Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tafel frame

vragen over de T4
Plaats reactie
Ger de Groot
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 aug 2009, 22:15

tafel frame

Bericht door Ger de Groot »

Hallo,

Wie kan mij helpen aan de maten van het schaarframe wat ooit door Westfalia (of een toeleverancier) is gemaakt om de binnentafel van de Westfalia T4 ook buiten te gebruiken , wie heeft er zo eentje of weet iemand waar ik de maten van kan overnemen ?

Bvd
Ger
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: tafel frame

Bericht door Hanz »

Dit onderwerp is kort geleden nog langs gekomen in dit topic:
viewtopic.php?f=2&t=49509#p354179
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: tafel frame

Bericht door Hella »

Zal deze dagen een foto plaatsen van 'mijn' oplossing met het schaarframe van het € 15,-- tafeltje van de Blokker en de beugelclips van de Gamma.
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: tafel frame

Bericht door Hella »

Bij deze de beloofde foto's.

Lengte van de poten: 77 cm
breedte: 57 cm
buisdiameter: 22 mm
clips: clicclips van de Gamma
Bijlagen
P1050019.JPG
P1050019.JPG (101.83 KiB) 1484 keer bekeken
P1050018.JPG
P1050018.JPG (104.39 KiB) 1484 keer bekeken
P1050017.JPG
P1050017.JPG (104.97 KiB) 1484 keer bekeken
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: tafel frame

Bericht door VWT4 »

Super oplossing, had de betreffende donor blokker tafel ook een naam?
Ik zie dat je het frame nu nog niet deelbaar hebt, waar laat jij nu het frame?

Misschien nog een tip om open clips vast onder de tafel te gebruiken, dan klikt het frame nog sneller aan de tafel.

p.s. Waar is de zwarte dop, je ziet deze vaker onder de westfalia tafels, voor?
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: tafel frame

Bericht door odorf »

VWT4 schreef:p.s. Waar is de zwarte dop, je ziet deze vaker onder de westfalia tafels, voor?
Dop is afwerking voor twee ondiepe gaten zodat, als de bank in slaapstand staat, de grendelpin (vooraan) die uitsteekt nog ruimte heeft en het tafelblad niet beschadigd.
(Daarom moet het tafelblad altijd goed naar achteren geschoven opgeborgen worden. :knipoog )

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: tafel frame

Bericht door VWT4 »

odorf schreef:
VWT4 schreef:p.s. Waar is de zwarte dop, je ziet deze vaker onder de westfalia tafels, voor?
Dop is afwerking voor twee ondiepe gaten zodat, als de bank in slaapstand staat, de grendelpin (vooraan) die uitsteekt nog ruimte heeft en het tafelblad niet beschadigd.
(Daarom moet het tafelblad altijd goed naar achteren geschoven opgeborgen worden. :knipoog )

Odorf
ok, bedankt!
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: tafel frame

Bericht door Hella »

Die tafel was een paar weken geleden samen met tuinstoelen in de aanbieding bij Blokker.
Nog te bekijken op de Blokker site.
Zie deze link:

http://www.blokker.nl/nl/blknl/tuin/cam ... -en-slapen
Merk: Royal Patio Campingtafel Bergamo
Maar volgens de site UITVERKOCHT :muur

De clips kunnen aan de onderkant worden geopend. Maar ik laat ze op het frame zitten want ze zitten in de weg / zijn kwetsbaar bij het opbergen van het tafelblad.
Het frame is inderdaad (nog) niet deelbaar. Zou wel kunnen met een dunnere binnenbuis. Maar ik denk dat dat ten koste gaat van de stabiliteit.
Het frame ligt achter de zitbank bij de tuinstoelen op het bedgedeelte en niet in de weg. Want als je gaat slapen staan de stoelen toch buiten on der de luifel en dus ook de (het) tafel(frame). Mogelijk dat er nog voldoende ruimte is op de vloer onder de zitbank (nog niet getest).
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: tafel frame

Bericht door Hanz »

Hella schreef:Mogelijk dat er nog voldoende ruimte is op de vloer onder de zitbank (nog niet getest).
Daar is dus niet genoeg ruimte, dat is ook de reden dat Westfalia het originele onderstel deelbaar heeft gemaakt. Ik heb zo'n origineel onderstel een keer op de kop getikt bij Poptop en als het gedeeld is past het precies in de bergruimte onder de zitbank.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Ger de Groot
Berichten: 37
Lid geworden op: 05 aug 2009, 22:15

Re: tafel frame

Bericht door Ger de Groot »

Hallo ,

Bedankt voor alle reacties , ik ga s aan de slag met zoeken naar een donor tafel ,of ik ga eens kijken bij de camping artikelen boer wat er aan tentstok is , dan ga ik voor alu buis , scheelt weer een paar grammen .
Als t wat is geworden zien jullie het wel .

Groet
Ger
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4773
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: tafel frame

Bericht door Hanz »

Als je zelf iets gaat knutselen van tentstok is het wel handig als het frame in de bergruimte onder de zitbank past. Daar zit tenslotte ok het tafelblad zodat je alles in een keer kunt pakken. Je hoeft dan niet je hele bus overhoop te halen om je tafel in elkaar te kunnen zetten.
Overigens gebruiken wij de vrijstaande tafel ook vaak in de bus. Je kunt hem dan tijdens het koken even opzij zetten zodat je beter bij het gas en de kastjes kunt en je hebt toch tafelruimte bij de hand.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie