Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Westfalia en Danfoss impressie

vragen over de T4
Plaats reactie
HenkK
Contacteer:

Westfalia en Danfoss impressie

Bericht door HenkK » di jul 07, 2015 22:30

Het is dit jaar extreem met de Westfalia laders. 75% van de gevallen zijn weer 100% betrouwbaar te reviseren. Soms lukt het echter echt niet meer. Voor de 2169.00 is er een alternatief door een modificatie uit te voeren met inbouw van een nieuwe laderprint. Hierna is de lader weer echt plug en play, zonder ook maar 1 draad extra te leggen.

Voor de 2169.01 had ik die nog niet, maar is er nu ook. Hierbij wordt een nieuwe lader voorzien en omgebouwd met 2 lossen connectoren. Ook volledig plug en play en alle aansluitingen worden gewoon gebruikt. Hiervan maak ik een apart verslagje.

Het valt mij ook op dat er steeds vaker koelkast regelunits aangeleverd worden. De modellen 102N3010 t\m 3017 en de 3015 zijn weer prima te reviseren.

Onderstaande link geeft een kleine impressie van wat er zoal binnenkomt.

https://picasaweb.google.com/1177698567 ... directlink
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl

RichardK
Contacteer:

Re: Westfalia en Danfoss impressie

Bericht door RichardK » di jul 07, 2015 23:00

Beste HenkK,

Ik vind het echt super knap dat je dit soort dingen weer klaar krijgt.
Life's What You Make it...

J vd Pal

Bericht door J vd Pal » wo jul 08, 2015 8:02

Henk,

Het is een hele geruststelling te weten dat als er wat aan de hand is dat de oplossing nabij is.

Wat ik mij afvraag, is het zinnig om de modificaties die jij doet bij het herstel preventief te laten uitvoeren? Kan je aangeven wat dan de kosten zijn?

Bedankt voor alle goede zorgen voor de T4 liefhebbers.

Jasper
Groeten

Jasper

2002 California Event ACV Reflex Silver

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » wo jul 08, 2015 9:41

J vd Pal schreef:Henk,

Het is een hele geruststelling te weten dat als er wat aan de hand is dat de oplossing nabij is.

Wat ik mij afvraag, is het zinnig om de modificaties die jij doet bij het herstel preventief te laten uitvoeren? Kan je aangeven wat dan de kosten zijn?

Bedankt voor alle goede zorgen voor de T4 liefhebbers.

Jasper
Natuurlijk kun je zaken preventief laten controleren dan wel aan laten passen/reviseren.
Voorkomen is beter dan genezen.
De wintermaanden zijn daarvoor een ideaal tijdstip.
Camper wordt dan immers veelal niet gebruikt :knipoog

Ook ik verbaas me steeds meer, dat het lijkt alsof het bij oude camper eigenaren maar niet binnen lijkt te komen/
in te dalen; dat als ze betrouwbare elektronische componenten zoals koelkast en lader/omvormer willen hebben,
dat ze vooraf die zaken kunnen demonteren en in kunnen sturen.

De elektronische componenten verouderen gewoon en gaan defect, met uitval tot gevolg.
Van de week weer een "verbaasde" eigenaar gezien, waarbij het hem/haar over komen is..

Groeten Peter

jan2009

Bericht door jan2009 » wo jul 08, 2015 10:26

Multivan Generation schreef:
Ook ik verbaas me steeds meer, dat het lijkt alsof het bij oude camper eigenaren maar niet binnen lijkt te komen/
in te dalen; dat als ze betrouwbare elektronische componenten zoals koelkast en lader/omvormer willen hebben,
dat ze vooraf die zaken kunnen demonteren en in kunnen sturen.

Groeten Peter
Op zich is dat gedrag toch niet zo heel vreemd.
Voor veel mensen is dat spul onbekend abacadabra
:groteogen

Dus als het werkt dan werkt het , dat het op een ongunstig moment de geest geeft tja dat is vervelend

En daarbij is het voor mij wel duidelijk dat die elektronica in het camperdeel van zo,n westfalia op een rotplek is verstopt , oververhitting en vervuiling gaan na jaren dan ook wel zijn tol eisen.

Mijn aanpak zou zijn : weg met al die oude meuk.
Monteer een moderne acculader en plaats een nieuw compressor koelkastje.
Onder het motto " keep it simple "
:lach
Kampeerbus T4 2,5 TDI /AJT 2002

Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation » wo jul 08, 2015 12:18

Met je eens Jan.

Voor leken is het heel tastbaar om het te vergelijken met een televisie.

Stel je voor een ouderwetse televisie met beeldbuis zonder afstandsbediening.
Zouden mensen zo'n exemplaar nog steeds willen gebruiken?
Antwoord: meestal niet omdat we meer mogelijkheden willen.
En dan nog de vraag of die televisies die leeftijd wel halen.
En die worden preventief vaak al vervangen voor een mooi flashy nieuw exemplaar zoals een smart-TV.

Maar als je het nu projecteert op een oude camper.
Meestal oude dieselmotoren, waarbij gezegd wordt, ach dat gaat nog wel, tijdens vakantie hebben we geen haast en de reis is ook al vakantie.
Alle techniek in die camper is ook oud, met jaren 80 ontwerpen, of soms nog eerder.
En wat Jan al schreef, op lastig bereikbare plaatsen, en zonder goede ventilatie en of warmte afvoer.
Dan hebben die elektronische componenten het heel zwaar en gaan ze de geest geven, wat logisch is.

Dus mensen, wil je het origineel houden, stuur je elektronische componenten preventief in de wintermaanden in voor opfrissen/revisie.
En wil je van de geneugten van modernere apparatuur genieten, lees je in, bijvoorbeeld via de site van Mickel Moen, en kies de juiste componenten.

Groeten Peter

Plaats reactie