Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

olie keerring versnellingsbak

vragen over de T4
Plaats reactie
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

olie keerring versnellingsbak

Bericht door nabunneke »

DSCN0796.JPG
door slechte vering, te slap van monroe is de olie keerring stuk gegaan aan de passagiers kant dus de lange aandryfas nu ben ik op zoek naar de bestel nrs van de olie keerring en de stofkap aan de versnellingsbak waar de aandryfas ingaat op wiki staat alleen de syncro dus het is voor de afk versnellingsbak van acv bouwjaar 1999 2500 tdi 75 pk 102 ps
deze schokdempers zyn noch maar 4 maanden gemonteerd en zyn veel te slap voor en lange wielbassis, zodoende heb ik er 2 gemonteerd van sachs, ze zyn behoorlyk duur maar van betere kwaliteit als die monroe, want deze laatste slagen gewoon door,en al zeg ik het zelf ik ben een voorzichtig ryder die zeker niet over de vluchtheuvels vliegt noch een vraagje kan ik het bestellen after market want met die dealers heb ik het echt gehad
heeft iemand een tekening hoe die gedemonteerd kan worden want gewoon met de hand kryg ik hem er niet af
thanks ik heb wiki gans bekeken is er niet in te vinden
groeten jozef
Laatst gewijzigd door nabunneke op 26 aug 2015, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: olie keerring versnellingsbak

Bericht door Pascal-141 »

Op de foto staat een achterste differentieel van een syncro . Dat kan nogal verwarrend zijn , als je een keerring zoekt van een FWD versnellingsbak vooraan :knipoog

Wat betreft de Monroe schokdempers : dat had ik al meermaals geplaatst op dit forum dat die eigenlijk niet voldoen voor een T4 , ze zijn inderdaad veel te slap.
De Sachs (Heavy Duty uitvoering) schokdempers heb ik rond 330eur betaald voor een set van 4 . De Monroe's kosten ook al snel 100eur/stk , dus Sachs is eigenlijk nog goedkoper .EN vééééél beter !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

Re: olie keerring versnellingsbak

Bericht door nabunneke »

ja dat klopt met die schokdempers zodoende leer ik van myn fouten, maar wat betrefd de olie keerringen heb ik dit als voorbeeld genomen vermits ik geen andere heb maar het betrefd wel degelyk de kfz versnellingsbak ik veronderstel dat achter de aansluiting van de flens een oliekeerring zit en een zwart plastieke stofkap , ik denk dat het beste is dat ik die beide demonteer en nakyk op de nr om alzo de bestelling te kunnen verrichten
groeten en dank jozef
Plaats reactie