Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

versnelling 2

vragen over de T4
Plaats reactie
wpans
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 jun 2014, 19:38

versnelling 2

Bericht door wpans »

hallo, na mijn eerdere vraag,zie vraag versnelling,
merk ik dat de pook in de vrij voor de 3e versnelling staat en ik niet naar links kan,komt tegen aanslag, pas als indruk kan ik wel naar links dan ben ik niet in de achteruit maar in versnelling 1 en 2 ,omdat ik bus en kogel aan de schakelstang heb vervangen schakelt het wat strakker, moet ik dan opnieuw afstellen onder bij de pook? grtjes.
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: versnelling 2

Bericht door Coen220 »

Aannemende dat alles goed gemonteerd is.
Heb je bij de kogels op de versnellingsbak ook nog een flinke dot vet gesmeerd ?
En tevens onder de rubberhoes van de versnellings handel, de schakelstangetjes ed ingespoten met bv Teflonspray ?
Dan zou alles goed en soepel moeten werken .
mvgr
Coen
wpans
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 jun 2014, 19:38

Re: versnelling 2

Bericht door wpans »

hallo Peter, Renè en Coen bedankt voor het meedenken, zoals ik al eerder terug schreef Peter is alles op de juiste manier terug gemonteerd, Renè er is niks krom aan de schakelstang waar de bolletjes zitten, alles paste weer op dezelfde plaats en Coen ik heb inderdaad alles goed gesmeerd voor ik het terug monteerde en schakelen doet hij nu ook heel strak weer ik heb ook 5 versnellingen maar geen achteruit ?? zoals ik al eerder schreef als ik hem indruk zit daar nu de 1 en de 2 ?? opnieuw afstellen ?? ik moet er nog eens goed naar kijken of ik het probleem zie, of alleen maar vooruit rijden. bedankt alvast. Wpans.
Plaats reactie