Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

teller reset na gebruik ruitenwisser

vragen over de T5
Plaats reactie
Roy H
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2011, 21:27

teller reset na gebruik ruitenwisser

Bericht door Roy H »

Hallo,

Heb al een tijdje dat als ik (meestal bij vochtig weer) mijn ruitenwisser voor aan tik of op interval stand zet, dat m' teller unit zichtzelf reset. de verlichting gaat eerst uit dan aan en alle waarschuwingslampjes gaan ook even branden. tellers zakken naar 0en gaan vervolgen weer naar de stand waar ze moesten staand. ook de dagteller, klok en MFA komen weer op 0 te staan. he al naar verschillende dingen gekeken mar kan niets vinden. Heb wel een keer m'n wissermotor stuk gehad en het welbekende sproeier slangetje lek gehad.

zag op volksforum iemand die precies het zelfde heeft gehad, maar daar stond helaas niet de oplossing bij. heb er nog wel op gereageerd maar nog geen reactie...

Heeft iemand dit eerder gehoord of zelf meegemaakt?
:driveT5
T5 183pk 460Nm 60 jahre edition
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: teller reset na gebruik ruitenwisser

Bericht door Stekeltje »

Het klinkt als een massaprobleem, Is er ooit wat los geweest? Sla(tik) eens alleen maar tegen klokunit of stuurkolom. Beweeg eventueel het stuur eens naar voren of achteren.
Roy H
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2011, 21:27

Re: teller reset na gebruik ruitenwisser

Bericht door Roy H »

kleine edit:

Het gebeurd dus alleen in combinatie met gebruik interval ruitenwisser en meestal bij vochtig weer. soms zelfs zo erg dat hij bij iedere slag van de ruitenwisser een keer reset.
:driveT5
T5 183pk 460Nm 60 jahre edition
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: teller reset na gebruik ruitenwisser

Bericht door Stekeltje »

Dat vochtige weer heb je uiteraard dan ook alleen als je de interval gebruikt, Als de ruitenwissers normaal aan staan gebeurt er dus niks geks?
Wellicht dat de computer bij de dealer een foutcode geeft maar als ik het zou hebben zou ik eerst alle relais's eens extra aandrukken in de hoop dat het zoiets simpels is. Itt tot vroeger zal het intervalsignaal via de canbus komen.
ynewiebe
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jul 2010, 12:02

Re: teller reset na gebruik ruitenwisser

Bericht door ynewiebe »

Goedemorgen,
Nou heb ik sinds kort hetzelfde probleem.
Is er door jullie nog een oorzaak gevonden?
fietsensloper
Berichten: 156
Lid geworden op: 17 aug 2013, 14:28
Locatie: Ruinerwold

Re: teller reset na gebruik ruitenwisser

Bericht door fietsensloper »

Zelfde probleem heb ik ook gehad.
Er zitten in de teller unit 3 condensators. Als je de teller uitbouwt en uit elkaar haalt, kun je ze los solderen en er nieuwe in plaatsen van ongeveer dezelfde waarde.
Hierna zijn de problemen over :yes
Zie ook nog dit draadje: viewtopic.php?f=3&t=51798&hilit=elko
Geld lijkt op vet. Van beide is er genoeg, maar altijd op de verkeerde plaatsen
Plaats reactie