Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wederom: bandenadvies/ervaring gevraagd. Conti VanContact 200

vragen over de T4
Plaats reactie
Seb
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2015, 09:29

Wederom: bandenadvies/ervaring gevraagd. Conti VanContact 200

Bericht door Seb »

Na een gezellig partijtje aquaplaning bij 100km/h, heb ik besloten de Toyo H08 bandjes die bij de aankoop onder onze Multivan II lagen maar eens te gaan vervangen. Profiel is nog OK, maar grip bij nattigheid laat danig te wensen over.
Ik koop doorgaans voor onze personen auto's meestal een band uit de top 3 van de ANWB test. Helaas is er in dit segment niets te vinden.
Dus maar bij Michelin (Agilis) en Conti gekeken wat er te koop is.
Blijft eigenlijk alleen de Continental VanContact 200 over, omdat de andere modellen die door de 2 merken worden aangeboden niet in 205/65R15 102/100T leverbaar zijn.

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze band? Volgens Conti juist goed bij nat wegdek, rolweerstand en grip op nat wegdek beide label B. Daarnaast acceptabel afrolgeluid.
Maarja, wat zijn de praktijkervaringen?
Band is er niet in de voorgeschreven load index (100), maar wel in 99, wat met 775kg draagvermogen per band nog boven de max aslast voor achter is. De band is dan wel reinforced.

Oja, op dit moment liggen er Toyo H08 banden onder in de maat 195/70R15C 100/102T. De sticker in de deurstijl vermeldt alleen 205/65R15 als voorgeschreven band, wil dus graag ook die maat rijden. Zal wellicht iets aan comfort opleveren, omdat de luchtkamer van de 205 band iets groter zal zijn dan die van de 195 band (bij gelijkblijvende inchmaat)

Wellicht heeft iemand nog andere opties in bovengenoemde maat? Ik investeer overigens graag een paar euro meer in een band met optimale rij-eigenschappen. Een ongeluk door te lange remweg is namelijk vele malen duurder dan een paar bandjes.
Gebruikersavatar
Bikeman
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 mei 2015, 20:59
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Wederom: bandenadvies/ervaring gevraagd. Conti VanContact 200

Bericht door Bikeman »

Ik heb mijn banden niet ook nog niet af waren net vervangen door de Mich Agilis in de maat 205-65-15 100/102
Dus begrijp het probleem niet, ik ben dan ook zeer tevreden met deze Mich banden.

Groet Ab

Ps Conti wil ik er zelf niet onder hebben, hier heb ik zelf slechte ervaring mee (separatie, loopvlak wat los laat)
Jor
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 aug 2013, 22:29
Locatie: Amsterdam

Re: Wederom: bandenadvies/ervaring gevraagd. Conti VanContact 200

Bericht door Jor »

Semperit al gekeken,komt. Goed uit alla tests de Van versie dan
VW T4 Westfalia generation Bj 2000 102pk :peace
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Wederom: bandenadvies/ervaring gevraagd. Conti VanContact 200

Bericht door koensch »

m'n banden laat ik meelopen met het onderhoud bij de dealer. Altijd continental banden eronder. 1 set winterbanden, 1 set zomerbanden. Banden gaan ca 60.000 km mee, winterbanden iets minder, omdat je deze eerder vervangt.

over comfort kan ik niks zeggen, omdat ik geen vergelijk heb....... maar ik heb niks te klagen.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Wederom: bandenadvies/ervaring gevraagd. Conti VanContact 200

Bericht door chv »

Ik heb ook Michelin Agiles 205/65/15 (102-100 T). Mijn 2e set alweer. Prima banden.
En gaat veel langer mee dan 60.000 km. :knipoog
Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Seb
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 jul 2015, 09:29

Re: Wederom: bandenadvies/ervaring gevraagd. Conti VanContact 200

Bericht door Seb »

Bedankt voor jullie reacties.

Heb toch iets niet goed gedaan. Kan op de Michelin site nu ineens wel de juiste Agilis vinden in de maat die ik zoek.
Vreemd.
De conti is wel alleen verkrijgbaar in load index 99 (775kg per band), wat op zich voor assen van 1330 en 1510kg en een totaal max massa van 2700kg voldoende moet zijn. Weet niet of dat nog wat uitmaakt in het rijgedrag, maar aan 2700kg ga ik waarschijnlijk toch nooit geraken.
Plaats reactie