Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Inregenen schuifraam links t5 california
Inregenen schuifraam links t5 california
TIJDENS noodweer bij kamperen met de t5 california met neer gelaten hefdak erachter gekomen dat de ventilatie met open schuifraam bij keukenblok niet voldoende is. Overweg dan ook re een schuifraam te laten monteren.Maar het inregenen bij geopend schuifraam doet me twijfelen. Ik heb diverse oplossingen gezien , calitop, campercentrum en polyroof. Het mooiste is het klapraam van polyroof maar het prijskaartje van meer dan 2200 euro is een probleem. Heeft iemand ervaring met de perspex oplossing van calitop of campercentrum amersfoort. Verder zag ik ventilatieroosters van doorzichtig perspex en van aluminium met gaas . Graag hoor ik jullie ervaringen. Nadeel van doorzichtig perspex rooster is het vergaan door lichtinvloed.
- Multivan Generation
- Berichten: 33876
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Inregenen schuifraam links t5 california
Je kunt ook je voorste zijramen op een kiertje zetten en daar heb je speciale windafwijzers voor, bijvoorbeeld bij Laudorshop.
Als je de ramen dan zeg 2 cm open zet, dan regent het niet in, maar heb je wel ventilatie. En is veel goedkoper als de oplossingen waar jij aan denkt.
Ook een airsafe van brandrup waarmee je de achterklep op een kiertje kunt zetten is een mogelijkheid.
Als je de ramen dan zeg 2 cm open zet, dan regent het niet in, maar heb je wel ventilatie. En is veel goedkoper als de oplossingen waar jij aan denkt.
Ook een airsafe van brandrup waarmee je de achterklep op een kiertje kunt zetten is een mogelijkheid.
Re: Inregenen schuifraam links t5 california
Als je een luifel 20 cm uitzet kan je de schuifdeur op een kier zetten en je schuiframen dicht laten.
Groet Kees
Groet Kees
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Re: Inregenen schuifraam links t5 california
Ik heb li en re een schuifraam. Li gebruik ik alleen als het droog is i.v.m. het inregenen. Rechts doe ik open met geopend luifel. Ook heb ik in de ramen van de voorportieren roosters en zet ik de achterklep op een kier met zo'n haak,wat goed doorlucht.
Bij noodweer doe ik de achterklep toch dicht, omdat er wat water binnen kan komen.
Als je geen haak hebt van bijv. Brandrup, kun je ook rubber fietshandvaten van de hema gebruiken, die passen precies over de stootrubbers van je klep
Maar je bus kan dat niet op slot, met de haak wel.
Bij noodweer doe ik de achterklep toch dicht, omdat er wat water binnen kan komen.
Als je geen haak hebt van bijv. Brandrup, kun je ook rubber fietshandvaten van de hema gebruiken, die passen precies over de stootrubbers van je klep
![fun :zwaai](./images/smilies/zwaai.gif)
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: Inregenen schuifraam links t5 california
Bedankt tot zover ,ik heb inderdaad een haak voor de achterklep nog niet gebruikt maar had wel het idee dat er dan wel water binnen zou komen. De windafwijzers voor de voorramen is wel een idee.
Heeft iemand zo'n perspex blad dat op calitop staat gezien of gebruikt , ik vraag me af hoe dit in de rail zit geklemd,omdat de elastieken onder zitten dan zou de plaat uit de rail vallen. Ook begrijp ik dat bij gebruik van de haak voor de achter klep een hor handig zou zijn.
Heeft iemand zo'n perspex blad dat op calitop staat gezien of gebruikt , ik vraag me af hoe dit in de rail zit geklemd,omdat de elastieken onder zitten dan zou de plaat uit de rail vallen. Ook begrijp ik dat bij gebruik van de haak voor de achter klep een hor handig zou zijn.
Re: Inregenen schuifraam links t5 california
Volgens mij is het gewoon een plexiglas plaatje wat je in de rail stopt en zichzelf vastzet doordat je het naar beneden trekt. De elastieken zorgen er voor dat hij een beetje gebogen wordt en op spanning blijft zodat hij er niet uitwaait bij een windvlaag. Dit zou je zelf ook vrij makkelijk kunnen knutselen denk ik, alleen even testen met welke diktemaat het plexiglas goed blijft zitten (waarschijnlijk 3mm). Paar gaatjes boren, stukje elastiek er door en 2 zuignapjes met haakjes eraan en klaar ![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
VW California Freestyle 2003 - 2.5TDI 150pk