mag je in BELGIE de scheidingswand van de DC vervangen door een soort van rooster zoal je hier ook veel ziet in al die SUV's
ik weet het in iedergeval niet meer
ben al in een keuringsstation geweest maar daar weten ze het zelfs niet
groeten
Wouter
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
DC vraagje
- Multivan Generation
- Berichten: 34498
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Voertuigen van de categorie N1 (lichte vrachtauto) met een dubbele bestuurdersruimte
Artikel 27 bis § 2. van het K.B. van 15/03/1968 geeft de bepalingen weer van lichte vrachtauto’s met dubbele bestuurdersruimte.
(De passagiersruimte omvat twee rijen zetels of banken en is afgescheiden van het goederengedeelte door een wand. De passagiersruimte beschikt over maximum 6 plaatsen die van de bestuurder niet meegerekend.)
Artikel 27 bis § 2 punt 1.2.5. en artikel 27 bis § 2 punt 2.2.3. van het K.B. van 15/03/1968 bepalen dat achter de tweede rij zitplaatsen een verticale, volledige scheidingswand, van de vloer tot het dak, aanwezig moet zijn. Deze scheidingswand moet derwijze aangebracht zijn dat er, tijdens het rijden, langs binnen, geen doorgang tussen de laadruimte en de passagiersruimte mogelijk is.
Wat is de bedoeling (meer zicht naar achteren, doorgang naar laadruimte, honden meenemen, ...) ?
Wil je de volledige wand vervangen door een rooster? veel kans op problemen
Wil je enkel het bovenste deel voor beter zicht naar achteren vervangen door een vaste rooster (geen flexibel netje of zo), dan denk ik dat ze er niet lastig gaan om doen.
Succes en hou in ieder geval rekening met de 50% regel (helft wielbasis = min laadruimte) want die is maar nipt bij een Kwb DC
Artikel 27 bis § 2. van het K.B. van 15/03/1968 geeft de bepalingen weer van lichte vrachtauto’s met dubbele bestuurdersruimte.
(De passagiersruimte omvat twee rijen zetels of banken en is afgescheiden van het goederengedeelte door een wand. De passagiersruimte beschikt over maximum 6 plaatsen die van de bestuurder niet meegerekend.)
Artikel 27 bis § 2 punt 1.2.5. en artikel 27 bis § 2 punt 2.2.3. van het K.B. van 15/03/1968 bepalen dat achter de tweede rij zitplaatsen een verticale, volledige scheidingswand, van de vloer tot het dak, aanwezig moet zijn. Deze scheidingswand moet derwijze aangebracht zijn dat er, tijdens het rijden, langs binnen, geen doorgang tussen de laadruimte en de passagiersruimte mogelijk is.
Wat is de bedoeling (meer zicht naar achteren, doorgang naar laadruimte, honden meenemen, ...) ?
Wil je de volledige wand vervangen door een rooster? veel kans op problemen
Wil je enkel het bovenste deel voor beter zicht naar achteren vervangen door een vaste rooster (geen flexibel netje of zo), dan denk ik dat ze er niet lastig gaan om doen.
Succes en hou in ieder geval rekening met de 50% regel (helft wielbasis = min laadruimte) want die is maar nipt bij een Kwb DC
ik ben van plan de de hele DC er uit te doen en dan eerst de twee achterste zijpannelente laten vervangen door glas om dan een de scheiding te gaan maken achter de tweede rij stoelen door middel v an een metalen rolbeugel met daar in een draad gelast . deze rolbeugel bevestig ik dan met breekbouten aan de wagen . het onderste deel ven de nieuwe DC (achter de zetels )wordt bekleed met leder net zoals de zetels.
En waarom ik dit wil ?
om eens iets anders te hebben als al die andere DC's
Groeten Wouter
PS: ik betaal nu ook al de volle pot wegentax, door de inbouw van mijn installatie in de bus heb ik maar 60% van de nodige laadruimte meer
dus het kan toch al niet meer duurder worden aan taxen
En waarom ik dit wil ?
om eens iets anders te hebben als al die andere DC's
Groeten Wouter
PS: ik betaal nu ook al de volle pot wegentax, door de inbouw van mijn installatie in de bus heb ik maar 60% van de nodige laadruimte meer
dus het kan toch al niet meer duurder worden aan taxen