Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

versnelling

vragen over de T4
Plaats reactie
wpans

versnelling

Bericht door wpans » do sep 03, 2015 15:21

hallo, ik heb het volgende probleem, na het vernieuwen van bus en bolletje aan de schakelstang
(die had ik uitgebouwd) ben ik mijn achteruit versnelling kwijt, op die plaats zit nu 1e en 2e versnelling ?
wat heb ik verkeerd gedaan ( bij het inbouwen) of over het hoofd gezien ! het is een abl blok
kon niets erover vinden op het forum wel over de reparatie maar stond niks bij over versnellingen zoek.
alvast bedankt voor reacties. grtjes.

Multivan Generation
Contacteer:

Re: versnelling

Bericht door Multivan Generation » do sep 03, 2015 15:52

Je kunt onderaan de schakeltunnel de dikke buis die naar voren buis wijst vinden?
Daar zit een klemmetje overheen. Dat klemmetje zit met een boutje sleutelmaat 10 of 13 (weet ik even niet meer uit mijn hoofd) vast.
Draai dit ietsje los.
Een 2de persoon gaat binnenin zitten en houdt de pook in de gewenste positie (dus iets meer naar links als nu) en jij zet het boutje onderaan weer goed vast. Vervolgens kan de 2de persoon even droog schakelen om te testen of het nu wel naar behoren werkt.

Wat ook zou kunnen, is dat het kleine schakelbolletje niet in het tonnetje is gedrukt.
Op het uiteinde van de schakelstangen zit er een staafje dwars er op gelast.
Hieraan zitten aan weerszijden schakelbolletjes. Een grote die onder het metalen beugeltje geklemd zit, en een kleinere die in een tonnetje hoort.
Dat tonnetje zit meer naar het midden van de auto.

Groetjes Peter

wpans

Bericht door wpans » do sep 03, 2015 19:32

hallo Peter, dat bolletje en kom
metje heb ik juist vervangen en zit goed inmekaar, die schakelstang heb ik op de originele plaats terug geplaatst. Druk ik de pook in voor de achteruit kom ik in 1 en 2 versnelling en niet in de achteruit en kan doorschakelen naar 3,4 en 5 versnelling maar geen achteruit? Heb ik iets gemist dan bij het inbouwen. grtjes wpans

René
Locatie: Heerhugowaard gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Contacteer:

Bericht door René » do sep 03, 2015 20:49

Beugel waar bolletje ingedrukt wordt krom?
Kan zijn dat met het erin drukken deze beugel verbogen is.

Grtzzz René

Plaats reactie