Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
brandstof additief
brandstof additief
Iemand ervaring of het de moeite loont om bij elke tankbeurt een additief toe te voegen om de EGR en de roetfilter schoon te houden...Of zijn het fabeltjes zonder enige meerwaarde? Ervaringsdeskundigen....????
Re: brandstof additief
Ik tank elke 10e keer Shell V-power.
Werkt prima bij mijn bus. Hij rijdt daarna stiller en soepeler.
Ik neem aan dat de verstuivers schoner zijn en beter verstuiven.
Omdat mijn bus geen roetfilter heeft weet ik niet wat het daarvoor zou betekenen.
Bij de andere tankbeurten tank ik altijd merkdiesel.
Ik kom niet bij Tango, Tinq, etc.
Werkt prima bij mijn bus. Hij rijdt daarna stiller en soepeler.
Ik neem aan dat de verstuivers schoner zijn en beter verstuiven.
Omdat mijn bus geen roetfilter heeft weet ik niet wat het daarvoor zou betekenen.
Bij de andere tankbeurten tank ik altijd merkdiesel.
Ik kom niet bij Tango, Tinq, etc.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Re: brandstof additief
Het is een misvatting om te denken dat shell benzinestations door de shell raffinaderij worden bevoorraad, en Esso door Esso etc.
Alle maatschappijen maken gebruik van brandstofdepots in de regio die worden bevoorraad door een aantal verschillende raffinaderijen rondom Rotterdam. Het maakt dus absoluut niet uit waar je (gewone diesel of benzine) tankt. De shell diesel is exact dezelfde als de tinq of tango diesel.
Hoe shell de 'V power' distribueert weet ik niet.
Alle maatschappijen maken gebruik van brandstofdepots in de regio die worden bevoorraad door een aantal verschillende raffinaderijen rondom Rotterdam. Het maakt dus absoluut niet uit waar je (gewone diesel of benzine) tankt. De shell diesel is exact dezelfde als de tinq of tango diesel.
Hoe shell de 'V power' distribueert weet ik niet.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Re: brandstof additief
Ik ga altijd tanken bij de Makro . Misschien voor de reis morgen (naar Leipzig) wat van die speciale Diesel erin gooien? Is dat handig? Ik tank altijd gewoon normale diesel, vandaar de vraag ook :)
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Re: brandstof additief
Lekker doorrijden op gewone diesel, V-power & Ultimate is een marketing tool...whizzi schreef:Ik ga altijd tanken bij de Makro . Misschien voor de reis morgen (naar Leipzig) wat van die speciale Diesel erin gooien? Is dat handig? Ik tank altijd gewoon normale diesel, vandaar de vraag ook :)
Géén bio-diesel tanken in Duitsland, is te dik/stroperig voor de verstuivers + smeert de pomp ook niet goed.
Tip voor Duitsland:
Daar is de brandstof tussen 16.00 & 19.30 het goedkoopste.
's Nachts is het duurste.
De prijzen veranderen in Duitsland 4 tot 5x per dag. Kan wel € 0,10- € 0,15 per liter verschil uitmaken.
Handige app voor goedkoop tanken in Duitsland op je smartphone: http://www.clever-tanken.de/
Speul ze in Leipzig
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: brandstof additief
Weet niet waar je dit verhaal weghaalt maar helemaal klopt het niet, dat de brandstof bij depots wegkomt klopt maar elk merk Shel Esso en noem maar op gooit bij afname van brandstof uit een depot haar eigen additieven toe dus er is wel degelijk verschil in kwaliteit van de brandstof en elke brandstof is dus niet hetzelfde!freek schreef:Het is een misvatting om te denken dat shell benzinestations door de shell raffinaderij worden bevoorraad, en Esso door Esso etc.
Alle maatschappijen maken gebruik van brandstofdepots in de regio die worden bevoorraad door een aantal verschillende raffinaderijen rondom Rotterdam. Het maakt dus absoluut niet uit waar je (gewone diesel of benzine) tankt. De shell diesel is exact dezelfde als de tinq of tango diesel.
Hoe shell de 'V power' distribueert weet ik niet.