Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

adres gezocht voor montage slaapbank/gordels multivan II

vragen over de T4
Plaats reactie
Olofm
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2015, 14:52

adres gezocht voor montage slaapbank/gordels multivan II

Bericht door Olofm »

Hallo T4 rijders, bedankt voor de vele tips en info
een kleine update, voor mijn t4 uit 2001 gebruikte ramen uit een Generation laten monteren door http://www.autoglaz.nl te hoofddorp erg netjes en vakkundig gedaan zoek alleen nog adres om zitslaapbank met gordels te kunnen laten monteren dit omdat er geen fabrieksvoorbereiding in zit bijgaande fotos
camperdakje laten monteren bij Atrion met gelijk een rdw-camperkeuring met hun leeninterieur




Hallo allemaal, als nieuw lid en happy owner v een T4 DC ben ik bezig deze om te bouwen naar multivan II versie voor mooie vancantie reizen met vrouw en peuter
de b2b draaistoelen zitten er in met hulp.. maar gaande weg ontdekt dat als je een baseline T4 hebt het toch wel last wordt;
om de zitslaapbank te monteren dient de rails en gordels bevestigd te worden maar nu komt het probleem;
in de staande stijlen zitten wel gaten voorbereid af fabriek maar geen schroefdraad om gordel in vast te zetten.. :ie en dat is nu wel een dingetje want ik kan niet lassen en ben geen technisch talent.. wie kan/wil mij helpen met montage van de bank en gordels en helpt mij uit de brand? vergoeding in overleg.. heeft er iemand ook ervaring met een b2b draaistoel aanpassing met isofix voor kinderstoeltje als je een adresje weet die dit kan hoor ik hetgraag ! zat ik blij te wezen met een mooie bus met maar 160dkm 2.5tdi 88kw ben ik verpest door een proefrit in een echte multivan met 120pk dan is de rit in je eigen busje toch weer anders; ik vind mijn wegligging zwabberig en overhellen nu heb ik een stabilisatorstang gekregen voor achter maarja ff onderschroeven gaat niet wat in de balken zit geen schroefdraad.. maarja dit kan ook na de vacantie.. bus rijdt lekker rustig en zuinig maar is wel traag van 2,3 tot 4 is hier een remedie zonder dat het meteen een scheurijzer wordt want ik wil wel een paar plezier hebben van de bus :driveT4 als Atlantis multivan campertje ik woon in regio alkmaar maar een stukje rijden doe ik met plezier .. ohja heb of weet je een bank en verleng matras in de blauw/grijs Atlantis kleur te koop verneem ik het graag want ik heb een "Generation" bank, en Atlantis stoelen dan heb ik toch een setje voor mijn blauwe bus gr Olof
Laatst gewijzigd door Olofm op 24 jun 2015, 21:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: hulp gezocht montage slaapbank multivan iso fix op draaistoel?

Bericht door LAYCA »

Olofm schreef:Hallo allemaal, als nieuw lid en happy owner v een T4 DC ben ik bezig deze om te bouwen naar multivan II versie voor mooie vancantie reizen met vrouw en peuter
de b2b draaistoelen zitten er in met hulp.. maar gaande weg ontdekt dat als je een baseline T4 hebt het toch wel last wordt;
om de zitslaapbank te monteren dient de rails en gordels bevestigd te worden maar nu komt het probleem;
in de staande stijlen zitten wel gaten voorbereid af fabriek maar geen schroefdraad om gordel in vast te zetten.. :ie en dat is nu wel een dingetje want ik kan niet lassen en ben geen technisch talent.. wie kan/wil mij helpen met montage van de bank en gordels en helpt mij uit de brand? vergoeding in overleg.. heeft er iemand ook ervaring met een b2b draaistoel aanpassing met isofix voor kinderstoeltje als je een adresje weet die dit kan hoor ik hetgraag ! zat ik blij te wezen met een mooie bus met maar 160dkm 2.5tdi 88kw ben ik verpest door een proefrit in een echte multivan met 120pk dan is de rit in je eigen busje toch weer anders; ik vind mijn wegligging zwabberig en overhellen nu heb ik een stabilisatorstang gekregen voor achter maarja ff onderschroeven gaat niet wat in de balken zit geen schroefdraad.. maarja dit kan ook na de vacantie.. bus rijdt lekker rustig en zuinig maar is wel traag van 2,3 tot 4 is hier een remedie zonder dat het meteen een scheurijzer wordt want ik wil wel een paar plezier hebben van de bus :driveT4 als Atlantis multivan campertje ik woon in regio alkmaar maar een stukje rijden doe ik met plezier .. ohja heb of weet je een bank en verleng matras in de blauw/grijs Atlantis kleur te koop verneem ik het graag want ik heb een "Generation" bank, en Atlantis stoelen dan heb ik toch een setje voor mijn blauwe bus gr Olof
Hoi Olof wat voor een type bus heb je , is het een personenbus of is het een standaard bus? (geen achterbanken/dubbele cabine)
Moet de bus een camperbusje worden en volgt er een rdw keuring of blijft het een gewone bus (kun je ook mee kamperen :lach )
Daar heb ik nu ervaring mee opgedaan voor mijn bus is gisteren een nieuw kenteken afgegeven.
Kijk op mij topic dan heb je een idee.

Groetjes Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: hulp gezocht montage slaapbank multivan iso fix op draaistoel?

Bericht door matje86 »

wv 1 : geen goedkeuring zonder centificaten
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: hulp gezocht montage slaapbank multivan iso fix op draaistoel?

Bericht door Multivan Generation »

Multivan 2 stoelen, die op de rails staan en kunnen verschuiven en roteren hebben een isofix voorbereiding volgens mij..

Voor de multivan bank heeft iedereen hetzelfde probleem,
maar is dmv kleine puntjes in de vloer "voorgemarkeerd"

Groeten Peter
ps ik denk dat wat jij wilt, en je bent niet handig, dat je het beter uit je hoofd kunt zetten. Zie ook de reactie van Matje hierboven.
PPS voor die stabilisatorstang : http://www.eldiape.com/stabi/stabi.htm en motorisch valt er ook bij jou meer uit te halen.. :zwaai
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: hulp gezocht montage slaapbank multivan iso fix op draaistoel?

Bericht door LAYCA »

bobv schreef:
Olofm schreef:happy owner v een T4 DC
Olofm schreef: om te bouwen naar multivan II versie
Olofm schreef:de b2b draaistoelen zitten er in
Volgens mij heb je je antwoorden hier al
Dat jargon ben ik nog niet zo goed in maar klopt wel DC = dubbele cabine neem ik aan etc :bonk
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
bekend
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2013, 22:21

Re: hulp gezocht montage slaapbank multivan iso fix op draaistoel?

Bericht door bekend »

Hallo, bij een wv1 (bedrijfswagen). Krijg je dat niet goedgekeurd, tenzij je een typegoedkeuring voor de bank hebt.(Reimo oid)
Dat is de reden waarom ik een personenauto heb gekocht en omgebouwd. Bij mij zit de achterste rij er nog in. Met twee stoelen voorin heb ik 5 pers op kenteken, na omkering camper. Er werd bij de keuring gekeken of ik inderdaad een wv2 (personenbus) had. De keurmeester zei me dat alleen zitplaatsen in de lengterichting kunnen bij een bestelbus of een goedgekeurde(Reims) bank.

Aart
bekend
Berichten: 66
Lid geworden op: 28 mei 2013, 22:21

Re: hulp gezocht montage slaapbank multivan iso fix op draaistoel?

Bericht door bekend »

Hallo, bij een wv1 (bedrijfswagen). Krijg je dat niet goedgekeurd, tenzij je een typegoedkeuring voor de bank hebt.(Reimo oid)
Dat is de reden waarom ik een personenauto heb gekocht en omgebouwd. Bij mij zit de achterste rij er nog in. Met twee stoelen voorin heb ik 5 pers op kenteken, na omkering camper. Er werd bij de keuring gekeken of ik inderdaad een wv2 (personenbus) had. De keurmeester zei me dat alleen zitplaatsen in de lengterichting kunnen bij een bestelbus of een goedgekeurde(Reims) bank.

Aart
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: hulp gezocht montage slaapbank multivan iso fix op draaistoel?

Bericht door LAYCA »

jan2009 schreef:
Olofm schreef: zat ik blij te wezen met een mooie bus met maar 160dkm 2.5tdi 88kw ben ik verpest door een proefrit in een echte multivan met 120pk dan is de rit in je eigen busje toch weer anders;
Wellicht maakte je een schrijffout ? anders kan ik het niet helemaal rijmen.
Kijk ik op internet is 88 KW --> 119.768 PK

En heb je al de nodige dagen stuk geslagen met lezen om je doel te verwezelijken ?
Dan kom je toch hele inventieve oplossingen tegen.

Is een wat schimmig gebied zo,n ombouw van een DC naar camper met de nodige officiele zitplaatsen maar je ben toch niet de eerste die er aan begint.
Nou schimmig is het wel.
Voorbeeld : inbouwbedrijf 6 maal reimo slaapbank ingebouwd in T5 RDW goedgekeurd.(4/5 zitplaatsen)
7e keer T5 reimo slaapbank afgekeurd.(dan 2/3 zitplaatsen) :boos
Naam bedrijf blijft anoniem op verzoek van de eigenaar.
Inmiddels een WV1 DC LWB (ik leer het wel :lach )omgebouwd naar campeerbus met 5 pers RDW goedgekeurd.
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie