Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

storing abs asr

vragen over de T5
Plaats reactie
Martijndup
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mar 2015, 22:33

storing abs asr

Bericht door Martijndup »

Hallo,

Sinds kort branden bij mijn t5 1.9 uit 2007 de storingslampjes van de abs en asr..

Nu staat de bus (onder garantie) bij de garage en belden ze mij vandaag dat er in een van de draden een weerstand meetbaar blijft. Hun diagnose is dat ik waarschijnlijk in de buurt van de instapbak bij de schuifdeur een draad heb geraakt.. Deze heb ik inderdaad vastgezet met een aantal schroeven omdat ik deze passend moest maken op een verhoogde vloer.. Hierdoor is het volgens de garage geen garantie ...

Mij lijkt dit sterk omdat tussen de storing en het vastzetten van de instapbak een aantal weken verschil zit.. Misschien gekomen door beweging/ rijden..? De rest van de vloer zit overigens gelijmd en niet geschroefd. .

Nu is mijn vraag: zitten er überhaupt draden in de buurt van de instapbak die verantwoordelijk kunnen zijn voor deze storing?


Ps. Eigenlijk viel het probleem me op sinds ik een slaaphefdak heb ingebouwd.. Volgens mij heb ik daar ook geen draden mee geraakt en volgens mij zitten daar ook geen draden die een storing in abs of asr kunnen veroorzaken?.. Alle lichten doen het goed (remlicht e.d)..

Graag jullie mening hierover.. alvast dank, Martijn
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: storing abs asr

Bericht door Pim 328 »

daar lopen idd draden naar achter, ook van het abs. Heb dit al vaker meegemaakt bij auto's waar iets is ingebouwd.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Plaats reactie