Er zijn nog wat dingen die ik wil veranderen aan mijn 96ér T4 2,5 TDI
oa een andere tellerunit met rood/blauwe verlichting en, als het ff kan, een infopanel.
hoe herken ik een can-bus auto of can-bus onderdeel in het algemeen bij de T4?
In hoeverre kun je bijvoorbeeld het nieuwere model dashboard (schakelaars) gebruiken in een ouder type (96 tot ?? 99 ofzo?) dashboard/kabelboom?
stekkers kun je omsolderen, maar werkt de rest vergelijkbaar?
Past een klokkenstel van de nieuwere types (met blauw/rode verlichting van achteren ) bijvoorbeeld goed in de electronica van de andere dashboardtypes (met verlichting groen en van bovenaf (ook hier weer... stekkers zijn om te solderen)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
CAN bus ja of nee en andere compatibiliteitsproblemen
- Roger B. (11)61
CAN bus ja of nee en andere compatibiliteitsproblemen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
In princiepe kun je alles omzetten en zal ook bijna alles werken.
Wat niet werkt is je toeren teller en indien je MFA gaat inbouwen dan werkt je verbruiksmeting niet, dit zijn canbus gestuurde dingen. (ook verschil in bits, de oude is een 8 bits computer en de nieuwere is een 16 bits ( als ik het goed heb, verschil zit in ieder geval in de bits en bytes)
Verder werkt alles op de normale manier. (temp aanwijzing, brandstof nivo, handrem, enzz.)
Software matig kun je allerlei dingen in je klokkespel uitzetten, zoals remslijtage indicatoren, abs is aan de massa enz....
René
Wat niet werkt is je toeren teller en indien je MFA gaat inbouwen dan werkt je verbruiksmeting niet, dit zijn canbus gestuurde dingen. (ook verschil in bits, de oude is een 8 bits computer en de nieuwere is een 16 bits ( als ik het goed heb, verschil zit in ieder geval in de bits en bytes)
Verder werkt alles op de normale manier. (temp aanwijzing, brandstof nivo, handrem, enzz.)
Software matig kun je allerlei dingen in je klokkespel uitzetten, zoals remslijtage indicatoren, abs is aan de massa enz....
René