want de enige verkoeling op hete dagen is 'draaico'.

De tijd dat ik zo'n beetje alles zelf aan auto's deed heb ik gehad. Zin daarin is weg.
Ik zoek dan ook nog een goede garage in/rond Oldenzaal waar ik de T4 met goed vertrouwen in onderhoud kan geven.
Zijn er leden die mij daarvoor een tip kunnen geven?

Tot zover onze introductie op dit forum.
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: even voorstellen

Bericht door JanP »

Dag Hella,
welkom hier op het forum!
Misschien is het handig om je vragen even per stuk te stellen op de betreffende pagina's.
Veel veilige kilometers en mooie vakanties gewenst.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: even voorstellen

Bericht door Hella »

Hallo Jan, dank je voor jouw welkom.

De vragen heb ik inderdaad elders op het forum al gesteld; de discussie loopt nu over de vraag of de 1e serie T4 (te herkennen aan het hooggeplaatst VW embleem op de achterklep) wel of niet volledig verzinkt is.
Ik hoop dat iemand met een verklaring komt (ook als het een broodje aap verhaal mocht zijn).
Mac
Berichten: 769
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:26
Locatie: Raalte

Re: even voorstellen

Bericht door Mac »

Welkom op :wjw
Het camper weekend is een mooie gelegenheid om op al je vragen een antwoord te krijgen. :T44EVER
It's not what you buy
It's what you create.
Plaats reactie